2024-05-06, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Christoffer och Rosanna. GÄSP. Snyggingar på solsemester i lala-land. Fel såpa! Så tråkig tv. Hur såg spelet bakom kulisserna ut? Instämmer i att kompisarna såg obekväma ut. Och varför är det bara C som ska ställa frågor? Har R ställt en enda fråga om C (som inte handlar om henne själv)?

Jimmi och Linnea. HJÄLP. Läskigt. Stackars Linnea. Kuddväggsläge! Märta och Carro, allt är förlåtet, borde kallas in som coacher ...

Torsten och Anastasia. Fina ändå, försöker, halkar fel, klantar sig, försöker igen. Felmatchade som par men kan nog bli vänner. Tycker Torsten ser bra ut och växer som människa. Kan se honom med en indie-tjej, eller smart japanska (John and Yoko-style) Anastasia behöver någon erfaren supertrygg.

Emmy och Mattias. Kan nog funka ändå. Tror det mediala överbrygger och förenar. Men vi får se!

Tycker du på allvar att Christoffer och Rosanna är snyggare än övriga par?
Citera
2024-05-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Tycker verkligen inte det verkade vara något allvarligt mellan Em och Mattias. Bara vanligt retsamt smågnabbande. De verkar gilla varandra.

Nej verkligen inte. De verkar hittat en avslappnad, skämtsam och kärleksfull jargong.

Är jag den enda som inte tycker Torsten-Borsten är så härlig, fin och fantastisk? Jag finner honom bete sig nedlåtande och syrligt många ggr. Uppfattar han på gränsen till arrogant ofta. Han och Rosanna har precis samma approach och beteende jäntemot sin partner. Torsten har en elakhet inneboende i sig, men glider under radarn med detta då han ser så snäll och oskyldig ut.

Jimi eller vad han heter. Får kalla kårar när scener med honom dyker upp. Han ger mig stalker-vibes. Är det bara ett sammanträffande att Linnea nu har skyddad adress på ratsit? Det hör inte till standard att deltagare brukar ha det.
Citera
2024-05-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”Warrior skulls” är så jävla fula, vem är det som ska tycka män är snygga, tjejer/kvinnor eller pojkar/män? För det är lite som att småkillar såg upp till Arnold Shwarzwnegger när jag var liten men det var inte en enda tonårstjej som hade honom på väggen och skrek och kastade trosor på scenen för hans skull, utan det gjordes till Nick Carter, Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Lewitt osv. Elvis Presley och Paul Mc Cartney hade inga ”warrior skulls”. Tjejer vill inte ha Hulken, det är du som vill ha Hulken för att du hade en frånvarande pappa.

Instämmer helt. Det är killar som gillar hulkar. Jag var tvungen att googla upp den för mig tidigare okända skallteorin och kan skriva under på att jag föredrar wimps framför fetnackade warriors.
Citera
2024-05-06, 18:06
Medlem
Gäsp så tråkigt avsnitt. Men ändå - gillar Mattias bäst just nu.
Citera
2024-05-06, 18:07
Avslutad
Citat:
Instämmer helt. Det är killar som gillar hulkar. Jag var tvungen att googla upp den för mig tidigare okända skallteorin och kan skriva under på att jag föredrar wimps framför fetnackade warriors.

Dessutom har inte Torsten svag haka. Han bara växer för mig. Efter att han
så tycker jag att han är en riktig pärla. Vem var det som skrev att han borde hitta en Yoko Ono? Jag håller med, nån intellektuell konstnär. Han är snygg på ett John Lennon/Björn Afzelius-sätt.
Citera
2024-05-06, 18:10
Medlem
Citat:
Tycker du på allvar att Christoffer och Rosanna är snyggare än övriga par?

Som par på solsemester betraktat tycker jag de är rätt "snygga", men finner ingen av dem "attraktiv" (hon är bitchig, honom vet vi nästan inget om). Intetsägande för mig, men de tycks uppskatta varandra (eller?). Det faktum att de befinner sig på semester skapar ett helt annat koncept som gör att man inte lär känna dem i sitt "habitat".
Citera
2024-05-06, 18:12
Avslutad
Citat:
Som par på solsemester betraktat tycker jag de är rätt "snygga", men finner ingen av dem "attraktiv" (hon är bitchig, honom vet vi nästan inget om). Intetsägande för mig, men de tycks uppskatta varandra (eller?). Det faktum att de befinner sig på semester skapar ett helt annat koncept som gör att man inte lär känna dem i sitt "habitat".
Håller med om att Grekland är tråkigt i det här formatet och att de är extremt intetsägande tillsammans… trots att jag älskar Grekland ;D
Citera
2024-05-06, 18:48
Medlem
Citat:
Jag har sett lite mer nu och fy Fabian vad äcklig Jim är, ursäkta. Jag blir förbannad på att Linnéa benämner det som att det är ”fint” att han ”ger”. Jim ger inte ett skit, han tar. Han kräver. Och kväver. Det är inte fint, det är kontrollerande. Och att inte Kalle sagt det till dem utan låter henne gå omkring och tro att hon är otacksam och inte kan ta emot kärlek, att hon för första gången är med någon där hon slipper ge hela tiden utan får en massa - Hallå det är ju precis tvärtom! Hon pressas och shejmas att ge mer än nånsin och sen när hon gett massor får hon ingen cred utan gaslightas att hon inte gett nånting utan bara fått.
Jim såg inte ens genuin ut när han lekte med barnet, han är helt uppslukad av sig själv, alltså det så kallade ”behovet” han känner sig bekväm med att uttrycka är på nivån personlighetsstörning. Narcissism. Borderline. Helt ofattbart att ”experterna” inte berättar det för dem. Det här är inte normalt, det här handlar inte om kommunikation och behov, det är psykisk misshandel. Oavsett om han själv uppfattar det som ”bara ett behov” eller inte.

