Citat:
Ursprungligen postat av
klon1
Ungefär 80% fyllda säten överlag. Jag tycker det är okej. Många av platserna är ju väldigt dåliga, värt att ta in i beaktningen.
De bra platserna fylls alltid.
Långt ifrån ”ingen” som du skrev.
https://via.tt.se/pressmeddelande/3429965/publikrusning-till-salongen-dags-att-satsa-pa-kungliga-operan?publisherId=1776097&lang=sv
Ingen kommer att gå på Operan om någon generation skrev jag.
Kommer den ens att vara kraftigt subventionerad så många år till? När subventionerna försvinner försvinner besökarna förutom de besuttna som är okänsliga för pengars värde.
Det är äckligt att den hårt arbetande pöbeln ska stå för fiolerna när de besuttna ska sitta och fisa på bästa plats på Operan.
År 2024.
Man skulle kunna tro att Ludde 16 styr Sverige...
Så Operan har en Jenny Mattsson Pressansvarig /Head of Press. Förutom sin överbetalda Kommunikationschef.
Från Folkbildningsrådet ser jag...
"Bakgrund som kommunikationschef, radioproducent och journalist."
"Pressansvarig Folkbildningsrådet · Heltid"
Hur många överbetalda löner och rulla-mest-med-tummarna-tjänster kan man egentligen skära mer på skyddade verkstan Operan redan genast, innan skiten läggs ner helt i framtiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Bara för att du är så tråkig så testade jag att kontrollräkna i bilden. Fotot är flackt så man missar en del huvuden, men snabbt kommer man upp i hundra (i en liten kvadrat längst bort). Det blir tusen närmast scenen. Och på bilden uppskattningsvis 5 000 därmed. Fotot är bara en del av gräsmattan (kolla ett flygfoto) så 6 ggr det är inga konstigheter. Därmed 30 000 inte alls orimligt. Snarare skamlöst av dig att langa ur dig en sån sak, ogrundat bara för att du tror att ingen kollar. Däremot hade du kunnat argumentera att det var ett gratisevent, antar jag. Om nu det har med nåt att göra.
// Förtydligande: det var den nedladdningsbara bilden
här som jag räknade i, ej exakt samma som den du hade, för skärpans skull.
Bra poäng med gratisevent!
Många är säkert där för att njuta av en fin ledig dag i solen och picknick och kan stå ut med att Operan för oväsen en kort stund.
Annars verkar Operan snylta på det som folk på plats
verkligen kan vara intresserade av:
"Det blir ett varierat program med såväl klassiker som Mozart, Verdi och Taube som publikfavoriter: Solna kulturskolas barnkör som tillsammans med Kungliga Hovkapellet framför Bellmans Fjäriln vingad och ett spralligt Astrid Lindgren-medley. Försommarkonserten avslutas med nationalsången tillsammans med publiken."
Så hur många var där för Operan??