2024-05-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Nej, det är inte bra, det är skandal.
Läcker man polisiär info till kriminella, så skall det självklart vara behäftat med mångåriga fängelsestraff.
Borde likställas med landsförräderi.
Citera
2024-05-02, 07:54
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Såklart hugger de som fan på detta. Hade det handlat om 30 manliga poliser hade de inte ens läst artikeln. Och hade de trots allt gjort det så hade de gett dessa 30 män skit, men de hade aldrig i hela helvetet börjat kasta skit på hela gruppen män och velat förbjuda män från polisyrket, velat dra in mäns rösträtt och all annan manshatisk smörja i all jävla oändlighet.

Såklart trycker de som fan på att mörkertalet är stort gällande just detta. Pratar man våldtäkt och sexuella övergrepp med dem - nähh då är mörkertalet inte så stort och dessutom så ljuger alla kvinnor om att det blivit våldtagna.

Är inte en bättre jämförelse män som jobbar som förskolelärare?

Den stora majoriteten av förskolelärare begår inte övergrepp mot barn men av de som gör det så är nästan alla män. Då kanske man borde sluta anställa män inom det yrket?

Den stora majoriteten av poliser ligger inte med kriminella men av de som gör det så är nästan alla kvinnor. Då kanske man borde sluta anställa kvinnor inom det yrket?

Personligen tycker jag det vore att skjuta oss själva i foten att förbjuda kvinnor att bli poliser men jag kan förstå argumentet. Män verkar inte vara sårbara för den här typen av manipulation på samma sätt som kvinnor är, så hade vi kunnat knäppa med fingrarna och fått varenda kvinnlig polis att byta kön så hade problemet varit löst.
Citera
2024-05-02, 08:05
Medlem
detektiven789s avatar
Dagens artikel i DN visar med eftertryck att kvoteringen har fört med sig ofattbart svåra konsekvenser…fatta hur svårt det är att avslöja dessa kvinnor! Det krävs massor av spaningsinsatser och utredningsåtgärder för att säkra bevis, i varje enskilt fall! Fatta hur gigantiskt mörkertalet är!

https://www.dn.se/sverige/pluggade-till-polis-hade-karleksrelation-med-jordgubben/

Citat:
Polisen lade ner omfattande resurser och kunde verifiera sina misstankar mot de två studenterna.
Kvinnorna hann gå klart nästan hela polisutbildningen. De är inte dömda för allvarliga brott.
Ari Stenman, chef vid Polismyndighetens säkerhetsavdelning, säger till DN att det ändå innebär en potentiell risk.
– Så snart man har börjat studera får man tillgång till polisens metoder och verktyg, och kan därför skada polisen på olika sätt.

Citat:
De två studenterna var nära examen. Flera andra personer i DN:s granskning har kunnat vara kvar i månader, eller år.
Senast redigerad av detektiven789 2024-05-02 kl. 08:11.
Citera
2024-05-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Begå brott är en sak. Men föra sin klients talan är deffinitivt deras jobb. Och framhålla eventuella alternativa förklaringar till åklagarens påståenden är även deras jobb, även om de inte själva tror på dem. Att du och många andra inte förstår det är ett större samhällsproblem än brottsligheten, det är ett symptom på skolans misslyckande. Ge gärna förslag på hur du vill montera ned rättssäkerheten exakt så kan vi angripa dessa en och en.

Jag pratar enkom att begå brott, jag svarade på ditt svar på savilands:
"1. Advokater som är direkt olagliga i sin utövning genom att agera informationsbärare och samordnare åt de kriminella de försvarar. En del har uteslutits ut samfundet, några av dem även dömts för brott."
Ovh jag förstår utmärkt försvarsadvokaters jobb, men alltså inte det jag pratar om här.

Utan om sånt här:
https://www.tv4.se/artikel/69IJyL6FS1xoZMy4XYNKrd/advokaternas-samarbete-med-gaengkriminella-jag-blir-foerbannad

DET är alltså INTE försvarsadvokaters jobb.
Citera
2024-05-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Menar du att feminismen inte har ägnat sig åt att skapa en negativ bild av män som kollektiv?

