2024-05-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
För att inte gå för mycket off topic så skriver jag min kommentar här istället för tråden om opinionsundersökniningar.

Även om vi bortser från allt annat, om vi bortser från ballot harvesting, från demokratstyrda delster som ändrade lagarna i sista minuter för att gynna sitt parti, från att människor röstade mer än en gång eller i delstater de inte var skrivna i: Enbart mörkandet av Hunter Bidens laptop fick en direkt avgörande betydelse för utgången av valresultatet. Facebook och Twitter blockerade all rapportering om det och CNN, Washington Post, New York Times och andra Biden-lojala nyhetsmedier avfärdade det kategoriskt (för att långt efter valet erkänna att det nog var på riktigt ändå).

Info On Hunter Biden Laptop Could Have Swung The Election
8 in 10 Think Biden Laptop Cover-Up Changed Election
Media’s pre-election burial of Hunter Biden story proves dereliction of duty

GOP Oversight Committee som har tillgång till innehållet i Hunter Biden, har inte lyckats hitta någonting som kan klassificeras som ” high Crimes and Misdemeanors”, det enda de har är några nakenbilder på HB som Marjorie Taylor Greene verkar bli blöt i musen av.

Det som vi dock vet påverkade valet 2016, är att Sleepy Don satte på porrskådespelare och utvikningsluder samtidigt som hans fru låg hemma gravid, för att sedan betala för deras tystnad. Hur vet vi det? Jo det framkommer med stor stor tydlighet i den pågående rättegången.

Med tanke på hur ytterst liten Sleepy Dons vinst i elektorsröster var, så kan man med säkerhet konstatera att han manipulerade sig till vinsten i Presidentvalet, han skulle med andra ord aldrig ha blivit President överhuvudtaget.

Kul kuriosa; Stormy Daniels beskrev tidigare Sleepy Don som en urusel älskare med ett organ som mest liknade en liten Champinjon. Hur går detta ihop med hans självbild?

Det hade dessutom varit hysteriskt roligt om åklagaren begär en kroppslig besiktning av Sleepy Dons organ, med tanke på att han förnekat att han satt på porrskådisen, jag hade älskat om han behövde förnedra sig på detta sätt, pga hans uppenbara lögner, och att dessutom fotot av hans organ blev offentligt, i rättegångsprotokollet. Det hade varit stor humor.
Senast redigerad av Master.Palm 2024-05-02 kl. 12:33.
Citera
2024-05-02, 12:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
För att inte gå för mycket off topic så skriver jag min kommentar här istället för tråden om opinionsundersökniningar.

Även om vi bortser från allt annat, om vi bortser från ballot harvesting, från demokratstyrda delster som ändrade lagarna i sista minuter för att gynna sitt parti, från att människor röstade mer än en gång eller i delstater de inte var skrivna i: Enbart mörkandet av Hunter Bidens laptop fick en direkt avgörande betydelse för utgången av valresultatet. Facebook och Twitter blockerade all rapportering om det och CNN, Washington Post, New York Times och andra Biden-lojala nyhetsmedier avfärdade det kategoriskt (för att långt efter valet erkänna att det nog var på riktigt ändå).

Källa på att "människor röstade mer än en gång, eller i delstater de inte var skrivna i" i en omfattning som påverkade valresultatet. Vill också ha några konkreta exempel på "sista minuten lagar" som skulle inebära "valfuskk." MAGA skriker om valfusk, men har inte kunnat visa på någonting hittills, och labtopen i fråga är nog världshistoriens mest omskrivna persondator.
Citera
2024-05-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Källa på att "människor röstade mer än en gång, eller i delstater de inte var skrivna i" i en omfattning som påverkade valresultatet. Vill också ha några konkreta exempel på "sista minuten lagar" som skulle inebära "valfuskk." MAGA skriker om valfusk, men har inte kunnat visa på någonting hittills, och labtopen i fråga är nog världshistoriens mest omskrivna persondator.
Att även vänstermedia erkände efter valet erkände att Hunter Bidens laptop innehöll information som var djupt graverande för pappa Joe förminskar ju inte det faktum att denna information hemlighölls och mörkades av Biden-lojala nyhetsmedier och censurerades av sociala medier innan valet. Och att döma av undersökningar så menar alltså även amerikanska väljare att hemlighållandet av denna information fick en avgörande betydelse för hur de valde att rösta.
Citera
2024-05-02, 14:53
Medlem
klybans avatar
Citat:

Vi har berättat detta för dig väldigt många ggr innan, och nu ska du låtsas om att det inte är så.
Rätt komiskt du kräker ur dig ett gäng konspirationer innan du går vidare till annan nonsens.

Ja, det är ju så enkelt att vägen man valde och göra politik av den, så såg det bara ut som MAGA-sektens trollfabriker var i farten igen.
Och hade de valt lite mer trovärdiga vägar så kanske det hade kommit till nytta.
Men en sak vi vet med laptoppen, det är att den saknar betydelse för politik och Joe.
För nu mot 8år senare så vet vi ingen korruption existerar ens det allra minsta eller ens på något sätt, för om det gör och detta finns på laptoppen, så vad väntar dom på?