Förresten på tal om snygghet så är Linnéa och hennes kusin klart vackrast i kvällens avsnitt…

Och så Emmy. Emmie. Emily. Vad hon nu heter. Jag stör mig på dem tillsammans, nu kommer snobben i mig fram, jag vill bara bryta upp. Det var lite roligt dock att se hur… jahopp, en stor bit klipptes av.
Det jag skrev var att ingen av dem egentligen är förälskade eller kommer bli förälskade i varandra som människor, men delar samma rädsla för separationer och stora längtan efter kärlek och trygghet, så de klänger fast vid varandra (missnöjda) och kan säkert tyvärr fortsätta att hålla ihop. Och det kommer experterna framställs som ett bevis på deras kompetens, när de i själva verket använder castingen som ett fult knep. Som vanligt utnyttjar de psykisk misshandel, dålig självkänsla och otrygga anknytningar för att förhoppningsvis binda ihop folk i dysfunktionella relationer de inte vågar göra slut på innan kamerorna slutar rulla.

Tack, du sätter ord på det jag ser också!!
Det är hög tid att sexologen Kalle slutar, han är så hänsynslös och agerar oetiskt mot många deltagare. Jag föraktar honom. Det kommer att vara ett antal deltagare som inte mår bra efter det här "experimentet". Måtte det bara gå bra för dem efteråt.
Citera
2024-05-06, 18:51
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Och så Emmy. Emmie. Emily. Vad hon nu heter. Jag stör mig på dem tillsammans, nu kommer snobben i mig fram, jag vill bara bryta upp.

Ja, fy vad det går på tomgång. En av de värsta saker jag vet är när människor upprepar vad någon annan precis har sagt

- Upprepar vad någon annan sagt!?

Tänk att någon gör så titt som tätt när du försöker kommunicera på ett ärligt och vuxet sätt.
Ni fattar. Det är intellektuellt svagt och görs för att ge sken av att vara delaktig i samtalet och samtidigt förhala diskussionen lite. Vinna lite tid för att samla tankarna för att komma på något att prata om. När man nått det stadiet är samtalet och snart även relationen död. Vad har de för vänner som undrar hur de står i "barnfrågan" efter två veckor?

Mattias är en sån pleaser. Han håller med siste talaren hela tiden verkar det som.

- Man ska ju inte bara skaffa barn utan att ha stabil bostad och stabilt jobb.
- Fast min mamma hade inte det när hon fick mig.
- Nej! Allting löser sig ju.

Torsten verkar ju inte varit kär någon gång. Hur kan man tro att blixten ska slå ner och att det bara händer i ett sånt här program. Det händer ju inte ens alla deltagare som blir kära varje lördag annars.

Vi fick vår kuddmur i terapisoffan med Kalle i detta avsnitt. Kuddar säger mer än ord.
Citera
2024-05-06, 19:06
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Dessutom har inte Torsten svag haka. Han bara växer för mig. Efter att han
så tycker jag att han är en riktig pärla. Vem var det som skrev att han borde hitta en Yoko Ono? Jag håller med, nån intellektuell konstnär. Han är snygg på ett John Lennon/Björn Afzelius-sätt.

Ja han blir snyggare och snyggare för varje avsnitt. Liksom Mattias, väldigt vacker och sympatisk. Och Anastasia är ju också vacker om man nu ska prata utseende.
Citera
2024-05-06, 19:08
Medlem
Peace2023s avatar
Stackars Linnea. Man kan inte "vänja sig" vid att ge någon mer bekräftelse eller att inte få känna att man inte får vara ifred i sin egen kropp. Synd om Jimmi också såklart men har man så olika behov är det svårt.
Citera
2024-05-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Nej verkligen inte. De verkar hittat en avslappnad, skämtsam och kärleksfull jargong.

Är jag den enda som inte tycker Torsten-Borsten är så härlig, fin och fantastisk? Jag finner honom bete sig nedlåtande och syrligt många ggr. Uppfattar han på gränsen till arrogant ofta. Han och Rosanna har precis samma approach och beteende jäntemot sin partner. Torsten har en elakhet inneboende i sig, men glider under radarn med detta då han ser så snäll och oskyldig ut.

Jimi eller vad han heter. Får kalla kårar när scener med honom dyker upp. Han ger mig stalker-vibes. Är det bara ett sammanträffande att Linnea nu har skyddad adress på ratsit? Det hör inte till standard att deltagare brukar ha det.

En viktig skillnad mellan Torsten och Rosanna (om de nu alls är lika) är att han är sjävlreflekteraande. Han förhärligar inte sig själv utan försöker lära sig något av sina klumpigheter och missar. Samma gäller i viss mån Anastasia som också klantar sig emellanåt. Tror som sagt de kommer gilla varandra men inte bli kära.

Jimi är typ läskigast i programmets historia. Funderar på om han i själva verket är inne i en rebound-psykos, där han deltar för att aggrobearbeta ett ex (hon som stack med köksbordet?)- och projicerar all uppdämd frustration på Linnea. För det är så tydligt att det inte handlar om Linneas behov och känslor, bara hans. Tror han kan bli riktigt mörk, om det vill sig illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in