Det är väl snarast män själva som "skapat en negativ bild" av män som kollektiv eller hur?

Eller? är det kvinnor kanske som skadar flest, begår flest brott och dumheter i världen?

Feminism KRITISERAR orsakerna till att män som grupp beter sig illa både mot andra (kvinnor och barn) men mest mot sig själva.
Citera
2024-05-02, 08:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Hur får du ihop detta? Om du jämför gruppen män med gruppen kvinnor vilken grupp skulle du då säga "är naiva och har låg känsla för lag och rätt"? Det är ju inte gruppen kvinnor som har mest problem med lag och rätt eller hur?
Nu tillskriver du mig något jag inte sagt.
Citera
2024-05-02, 08:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inte du heller.

Du påstod att ett visst antal kvinnor inom polisen inte hade begått dessa brott. Du kan omöjligen veta att så är fallet. Snarare är ett stort mörkertal troligt eftersom det brukar finnas sådana mörkertal när vi talar om brottslighet.
Citera
2024-05-02, 08:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Väldigt mycket tjat om mörkertalet. Det finns mörkertal inom all brottslighet. Våldtäkt, sexuella övergrep, misshandel, cykelstöld, osv osv. Vad ska vi göra åt det menar du? Spärra in de skyldiga och sen ett lika stort antal slumpmässigt utvalda för "mörkertalet är stort".
Vi bör självklart ta hänsyn till mörkertal, men det anser alltså inte du eftersom att du inte förstår varför det är relevant att bedöma hur utbredd en brottslighet är?
Citera
2024-05-02, 08:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nya Sverige kan fortsatt ha kvinnliga poliser. Polisledningen behöver möjligtvis bytas ut och sen behöver det rensas upp i poliskåren. Sen behöver det införas hårdare straff för den här typen av brott och regelbundna bakgrundskontroller av poliser och deras umgänge/familj/släkt måste införas.

Vet inte hur många gånger jag upprepat ovanstående, men det är nog uppemot tusenmiljarder gånger vid detta laget.
Hur vill du "rensa upp i poliskåren"?
Senast redigerad av LadySweden 2024-05-02 kl. 09:20.
Citera
2024-05-02, 08:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att "ta sig in", är för min del att man helt enkelt jobbar i organisationen.

Jag ser det inte som att de gängkriminella jobbar inom polisväsendet bara för att de sätter på en kvinnlig polis.
Som sagt:
Du får ta det med polisens utredare istället. Det är honom jag citerar.
Citera
2024-05-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Du påstod att ett visst antal kvinnor inom polisen inte hade begått dessa brott. Du kan omöjligen veta att så är fallet. Snarare är ett stort mörkertal troligt eftersom det brukar finnas sådana mörkertal när vi talar om brottslighet.

Det är väl för fasen rätt självklart att den stora majoriteten av kvinnor och män inom polisen INTE läcker info till gängkriminella.

Man har upptäckt att OJ!!!!! även kvinnor kan vara korrupta och begå brott!
WOW!!!! det hade man ingen aaaaaaaaaaning om.

Nu måste alla av kvinnligt kön förbjudas jobb inom ditt och datt som hanterar säkerhetsklassat material.
Att manligt kön i alla tider begått och begår brotten som kan begås är ju det enda som samhället kan tolerera.....
Citera
2024-05-02, 08:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är väl för fasen rätt självklart att den stora majoriteten av kvinnor och män inom polisen INTE läcker info till gängkriminella.

Man har upptäckt att OJ!!!!! även kvinnor kan vara korrupta och begå brott!
WOW!!!! det hade man ingen aaaaaaaaaaning om.

Nu måste alla av kvinnligt kön förbjudas jobb inom ditt och datt som hanterar säkerhetsklassat material.
Att manligt kön i alla tider begått och begår brotten som kan begås är ju det enda som samhället kan tolerera.....
Vi diskuterade inte svepande "den stora majoriteten".

Som jag tidigare skrev till dig så ids jag inte diskutera på din låga nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in