Men Hunter kommer mest troligt vinna denna stämning om de går till rätten, och det verkar vara det som får dig gå igång om skriva nonsens nu.
Men förstår det är jobbigt efter alla dessa år med en laptopp, och så gav den precis ingenting politiskt.
Citat:
Att även vänstermedia erkände efter valet erkände att Hunter Bidens laptop innehöll information som var djupt graverande för pappa Joe förminskar ju inte det faktum att denna information hemlighölls och mörkades av Biden-lojala nyhetsmedier och censurerades av sociala medier innan valet. Och att döma av undersökningar så menar alltså även amerikanska väljare att hemlighållandet av denna information fick en avgörande betydelse för hur de valde att rösta.
Och det vet vi idag med 100% säkerhet att det inte var.

För annars vad väntar ni på, för nu har vi väntat mot 8år och det inte kommit än.

Och en intressant sak, varför skulle normal media utsätta sig för risken att bli stämd med att förtala/ärekränka en annan och irrelevant person för politiken för?
För då är ju dom lika korkade som FOX nu är.
(Undrar om du tänker efter innan du skriver något, för vem får för sig att säga att de ska förtala/ärekränka medvetet.)
För vi vet ju rent ekonomiskt på laptoppen, så existerar inget som har den allra minsta betydelse mot korruption.
Och nu pratar vi om ingenting är värt och notera.

Så hur tror du stämningen går om den går till rättssalen?
Citera
2024-05-02, 15:29
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Jaha - men tycker du nu att du har fått prata tillräckligt om Hunters dator? Tror du att det leder till att Maga vinner valet?

Hursomhelst, så har du fortfarande inte presenterat några bevis på valfusk. (Och att labtoppen inte fått breda ut sig ännu mera är inget valfusk!)
Citera
2024-05-02, 15:39
Medlem
Citat:
Jaha - men tycker du nu att du har fått prata tillräckligt om Hunters dator? Tror du att det leder till att Maga vinner valet?
TomSowell påpekade ju att mörkandet av Hunter Bidens laptop fick en direkt avgörande betydelse för valutgången 2020 och då du ifrågasatte detta ansåg jag det vara relevant att hänvisa till opinionsundersökning som bekräftade att TomSowell hade rätt. Någon kandidat som heter Maga kandiderar mig veterligen inte 2024 och även om hen gjorde det så var det ju som sagt valet 2020 som nu diskuterades.

Citera
2024-05-02, 15:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
TomSowell påpekade ju att mörkandet av Hunter Bidens laptop fick en direkt avgörande betydelse för valutgången 2020 och då du ifrågasatte detta ansåg jag det vara relevant att hänvisa till opinionsundersökning som bekräftade att TomSowell hade rätt. Någon kandidat som heter Maga kandiderar mig veterligen inte 2024 och även om hen gjorde det så var det ju som sagt valet 2020 som nu diskuterades.

Intressant, då användaren inte ens snudda en diskussion om valfusk, så den spoiler var galet udda.)
Kanske om de hade valt en annan väg, så kanske de hade fått ut laptoppen och fått visa upp hunters kön.(För det vi idag var en av få saker som fanns där.)

Försöker du säga att Hunter inte ska stämma FOX för förtal/ärekränkning?
Och jag vet normal media skulle inte publicera detta, då de vet stämningar kommer störst troligt.
Så varför är FOX så korkade?
Citera
2024-05-02, 15:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Jag efterlyser belägg för valfusk. Det är inte valfusk vare sig någon skriver - eller inte skriver - om någon dator. VALFUSK alltså!
Senast redigerad av Clodius 2024-05-02 kl. 15:55.
Citera
2024-05-02, 15:55
Medlem
Citat:
Jag efterlyser belägg för valfusk. Det är inte valfusk vare sig någon skriver - eller inte skriver - om någon dator. VALFUSK alltså!
Förslagsvis efterlyser du i så fall i de nämnda och för ämnet avsedda trådarna, så slipper jag eller någon annan upprepa sig.
Citera
2024-05-02, 16:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Förslagsvis efterlyser du i så fall i de nämnda och för ämnet avsedda trådarna, så slipper jag eller någon annan upprepa sig.
Så svaret är då nej, laptoppen har inget med valfusk och göra, och pga systematiskt valfusk inte ens existerar.
Citera
2024-05-02, 16:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag svarar på inlägg som berör valfusk ingenting annat - någon svarade mig u denna tråd. Nämnda datorn är omskriven. Få bryr sig.
Citera
2024-05-02, 16:24
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Är du säker på att respondenterna förstår vad som definieras som valfusk?

Jag antar att du menar manipulerade röstkort eller hackade röstlängder.
Det förekommer i usa. Runt 200 fall årligen. Oftast republikanska väljare. Men Inget som styr utgången av något federalt val de senaste 50åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in