2024-05-03, 16:52
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Amerikansk underrättelsetjänst erkänner ryska militära framgångar, och potentialen för betydande genombrott i Ukraina:
Är det nu genombrottet kommer som du basunerade ut var givet efter striden om Bachmut?

Frågan är väl hur länge Ryssland har råd med fler "segrar" av denna sort.
De kostar inte gratis direkt.

Citat:
Observera! Ni måste ha VPN för att kunna läsa RT-artikeln beroende på EU-censur.
Lögn, så är det inte generellt. Jag kan läsa RT i Sverige utan VPN (om jag nu av någon anledning skulle vilja det).
Citera
2024-05-03, 16:52
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Amerikansk underrättelsetjänst erkänner ryska militära framgångar, och potentialen för betydande genombrott i Ukraina:

Observera! Ni måste ha VPN för att kunna läsa RT-artikeln beroende på EU-censur.
Nej det funkar fint med Telias bredband! Du är lurad och sprider falsk information!

Jag fattar att det är på RT du hämtar din akademiska vetenskapliga fakta för dina påståenden och analyser.
Inte undra på att verkligheten sen får dig att framstå som helt efterbliven
Senast redigerad av bema56 2024-05-03 kl. 17:04.
Citera
2024-05-03, 16:53
Medlem
Citat:

Vad har du fått det från??? Jag läser allt i RT och jag undrar om du har läst om den senaste ryska ekonomiska katastrofen som t.o.m. RT informerar om:
https://www.rt.com/business/596906-russia-gazprom-net-loss/
Citera
2024-05-03, 17:03
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Inget mig emot, det är mestadels lögner och propaganda som kommer från det hållet. Och nej, jag är inte förvånad över att du länkar till RT.

Såg på nyheterna i morse angående pressfrihet. Snacka om att Ryssland nu rasat ännu mer efter deras invasion av Ukraina! De är snart nere på Nordkorea-nivå vilket är ett land so faktiskt klättrat några pinnar. Ukraina ligger hästlängder före ryssen som nu tävlar med rövhålsländer som Iran och Eritrea.

De nordiska länderna tar de 3 pallplatserna för bästa länder.

https://www.reportrarutangranser.se/pressfrihetsindex/
Citera
2024-05-03, 17:03
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Skit styrd av roskomnadzor är ingen oberoende källa. RT producerar bara det skitsnack kreml vill.
Citera
2024-05-03, 17:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kan detta drabba Ukrainas egen försörjning av gas? Deras transitavtal har väl inneburit att de själva fått gas via dessa ledningar?

Jag har inte sett några nyheter om att Ukraina får LNG-transporter via Svarta havet, så ja det låter troligt att den gasen dom använder sig utav kommer från Ryssland. Å andra sidan, artikeln jag länkade till nämnde ingenting om att det är Ukraina som har bestämt sig för att sluta vara transitland nu när kontraktet går ut, så det är EU som får anpassa sig lite efter dom ändrade förutsättningarna. Så med det sagt Ukraina har troligen redan planerat för att sluta vara transitland och med planerat för att sluta använda Rysk gas direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Om inga europeiska länder längre köper nån gas kommer väl ryssen att stänga kranen? Eller går det inte att göra det? Man fick väl flamea gasen vid finska gränsen då man stängde Nordstream, då det inte gick att stänga av gasfältet?

Stänga av den kranen i alla fall. En del EU-länder som Bulgarien och Italien kommer fortfarande att köpa Rysk gas via Turkstream. Såg någonting om att det kommer åtgärdas år 2027

https://carnegieendowment.org/politika/91649
Citat:
After all the upheaval of the last two years of war, Russian gas now enters Europe via two routes, each of which carries about 14 billion cubic meters of gas per year. The first is via the TurkStream pipeline and its extension, Balkan Stream, under the Black Sea to Turkey, Bulgaria, Serbia, and Hungary. The second route is a corridor through Ukraine to Slovakia.

The main buyers of Russian gas are Slovakia, Hungary, Austria, and Italy, whose current governments are guided by pragmatism in their foreign policy. Russian gas prices are now much more closely linked to European exchange prices than they were in the last decade, but still work out cheaper than liquefied natural gas (LNG), especially during price surges. Accordingly, some countries are reluctant to stop buying Russian gas entirely, though they have all signed up to the REPowerEU program, which envisages that Russian gas will be fully phased out by 2027.
Citera
2024-05-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nu börjar drönarna bli beväpnade på riktigt…

US is reportedly going to hand Ukraine some of these bad boys.

Drones with machine guns and Javelin equivalent missiles on board.

"The USA will hand over drones with a machine gun on board to Ukraine – Defense Industry Europe"

https://x.com/jayinkyiv/status/1786392062201299297?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw

Jag blir inte förvånad ifall de som improviseras ihop är bättre. Sprängdeg och kullager verkar vara en enkel och effektiv kombo.
Citera
2024-05-03, 17:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Skit styrd av roskomnadzor är ingen oberoende källa. RT producerar bara det skitsnack kreml vill.

Artikeln baseras på en officiell hearing i senaten, så den informationen finns offentligt tillgänglig hos amerikanska källor.

Citat:
the US Director of National Intelligence, Avril Haines, told senators on Thursday.

Ni borde skämmas för era lögner och er kamp mot verkligheten.
Citera
2024-05-03, 17:09
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Ja för att nån rysshora eller annan foliehatt ska hitta nåt positiv så är det väl RT som gäller.
Att länka till statstelevisionen och Vladimir Solovyjov vågar knappast dessa efterblivna hjon göra. De fattar även de att det blir lite för mycket med denna Putins röst.
Citera
2024-05-03, 17:09
Medlem
Citat:
Jag har inte sett några nyheter om att Ukraina får LNG-transporter via Svarta havet, så ja det låter troligt att den gasen dom använder sig utav kommer från Ryssland. Å andra sidan, artikeln jag länkade till nämnde ingenting om att det är Ukraina som har bestämt sig för att sluta vara transitland nu när kontraktet går ut, så det är EU som får anpassa sig lite efter dom ändrade förutsättningarna. Så med det sagt Ukraina har troligen redan planerat för att sluta vara transitland och med planerat för att sluta använda Rysk gas direkt.

Stänga av den kranen i alla fall. En del EU-länder som Bulgarien och Italien kommer fortfarande att köpa Rysk gas via Turkstream. Såg någonting om att det kommer åtgärdas år 2027

Italien har nästan helt upphört med rysk gas. Det är ett av skälen till att Gazprom är på väg ner i avloppet.
Citera
2024-05-03, 17:12
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Bra i alla fall att de ryska gas och oljebolagen numer går med miljadförluster! Det kommer att vara ekonomin som får Ryssland att kollapsa och förlora kriget innan det sker på slagfältet!
Citera
2024-05-03, 17:14
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Artikeln baseras på en officiell hearing i senaten, så den informationen finns offentligt tillgänglig hos amerikanska källor.

Ni borde skämmas för era lögner och er kamp mot verkligheten.
Ännu en gång vräker du ur dig lögner utan källa!
Var är dina akademiskt verifierade källor som du kräver av andra din äckliga rysshora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in