2024-04-28, 17:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Vi har gjort sämre matcher men fyfan vad uppgiven man är... 5 jävla 0 går inte å snacka bort och insatsen är dålig men MFF är dessvärre riktigt riktigt bra..
Citera
2024-04-28, 17:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ja du mäktade med hela tre inlägg där ett var "nu ska jag inte se skiten mer"

Ja för man visste redan skrev det igår kväll att vi skulle få stryk
Citera
2024-04-28, 17:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V70056
Håller med dig. Malmö FF är en klass för sig. Men varför kan inte Malmö hålla dessa spelare hela säsongen? Ren idioti att sälja bra spelare mitt i en säsong. Kan inte Malmö va lite kyliga och hålla spelarna för en gångs skull? Cornelius får inte lämna. Pena kan lämna. Busanello måste va kvar samt IKT och botheim. Dessa får inte lämna redan nu. Vad krävs för att Malmö ska klara att hålla kvar dessa spelare till november när säsongen går mot sitt slut egentligen?

Helt enkelt för att det finns klubbar som är beredda att slanta upp rejält och locka med feta löner. Sedan finns det ju spelare som strävar efter och vill spela på absolut högsta nivå och det är ju inte Allsvenskan i dagsläget. Det är ju till syvende och sist en buisness. Kommer en klubb och erbjuder 150 miljoner för en snart 22-årig Nanasi då kan vi inte tacka nej. Vi måste se vår plats i näringskedjan i ett större perspektiv.
Fotbolldirekt gjorde ju t.ex. en intervju med Cornelius nyss som inte alls visste om att Feyenoord är intresserade, han betonade då att hans dröm varit att spela på högre nivå och det är ju inte heller rätt för en klubb (MFF) att stå i vägen för det. Det är ytterligare en faktor att ta hänsyn till. Vi ska inte enbart vara en språngbräda såklart, vi ska vara en klubb som spelare vill spela och frodas i, för att cementera MFFs roll ytterligare som en svensk fotbollsgigant.

Pena tror jag är rätt körd, han kommer vi till 90% tappa i sommar och det ska vara dels personliga skäl bakom det. Nanasi känns också ganska förlorad. Cornelius känns som 50/50 men då ska han inte gå för mindre än 80-90 miljoner. Busanello känns dock lite mer som att han kommer stanna. Är rätt så säker på att vi kommer få behålla IKT och Botheim. De eventuella tappen av Pena och Nanasi kan dock bli rejält kostsamma.

Det som blir vårt ess i rockärmen är ett kommande CL-kval och alla vill spela CL. Det kvalet kommer betyda mycket när det väl kommer till sin spets om vi får behålla spelare eller inte. Det får en att inse hur viktigt det var att Elfsborg floppade mot Degerfors förra året.
Citera
2024-04-28, 17:37
Avslutad
Skönt med övertygande seger men fortfarande långt kvar innan guldet är bärgat igen.

Man ska låta kontraktet med Peña löpa ut. Alldeles för viktig för vårt spel för att försvinna under sommaren. Nanasi klarar vi av att ersätta, det kommer vi inte kunna med Peña. Maken till fotbolls-iq har jag nog inte sett sedan Litmannen lirade hos oss.

Jag tar tillbaka vad jag sagt om att IKT och Botheim inte komplementerar varandra. Jäklar vad man har fått till samarbetet, helt underbart att se hur dessa två bara blir bättre och bättre.

Jäklar vad AIKs trupp är tunn när man några spelare borta och satan vad man var långsamma när man anföll. Pittas blev helt isolerad. Varje gång man hade chans till ett bra omställningsläge fegade man och lät oss hamna rätt.
Citera
2024-04-28, 17:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi har gjort sämre matcher men fyfan vad uppgiven man är... 5 jävla 0 går inte å snacka bort och insatsen är dålig men MFF är dessvärre riktigt riktigt bra..

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja för man visste redan skrev det igår kväll att vi skulle få stryk

Ni ska ha cred för att ni inte moppsar er inför matcherna och faktiskt vågar synas trots en ganska svidande förlust efter matchen. Det ska ni ha all respekt för. Tillskillnad från en viss hybrisgårdare i tråden som är riktigt stor i mun.

Vi får finna den gemensamma glädjen i att vi har 3 gräslag som är top-3 just nu.
Citera
2024-04-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt med övertygande seger men fortfarande långt kvar innan guldet är bärgat igen.

Man ska låta kontraktet med Peña löpa ut. Alldeles för viktig för vårt spel för att försvinna under sommaren. Nanasi klarar vi av att ersätta, det kommer vi inte kunna med Peña. Maken till fotbolls-iq har jag nog inte sett sedan Litmannen lirade hos oss.

Jag tar tillbaka vad jag sagt om att IKT och Botheim inte komplementerar varandra. Jäklar vad man har fått till samarbetet, helt underbart att se hur dessa två bara blir bättre och bättre.

Jäklar vad AIKs trupp är tunn när man några spelare borta och satan vad man var långsamma när man anföll. Pittas blev helt isolerad. Varje gång man hade chans till ett bra omställningsläge fegade man och lät oss hamna rätt.
Busanello och Cornelius är 2 jag verkligen orolig tappa,dessa är helt outstanding där bak.
Citera
2024-04-28, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Busanello och Cornelius är 2 jag verkligen orolig tappa,dessa är helt outstanding där bak.

Håller med men får jag gissa så tror jag att bägge behöver ett bra europaspel för att verkligen landa i "bra" lag.
Citera
2024-04-28, 18:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag är inte nöjd med en seger. Det enda jag bryr mig om denna säsongen är att förnedra Alm så mycket det bara går! Jag tar gärna en 12:e plats i ligan i år om det innebär att vi vinner med minst 5-0 mot det där jävla kräket ikväll!
Gissar på några terapisamtal nästa vecka? Hur fan ska du komma över detta. I sitt eget hem också. Där om något ska man ju känna sig trygg.
Citera
2024-04-28, 18:27
Medlem
Free12s avatar
Positivt att Albin ser bättre och bättre ut, Hummet gör mål, Musa ser spelsugen ut, Tenho är grym och Bergvall är klass som vanligt..
Citera
2024-04-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Positivt att Albin ser bättre och bättre ut, Hummet gör mål, Musa ser spelsugen ut, Tenho är grym och Bergvall är klass som vanligt..
Vad har Bergvall gjort som är klass dessa inledande matcher i Allsvenskan?
Citera
2024-04-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Förlusten i sig är väl inte så farligt den var väl räknad och siffrorna är inte bra men tror inte det gör mycket i slutändan, det värre var skadorna ni åkte på.
Citera
2024-04-28, 18:33
Medlem
Ska bli intressant höra Trazkei ikväll förklara vad som gick fel,mot MR.Alm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in