2024-04-25, 16:14
Medlem
Köpte åtta lådor igår med blandade sorter, och idag har jag extrem rännskita.... vilket förmodligen beror på att jag åt 3 nogger och 2 sandwichar....

men dom rear nog ut för att få plats med nya fina glassar!
Citera
2024-04-25, 16:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Tycker 50% rea på glass som legat i frysboxen sedan förra sommaren är ett fullt skäligt pris.
Jag kan garantera dig att det inte finns en glass som legat några månader om det inte är Hassan livs ute i ghettot. Du anar inte hur ofta man måste fylla på frysarna. Jag körde GB-glassbil när jag pluggade i Lund.Jag körde en då väldigt stor Volvo lastbil som jag körde ut med fullastad. Vill minnas jag fick lasta 8 ton på den. Vissa större affärer, likt större ICA butiker, kunde jag lätt rulla in en pall med glass i veckan.
De mindre butikerna kräver att man är där MINST en gång i veckan.

Månader gammal glass finns inte annat än de ramlat av inne ICA's egen frys och lik förbannat försökt sälja glassen när den är gammal (smakar papp)
Citera
2024-04-25, 16:29
Medlem
Som många skriver, tradition sedan flera år. En del Pressbyråer erbjuder även att du kan beställa en hel kartong av din favvoglass till halva priset.
Citera
2024-04-25, 17:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Som många skriver, tradition sedan flera år. En del Pressbyråer erbjuder även att du kan beställa en hel kartong av din favvoglass till halva priset.

Mathem har "18 olika glassar" för 99:- per förpackning denna vecka. Tror det är GB. Kan vara Trump. Har inte kollat så noga.
Citera
2024-04-25, 17:19
Avslutad
De har denna kampanj varje år.
Citera
2024-04-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Samma på den lokala ICA affären här.

De tömmer frysarna för att fylla på med nytt färskt, samma sak varje år.
De affärerna som inte verkar ha speciellt stora frysar (och lager) brukar inte heller köra rean så det verkar vara valfritt för butikerna men GB säljer det nog till 50% åt alla butiker just nu.

Men varför är då frysarna proppfulla varje dag, alltså dom fyller på nytt hela tiden!?

Tror mer på att det är något sorts trick för att typ skapa ett extra köptryck framgent
Citera
2024-04-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Handlar nog också om att du ska få en "vana" att köpa glass, lockerbjudande.

Självklart är det så, det är väl möjligtvis i Blomstermåla eller Knohult man har tre piggelin kvar sedan hösten 23 som man vill bli av med innan man beställer hem fem nya piggelin inför sommaren 24 men alla övriga pressbyråer omsätter naturligtvis hela sitt lager flera gånger om under en sådan här omfattande kampanj.

Varför skulle annars årets nyheter vara med om det handlade om utförsäljning av gammal glass.

Att det är väderrelaterat faller naturligtvis också eftersom kampanjen rullat flera år och det ibland varit högsommarvärme vid dessa datum.

Bor man i samhällen med mindre än 200 innevånare borde det vara krav på att man har en lite flagga bredvid sina inlägg.
Citera
2024-04-25, 18:02
Medlem
Har varit rea på deras glassar i flera år på våren. De vill väl att folk ska komma igång med glass till sommaren, finns ju mycket konkurrens.

Det är även på vissa ICA. Hitta nersatt GB på ICA lamborgs Erikslust i Malmö. Köpte en Magnum. Minns inte exakt pris men det var runt 17 kr nersatt. Men glassen har också krympt. Är nog hälften mot när jag köpte en Magnum första gången för några år sedan. Så blir inga fler köp för min del.
Citera
2024-04-25, 18:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxigt
All GB glass har sedan 15 april (tom 5e maj) varit på 50% rea, är detta bara en kampanj eller är det pga något liknande vad som skedde Cloetta igår?
Vinstmarginalen på GB-glass är absurd. De går alltså inte minus på att sälja en Magnum för 15 kronor. Däremot kan en kampanj som denna sparka igång efterfrågan tidigare än vad som annars skulle ha skett.
Citera
2024-04-25, 18:10
Medlem
Hygrotorks avatar
De kanske har insett vilken undermålig kvalitet och hur små GBs glassar är och äntligen satt ett mer rimligt pris för skiten?
Citera
2024-04-25, 18:33
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Pressbyrån kör det där halva priset varje år. Dom gör det för att sälja ut alla gamla glassar. Men tycker det är rätt dyrt numera. Fick punga ut typ 16 spänn för en GB-pinne häromdagen. Rätt dyrt. Det är ju vad en glass bör kosta
Citera
2024-04-25, 18:34
Avslutad
Brukara vara varje år, ska allt äta lite magnum billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här