En sådan självklarhet så det borde inte behöva skrivas ner ens, samtliga sportforum har match/event-underforum av precis den anledningen. Om det sen blir en enskild tråd för större event/matcher(typ Finnkampen eller årliga mästerskap), en tråd för specifika säsongsbetonade serier/cuper(typ DL), eller en samlingstråd för övrigt förändrar inte vad det självklara syftet är med underforumen. Det borde man förstå efter minst 7år på forumet vart man först tittar efter trådar när man kanske med bara en mening vill kommentera något som pågår just nu och direktsänds.
Precis den anledningen att jag faktiskt startade tråden, jag avskyr att spamma sönder generella sporttrådar med snack om faktiskt pågående event som dessutom direktsänds, som forumanvändare förhoppningsvis sitter och kollar på. Var väl nåt event i Tyskland som fick mig att dra igång tråden eftersom det saknades en för gold/silver/bronze och övrigt.
Självklart, men dit hör inte att kasta in oneliners om blåst eller ett resultat i ett för ögonblicket pågående event, utan djupare reflektion, analys, koppling till säsongsform eller dylikt.
Givetvis.
Din förhoppning är redan uppfylld.
Det tycker jag är lite konstigt, så lång tid som du spenderat på forumet och postat i eventtrådar. Men nu har du fått ta del av andras syn på saken. Kanske hjälper det dig.
Inför eller efter avslutat tävlingshelg/dag är det självklart att man kan diskutera något generellt om en atlet i säsongstrådar om det saknas en eventtråd? Tycker du att en oneliner om blåsten vid en viss tidpunkt hör dit?
Du är som sagt fri att tycka vad du vill, men har du tänkt på att andra sidan av myntet är att det kan finnas dom som stör sig på spammande och meningslösa oneliners gällande pågående event i en icke-eventtråd, och har svårt för såna som postar såna inlägg? Av välmening då jag inte ville du skulle fortsätta dra på dig vrede från någon sådan så gav jag dig en vänskaplig puff på vägen till rätt tråd, för din inlägg kändes väldigt felplacerade. Apropå trådpoliser, hade jag varit moderator hade jag bara brutit ut inläggen till en ny tråd, flyttat in den tråden i event-forumet och flytta in inläggen i rätt tråd, vilket du hade märkt.
Du får tro vad du vill och fultolka om du prompt måste, men jag ser på dig som en av få hyfsat seriösa forumanvändare i sportavdelningen som har ett genuint intresse för sport och som vad jag minns håller sig borta från att klanka ner på hur usla kvinnor är på sport och ointressanta att kolla på, så du är en av dom jag vill mer väl än illa(inget alls faktiskt, till skillnad från många andra idioter som dagligen konstaterar att vatten är vått, himlen är blå och kvinnor utövar sport på en fysiskt svagare nivå än män, dvs meningslösa självklarheter). Du är trots allt en av få som minns
Juha Väätäinen på 10000m 1971.
Jag kollade igenom mina tidigare svar till dig för att se om jag varit väldigt elak mot dig men kunde inte hitta något allvarligt som borde fått dig att misstro mina konstanta välmenande poster i sportforumet med tips och streamlänkar om kommande och pågående tävlingar. Tvärtom hittade jag ett inlägg där du uppskattade att jag, tyvärr som en av få på forumet, ofta försöker lyfta fram även norska/finska/danska/isländska idrottare inför event eller i listor med hålltider.
Efter en avslutad tävlingsdag är det nog alltid uppskattat om någon kommer med en sammanfattning av intressanta resultat, både från tävlingar som saknade TV-sändning eller dom som diskuterades i en eventtråd.
Det där absoluta motsatsförhållandet du hittade på nu existerar inte, det finns givetvis fler alternativ, som att kolla om det finns lämplig eventtråd innan man börjar posta chattinlägg beståendes av bara en mening.
---
OnTopic, missa inte att det är
Maratón de Madrid imorronbitti med sändningsstart kl. 08:45 på både Eurosport 1 och Olympic Channel.
Nu ska jag försöka leta upp vilken kanal som sänder Speedway GP-tävlingen som börjar strax. Som om det inte räcker med PWHL-hockey, UWCL-fotboll med Chelsea/Barca inför en enorm publik, Ginetta-racing på Silverstone, dampadel, Women's Six Nations och Nascar XFinity med
Hailie Deegan.
OT/Edit: Kanal 9 av alla jävla kanaler sändes speedwayen på, jag var och letade bland dom fria Bein Sports-streamkanalerna där jag såg det förra året. Är inte van vid direktsänd sport på Kanal 5/9, var nära att missa damhandbollen där häromveckan. Samma sak nu.