2024-04-27, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det var ungefär så som Fotbollskriget 1969 mellan Honduras och El Salvador startade. Motståndarfansen höll låda utanför spelarnas hotell, vilket slutligen resulterade i ett fullskaligt krig länderna emellan
Haha, blir krig mellan Zkellefteå och Mini-Danmark med andra ord.
Citera
2024-04-27, 16:16
Medlem
Jag kan berätta hur jag tror det kommer gå i dag, för historiska vingslag ska aldrig underskattas. Lakers ledde med 2-1 i matcher mot Rögle i finalen. Pontus Holmberg sköt ett av de slappaste skotten i matchen, och Rifalk står och sover. Sedan tappar Rögle och Abbott det totalt, skriker och lever jävel i båset och spelargången. Ridå!

Idag kommer Rifalk inte heller hålla nivå, SilverAIK vinner. Har inte tid att titta, men antar att jag får läsa hur det går, samt hur många medaljer diverse klubbar tagit historiskt.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-27 kl. 16:28.
Citera
2024-04-27, 17:30
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jag kan berätta hur jag tror det kommer gå i dag, för historiska vingslag ska aldrig underskattas. Lakers ledde med 2-1 i matcher mot Rögle i finalen. Pontus Holmberg sköt ett av de slappaste skotten i matchen, och Rifalk står och sover. Sedan tappar Rögle och Abbott det totalt, skriker och lever jävel i båset och spelargången. Ridå!

Idag kommer Rifalk inte heller hålla nivå, SilverAIK vinner. Har inte tid att titta, men antar att jag får läsa hur det går, samt hur många medaljer diverse klubbar tagit historiskt.
Varför skulle Abbott tappa det totalt?
Citera
2024-04-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Varför skulle Abbott tappa det totalt?

Det är hack i hjärnkontoret nån av bröderna kanske på G till HV.
Citera
2024-04-27, 18:50
Avstängd
Kedoxs avatar
Intressant att Växjö spelat mot Skellefteå som är duktiga på att ta silver vid 3 av sina 4 guld. En gång mot Rögle som inte har vidare meriter.

Hade velat se Växjö möta Frölunda eller Färjestad i final.
Känns som vi (FBK) aldrig får möta Växjö i slutspel.
Citera
2024-04-27, 18:57
Medlem
Har inte så mycket att säger egentligen mer att jag är grovt besviken just nu. Efter att ha gått clean hela slutspelet och spelat på en helt annan nivå så trodde jag verkligen vi hade en chans i år att få vårt första guld någonsin, men det sket ju sig tyvärr. Det är inte roligt just nu men lär gå över och efter det har lagt sig så kan man ändå tycka silver är helt okej efter den tragiska grundserie vi gjorde.

Bara till att gratulera Skellefteå till deras guld och för ett mycket skickligt lag som bara gasa på trots skador etc. Söderström vilken jävla målvakt!

på måndag blir sista matchen jag ser sen synes vi nästa säsong gubbar för lite mer hets och tjäbel!
Citera
2024-04-27, 20:05
Medlem
GreenBastards avatar
Rögle har det såklart gjort det bra när de från play in lyckades svepa både Färjestad och Växjö, men när de gick in som favoriter i finalen så verkar de inte palla trycket. Det säger nog en hel del om hur mycket det psykologiska faktiskt spelar in i hockeyn idag. Dock så tror väl många Rögle supporters här inne att det var ren fysisk skicklighet de svepte FBK och Växjö med.
Citera
2024-04-27, 20:07
Moderator
vfs avatar
Har raderat en jävla massa skit. Nästa lustigkurre får en varning/Mod
Citera
2024-04-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Rögle har det såklart gjort det bra när de från play in lyckades svepa både Färjestad och Växjö, men när de gick in som favoriter i finalen så verkar de inte palla trycket. Det säger nog en hel del om hur mycket det psykologiska faktiskt spelar in i hockeyn idag. Dock så tror väl många Rögle supporters här inne att det var ren fysisk skicklighet de svepte FBK och Växjö med.
De var inte favoriter inför finalen. Det var Skellefteå.
Citera
2024-04-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam

En final handlar inte det minsta om vem som är favorit, utan om vem som vinner. Många favoriter har förlorat finaler.

Låt oss säga att Lakers var favoriter, om det känns bättre för er. Passa på att vinn nu när bästa mästarna är utslagna.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-27 kl. 22:00.
Citera
2024-04-27, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Nja, efter Rögle nollat Växjö o Färjestad hade nog expertkåren Rögle som favorit.

För övrigt, varför skriver växjösnubben fortfarande i tråden? Ingen svara ju honom

.
Citera
2024-04-28, 00:01
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Nja, efter Rögle nollat Växjö o Färjestad hade nog expertkåren Rögle som favorit.

För övrigt, varför skriver växjösnubben fortfarande i tråden? Ingen svara ju honom

.

Precis 4-0 mot ettan och tvåan, då går man in som favorit. Hade båda serier gått till sju matcher och något slumpmål i sjunde avgörande i sudden avgjort matchserierna så hade väl Skellefteå varit favoriter. Rögle har ju fått ett enormt uppsving i slutspelet men de har nog också kunnat spela mycket på nyhetens behag att de ens var i slutspel, likt nykomlingar i SHL som ofta är väldigt bra i början av säsongen. Vinner de inte SM-guld så kommer ingen minnas deras bragdartade slutspel ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in