Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Och så Emmy. Emmie. Emily. Vad hon nu heter. Jag stör mig på dem tillsammans, nu kommer snobben i mig fram, jag vill bara bryta upp.
Ja, fy vad det går på tomgång. En av de värsta saker jag vet är när människor upprepar vad någon annan precis har sagt
- Upprepar vad någon annan sagt!?
Tänk att någon gör så titt som tätt när du försöker kommunicera på ett ärligt och vuxet sätt.
Ni fattar. Det är intellektuellt svagt och görs för att ge sken av att vara delaktig i samtalet och samtidigt förhala diskussionen lite. Vinna lite tid för att samla tankarna för att komma på något att prata om. När man nått det stadiet är samtalet och snart även relationen död. Vad har de för vänner som undrar hur de står i "barnfrågan" efter två veckor?
Mattias är en sån pleaser. Han håller med siste talaren hela tiden verkar det som.
- Man ska ju inte bara skaffa barn utan att ha stabil bostad och stabilt jobb.
- Fast min mamma hade inte det när hon fick mig.
- Nej! Allting löser sig ju.
Torsten verkar ju inte varit kär någon gång. Hur kan man tro att blixten ska slå ner och att det bara händer i ett sånt här program. Det händer ju inte ens alla deltagare som blir kära varje lördag annars.
Vi fick vår kuddmur i terapisoffan med Kalle i detta avsnitt. Kuddar säger mer än ord.