2024-04-25, 19:03
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
haha.
Ja allså lite som RFK jr men i MAGA-leden. RFK kör ju sitt eget Race så han är ingen Trumper heller. Tänker mer på MTG, Gaetz, och typ 100 truthseekers på internet med stora följarkonton som ser på Trump med samma åtrå i blicken som en Rysk översergeant har i sin blick då han ser en Rysk underfurirs stjärt.

Det kursiva: Nu hänger jag med vad du menade.

Det fetade:
Jag håller på med matlagning just nu för fan!

Nu måste jag har mindbleach:
Citat:
Ivanov är nu officiellt sparkad från sin post som vice försvarsminister.
Ivanov greps i går misstänkt för att ha tagit emot mutor när han övervakade byggprojekt på sin post. Den biträdande försvarsministern inställde sig vid domstolen samma dag.
Ivanov stod i sin uniform mitt i glasmontern. Han nekade till anklagelserna. Ivanov häktades i två månader. Ivanovs advokat sa till den ryska nyhetsbyrån Ria Novosti att han skulle överklaga beslutet och överklaga så att Ivanov kunde invänta rättegång i husarrest.
Ivanov placeras först i isoleringscell i ett häkte. Han genomgår psykologiska tester. Därefter befinner sig Ivanov bland andra fångar. De personer som han delar cell med väljs ut i förväg, rapporterar Ria Novosti.
...
Nu har Aleksander Fomin, vd för Olimpsitistroi, gripits, rapporterar Ria Novosti. Fomin dömdes till häktning fram till den 23 juni, vilket också markerar slutet på Ivanovs häktning. I går arresterades Ivanovs gamle vän och medarbetare Sergej Borodin.
Den ryske undersökande journalisten Andrej Soldatov säger till CNN att Ivanovs fall är i linje med den ryska underrättelsetjänsten FSB:s taktik. Taktiken är att gripa en högt uppsatt tjänsteman för att bekämpa regelbrott i hela ministeriet eller organisationen. Enligt Soldatov kommer Ivanov att förhöras inte bara om sina egna handlingar, utan också om de "storas" handlingar. Tidpunkten och bakgrunden till Ivanovs arrestering har spekulerats. Det väntas sätta press på försvarsminister Sergej Sjojgu.
Ivanov och hans frus extravaganta livsstil och misstankar om korruption avslöjades först av Aleksej Navalnyjs antikorruptionsstiftelse. Maria Pevchikh, chef för stiftelsen, säger att Ivanov har haft en av de mest lönsamma posterna i försvarsministeriet. Hon hävdar att kriget i Ukraina skulle ha ökat Ivanovs förmögenhet ytterligare.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010384658.html
Citera
2024-04-25, 19:06
Medlem
X3treams avatar
Intressant video om ammunitionstillverkning i Karlskoga. https://www.youtube.com/watch?v=ITZfjXEOx7Y
Citera
2024-04-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Har du inte har märkt att USA och Ryssland är i ständigt krig någonstans? Har det varit något enda år sedan andra världskriget som inte USA eller Ryssland har varit inblandade i ett krig eller en konflikt någonstans i världen? Båda länderna har varit i Afghanistan, båda länderna är just nu i både Syrien och Ukraina.

Ge mig ett enda år som dessa länder inte ligger i krig/konflikt någonstans i världen.

Fundera sedan på varför det är så, en tillfällighet?

Biden säger som det är, kriget är nödvändigt för fortsatt dominans.
Det är väl inget att hymla om eller förneka när inte presidenten gör det.
Putin har samma dilemma, han måste slåss för sin maktposition.

"And it continues America’s leadership in the world.”

Eller är det bara så att USA velat och kunnat agera världspolis. Inget negativt om det.

Men de har önskat att styra upp där ingen annan kan.

All heder till USA. Som har försökt att införa demokrati i tex Irak och Afganistan.

Långt tydligare och bättre än vad Sida gjort sedan 60/70–talen. Sida har inte gjort nåt annat än bränt skattemedel.

USA har misslyckats men ändå varit mer framgångsrika än Sida. Som inte gjort nått vettigt på 60 år. Och blivit totalblåsta. Och fortfarande bränner skattemedel.
Citera
2024-04-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Blir kul att se då alla MAGA dårar som blint följt tidigare instruktioner och gått all in på "judenazistkabalen som driver Hunter Bidens biolab måste besegras av frälsaren Putin" nu ska försöka glida på den nya inslagna vägen som Trump angett som inriktning. Ska de gå mot Trump och säga att han är en Rino nu och sen ställa sig bakom en ännu tokigare kandidat? Eller ska de bara låssas som att det regnar och ställa in sig i ledet med ett litet "now is the time - it was not the time before"?

Kommer bli popcornläge.

Jag tror det blir som så att Trump fortsätter, om han verkligen vinner alltså, att ge Ukraina vapen men det sätts upp som en skuld. Det blir inga gåvor.

Dessutom är nog inte Trump emot lite bra reklam för Himars och Patriot, det genererar exportinkomster för den industri som Trump säger sig värna.

