2024-04-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Spontant funderar jag lite över hur förmögen den där läkaren egentligen är då han "investerar" 49 miljoner i skumma affärer?

Cirka 200 milj baserat på skogsinnehavet.
Citera
2024-04-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Troligen inte om man läser FUP, merparten är kvar. 50 milj är en liten del av innehavet.
Du får gärna upplysa mig vart du hittar detta i fuben . Läst alla 3283 sidorna och det som framgår är att han nu är skuldfri, men att han ej hade tillräckligt med pengar , så att han började låna av bekanta
Citera
2024-04-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfdemos
Du får gärna upplysa mig vart du hittar detta i fuben . Läst alla 3283 sidorna och det som framgår är att han nu är skuldfri, men att han ej hade tillräckligt med pengar , så att han började låna av bekanta

Som jag minns det när jag läste FUP så löste hans barn skulderna mot att de fick hela skogsinnehavet som förskott på arv så han slapp avverka.
1700 hektar skogsmark har jag för mig eller där i kring.
Citera
2024-04-26, 21:53
Medlem
Citat:
Som jag minns det när jag läste FUP så löste hans barn skulderna mot att de fick hela skogsinnehavet som förskott på arv så han slapp avverka.
1700 hektar skogsmark har jag för mig eller där i kring.
Stämmer ej enligt atikel i ATL så är den 505 hektar. Mätningar på Gis visar kanske högst 600. Tänker att det fanns skulder i innehavet och köpen innan och att dessa betalades med resterande skog
Citera
2024-04-26, 22:00
Medlem
Citat:
Stämmer ej enligt atikel i ATL så är den 505 hektar. Mätningar på Gis visar kanske högst 600. Tänker att det fanns skulder i innehavet och köpen innan och att dessa betalades med resterande skog

Gå in på thorblad.se och under skogar då uppger han själv
"Omfattar 1637 ha med skoglig verksamhet, jakter och fiske"
kanske bara är hemskiftet du har kollat?
Citera
2024-04-26, 23:07
Medlem
Citat:
Gå in på thorblad.se och under skogar då uppger han själv
"Omfattar 1637 ha med skoglig verksamhet, jakter och fiske"
kanske bara är hemskiftet du har kollat?
Stämmer säkert då hemsida skapades 2008 och uppdaterades 2014 men nu stämmer det inte alls
Citera
2024-04-27, 00:39
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men kom ihåg att Zigenare är för det mesta ärliga och arbetssamma människor. Faktiskt riktiga arbetsmyror med hög moral. Sällan inblandade i skandaler.

Ja, visst är de så! Ingen skugga skall falla över denna fina grupp av högproduktiva och etiska skattebetalare. Självklart är det, precis som med alla andra grupper i landet, de etniska svenskarnas oblyga rasism som gör att de måste blåsa folk på 49 miljoner bara för att överleva.

Mvh. Mona Sahlin, Reinfeldt, Löfven, hela MP, VP, C, SVT, SR, Aftonbladet, DN mm., mm.
Citera
2024-04-27, 00:55
Medlem
Citat:
Stämmer säkert då hemsida skapades 2008 och uppdaterades 2014 men nu stämmer det inte alls

OK, kollat med Lantmäteriet på honom och barnen vad de äger för fastigheter?
Oavsett om det är 500 ha är familjen långt ifrån barskrapade.
Citera
2024-04-27, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Ja, visst är de så! Ingen skugga skall falla över denna fina grupp av högproduktiva och etiska skattebetalare. Självklart är det, precis som med alla andra grupper i landet, de etniska svenskarnas oblyga rasism som gör att de måste blåsa folk på 49 miljoner bara för att överleva.

Mvh. Mona Sahlin, Reinfeldt, Löfven, hela MP, VP, C, SVT, SR, Aftonbladet, DN mm., mm.
Faktiskt en helt klockren bedömning av dessa fantastiska nysvenskar. Vi svenskar är rasister och ingenting annat.
Citera
2024-04-27, 09:31
Medlem
rex144s avatar
Det var ett klassiskt zigenarbluff, när zigenarna märker att deras offer har köpt deras historia och gett de några pengar då är de som iglar och vill ha bara mer och mer.
De sitter hemma och smider ränker om vad som ska hända i nästa steg, de introducerar nya personer för offret som ska lösa deras påhittade problem och som i sin tur kräver ännu mer pengar.

Under tiden lägger de ut nya beten -fantastiska affärsförslag som kommer kompensera med råge de tidigare förluster.

Mot slutet har offret 3-4-5 olika affärer att hålla reda på och som ska när som helst ge en stor vinst och då tänker det här offret att om åtminstone en affär lyckas så kommer han få tillbaka sina pengar och därför lever på hoppet
Har man investerat 10 miljoner och det krävs en extra miljon eller två för att få ut vinsten på 20 miljoner då kan man inte vara snål

Kan nån ge länk till domen och FUP?

PS

De flesta som ser smutsiga fattiga zigenare håller de på behörigt avstånd men det finns en hel del rika zigenare som bor i villor och har hemma dyra franska möbler från Versace och kör lyxbilar i miljonklassen och verkar kultiverade, trevliga och generösa.

De bjuder på mat och dyr alkohol, de kan även ge dyra presenter tex. klockor och den som träffar de känner sig skamsen att han haft sådana hemska fördomar om zigenare.

De är jo redan rika och behöver inte mina pengar tänker offret för sig själv.

Zigenarna berättar om sina affärer som gett de stora vinster, de är riktiga affärsmän och deras offer dras med i deras värld av fantastiska affärsmöjligheter.
De har jo bevisligen lyckats.
Senast redigerad av rex144 2024-04-27 kl. 09:48.
Citera
2024-04-27, 12:43
Medlem
[quote=LDRLDR|88096427]Cirka 200 milj baserat på skogsinnehavet.[/QUOTE
Citera
2024-04-27, 12:45
Medlem
[quote=Ha85|88100805]
Citat:
Cirka 200 milj baserat på skogsinnehavet.[/QUOTE
OK, har du kollat med lantmäteriet vad familjen har för skogsinnehav per idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in