2024-05-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Rysk peptalk inför rysk kanonmat?

https://twitter.com/igorsushko/status/1786429360700117056

"All of you will die but mother Russia will never forget us."

Med reservation för att översättningen är fel/vinklad/Natopropaganda (kanske någon vatnik här kan bekräfta/dementera? Drozd kanske?) så är det ett intressant nog då ryssar tycks vörda döden lika mycket som deras kompisar Hamas.

ryssar verkar mest tycka det är skönt om andra ryssar dör. Mer vodka till mig, liksom. Iaf ser vi ingen som helst indikation att några av forum-ryssarna härinne skulle sörja sina 500,000 döda och skadade landsmän.
Citera
2024-05-03, 20:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Till de som säger att männen flyr från Ukraina för att inte hamna vid fronten.
Ert svarta svan:
Citat:
Det är allmänt känt att Ukraina behöver fler män i sina led. Många enheter kommer att behöva slåss mot ryssarna som försöker bryta igenom, underbemannade och med för små resurser. Även om många ukrainare inte längre vill anmäla sig som frivilliga till fronten, finns det också de som har första prioritet att försvara sitt eget land.
Iltalehti träffade en man som bodde i närheten av Zaporizjzja och som nyligen hade anmält sig som frivillig till den ukrainska armén.
- Jag vill göra en förändring och vara där jag behövs. Jag vill få ett slut på det elände som har drabbat vårt land med alla till buds stående medel, säger han.

En man som bor i en by i Zaporizjzja-regionen vill vara anonym av säkerhetsskäl. Iltalehti kunde i sista minuten få kommentarer från mannen, eftersom soldaterna enligt honom skulle hämta honom för militär utbildning och åka till fronten om en halvtimme.
- Vad som än behövs så vill jag göra det. Oavsett om det är i frontlinjen eller någon annanstans.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/708f0ef4-9972-4841-8cd8-16518ed5493f

Citera
2024-05-03, 20:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Landsförrädare får stå för dig, jag skulle snarare säga ytterligare en USA-militär som ifrågasätter visheten i att offra hundratusentals ukrainare i ett utsiktslöst proxykrig mot Ryssland. En betydligt blodigare version av generalrepetitionen i Georgien 2008. Neoconsvinens blodtörst och makthunger är omättlig och gränslös.

Och som du säkert vet har Washington ett ännu farligare proxykrig på gång i Taiwan mot ärkefienden Kina (under construction).
Man måste utöva extrem mental akrobatik för att få det till att det är USA som offrar hundratusentals ukrainare och inte Ryssland, som du påpassligt propagerar för. Fattar du inte hur efterbliven du framstår som kommer med ett sådan påstående? Jag kan någonstans tro att: 1 du lurar/tror dig själv 2 är jätteeftebliven 3 är bara tragisk och ond. Jag lutar åt alternativ 3 men du borde väl förstå att det där är en historieskrivning som är så skev att ni blir dumförklarade och utskrattade.
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-05-03 kl. 21:00.
Citera
2024-05-03, 20:58
Medlem
Citat:
Landsförrädare får stå för dig, jag skulle snarare säga ytterligare en USA-militär som ifrågasätter visheten i att offra hundratusentals ukrainare i ett utsiktslöst proxykrig mot Ryssland. En betydligt blodigare version av generalrepetitionen i Georgien 2008. Neoconsvinens blodtörst och makthunger är omättlig och gränslös.

Och som du säkert vet har Washington ett ännu farligare proxykrig på gång i Taiwan mot ärkefienden Kina (under construction).

Den enda som angripit Nato (Tyskland) än så länge är inte Ryssland utan USA (iom sprängningen av Nordstream).
ingen offrar några ukrainare.

de vet mycket väl att antingen dödar de ryssarna som invaderar, eller så kommer ryssarna se till att ukrainarna ska utgöra kanonmaten för nästa angreppskrig.

Du ljuger hela jävla tiden.
Citera
2024-05-03, 21:00
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Som en av mina tjurar skulle säga när han har skitit: Stierscheiße (ej korrekt översättning - egen påhittad ord).

Den enda som vill ha krig borta i sydostasien är pingpong pandabjörn nalle puh, men det är OffT i denna tråd.

Neocon (och neolib) skiten kan du ta i konspirationstrådarna istället.

Edit: Dessutom vill jag fortfarande veta vad den där tönten hade att säga om ryska golfvagnar och mopeder vid attacker utan att behöva trycka på FSB-skit och riskera bli en av deras cyberattack-bottar.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-05-03 kl. 21:02.
Citera
2024-05-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ok, men text tv har fel denna gången. Fabriken ägs dock av samma koncern som tillverkar luftvänssystemet IRIS-T.

Bättre lycka nästa gång!
Ok..så både Bbc , sky news och cnn har också fel, och du har rätt..
Bra då vet vi det.
Citera
2024-05-03, 21:04
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok..så både Bbc , sky news och cnn har också fel, och du har rätt..
Bra då vet vi det.

Eh. Ja, de hade fel. Det var dock samma koncern, men fabriken har inget med IRIS att göra enligt tysk media.

Och skulle det vara så, så korrigerar jag mitt tidigare inlägg från Tagesschau.de med en uppdatering.
Citera
2024-05-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Man måste utöva extrem mental akrobatik för att få det till att det är USA som offrar hundratusentals ukrainare och inte Ryssland, som du påpassligt propagerar för. Fattar du inte hur efterbliven du framstår som kommer med ett sådan påstående? Jag kan någonstans tro att: 1 du lurar/tror dig själv 2 är jätteeftebliven 3 är bara tragisk och ond. Jag lutar åt alternativ 3 men du borde väl förstå att det där är en historieskrivning som är så skev att ni blir dumförklarade och utskrattade.
Det är som ett gladiator spel där usa sitter på läktaren och kastar ner vapen till ukrainakämpen så att han precis klarar sig.
Citera
2024-05-03, 21:08
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Han slår fast att Ukraina aldrig kommer att vinna genom enbart militär styrka. Vilket alla har insett vid det här laget.
Med tillräckligt mycket vapen skulle Ukraina kunna vinna militärt.
Det är så dumt att skicka för lite vapen, och sen tro att Ukraina aldrig kan vinna militärt.
Citera
2024-05-03, 21:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är som ett gladiator spel där usa sitter på läktaren och kastar ner vapen till ukrainakämpen så att han precis klarar sig.
Okej. Du får 1 poäng för en kreativ men märklig liknelse. Visst borde USA göra mer men fint iaf att du bekräftar att USA ger Ukraina vapen att försvara sig med och inte är ansvarig för att hundratusentals ukrainare dör.
Citera
2024-05-03, 21:33
Medlem
Citat:
USA har stöttat Ukraina med vapen, du kanske har missat det? Indolenta jävla sopa...

Ja och?

Ryssland har invaderat Ukraina likafullt. Du och din sort kan väl älta ert USA-hat i en annan tråd.
Citera
2024-05-03, 21:45
Medlem
Citat:
Har för mig att du skrev att du jobbar i Tyskland(?) Då borde du ha snappat upp hur snacket går om Nordstream-attentatet. Det har ju onekligen drabbat Tysklands industri oerhört hårt, och alla vet ju vem som ligger bakom...

https://www.bitchute.com/video/plRnRFpbujxp/

Tysk industri la en liten bråkdel av sin förmåga på att bygga lngterminaler, tog några månader och vips var rysk gas ersatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in