Nu tror jag dock inte att Trump vinner valet. Han skapar för mycket osäkerhet, ursäkta lite off topic här.
Citera
2024-04-25, 19:12
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Kajal-Marcus säger att Trump håller på vänder i Ukraina-frågan och hänvisar till Danska TV2 som i sin tur hänvisar till Washington Post som tror det. Det där tror jag inte ett dugg på förrän Trump sagt det själv.

De utgår ju från tweets och saker han sagt de senaste två veckorna, och faktumet att Mike faktiskt la fram förslaget till slut och i samband med det så får Mike direkt stöd av Trump som säger att Mike gör ett riktigt bra jobb.
Citera
2024-04-25, 19:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Etruskiska riket är också upprättat så Krim kommer tillfalla Grekland😉

Nej Krim skall bli Gotiskt. Krimgoterna bodde där. Landshövdingen på Gotland får ta över interimsstyrelsen där tills allmänna val kan hållas.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Goths
Citera
2024-04-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror det blir som så att Trump fortsätter, om han verkligen vinner alltså, att ge Ukraina vapen men det sätts upp som en skuld. Det blir inga gåvor.

Dessutom är nog inte Trump emot lite bra reklam för Himars och Patriot, det genererar exportinkomster för den industri som Trump säger sig värna.

Nu tror jag dock inte att Trump vinner valet. Han skapar för mycket osäkerhet, ursäkta lite off topic här.
Vem vet vem som vinner presidentvalet? Ingen. Spekulationer är fritt fram vad mig anbelangar.
Citera
2024-04-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Vad Biden säger och vad du läser in att Biden säger är olika saker. Det stämmer att om vi låter Ryssland vinna kriget så står vi inför en ny världsordning. Detta betyder inte att väst har en dold agenda att kriget ska pågå för alltid som du insinuerar.

Kan du skriva ut citatet där Biden säger att vi i väst behöver kriget för att kunna trycka till Ryssland (som du påstår att han sagt)? Eller är detta bara någon du läser in för att det är i enlighet med Putins narrativ om varför kriget pågår?

Flertal amerikanska politiker har kommit ut och sagt att detta krig är jättebra då man "trycker till" Ryssland utan att spilla amerikanskt blod, bl a Lindsay Graham och Mitt Romney.

USA skiter fullständigt i ukrainarna. De tycker tom att det är bra att de dör i stället för amerikaner. Inte för att höjdarna i USA bryr sig om sina egna men det uppstår missnöje direkt i amerikansk allmän opinion bara några amerikanska soldater dör. Att 500 000 ukrainska soldater dött påverkar inte den amerikanska opinionen så värst mycket.
Citera
2024-04-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Flertal amerikanska politiker har kommit ut och sagt att detta krig är jättebra då man "trycker till" Ryssland utan att spilla amerikanskt blod, bl a Lindsay Graham och Mitt Romney.

USA skiter fullständigt i ukrainarna. De tycker tom att det är bra att de dör i stället för amerikaner. Inte för att höjdarna i USA bryr sig om sina egna men det uppstår missnöje direkt i amerikansk allmän opinion bara några amerikanska soldater dör. Att 500 000 ukrainska soldater dött påverkar inte den amerikanska opinionen så värst mycket.
Inte USA, utan just de senatorerna som är spritt språngande galna.

Dra inga växlar med hur dårar som ”Lindsay Graham” representerar ”USA”. Hon är spritt språngande galen med svenska mått mätt.

Så vi kan inte bedöma USA. Ingen av oss förstår USA tillräckligt.
Citera
2024-04-25, 19:34
Medlem
donald12s avatar
Ukrainsk tomteverkstad som bygger paket till ryzzarna :-) 3D skrivare för att bygga delar o massa olika drönare o granater/minor.

https://www.reddit.com/r/ukraine/s/j6QB3WwTDH
Citera
2024-04-25, 19:35
Medlem
I detta forum är det alltid så att Ukraina vinner oavsett vad som händer ute i verkligheten på slagfältet.

Tom när Ryssland befriar Kharkov och Odessa kommer det påstås härinne att Ukraina vinner.

Det är lättare att lura människor än att övertyga dem om att de har blivit lurade, sa en vis man någon gång. Stämmer in till 100% på kommentarerna i detta forum. Folks benägenhet att bortse från verkligheten då den skulle krocka med den bild de lurats på av media är förvånansvärd.
Citera
2024-04-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Försvara demokrati och frihet kostar pengar och blod. Uppenbarligen måste det svida för en bitter USA- och Sverige-hatare att ondskefulla diktaturer som terroriserar sin omvärld blir hindrade från att bre ut sig. Ett tragiskt livsöde att sitta där i din ensamhet och vurma för diktaturer med förhoppning om att något psykfall på nätet ska hålla med dig.

så härligt naiv du är, tror du verkligen att västs engagemang i detta krig handlar om att befria Ukraina,
eftersom ditt svar antagligen blir ja förkommer jag dina förolämpningar genom att ge dig svaret på min egen fråga. Det handlar om tillgången på Ukrainas jordbruksmark och gas/oljefyndigheter utanför Krim,
Dvs Geopolitiska orsaker och rent egoistiskt sett kan jag väl hålla på Ukraina men jag vet varför jag gör det. gör du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in