2024-04-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Ok.
Mysko.
Varför har man då liksäckar i ambulansen?
Vart står det att amb inte kör avlidna?
Du bör kolla dina källor.
Svenska ambulanser har väl inga liksäckar, det har brandkåren och politi
Citera
Medlem
Citat:
Inga skador?
De är avlidna!

Inga ytliga skador enligt media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dock är egyptiern endast transvestit till hälften, enligt trådens sagesmän.
Som består av 99% gissande tokstollar?
Citera
2024-04-24, 18:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Ambulanser kör aldrig avlidna.

Citat:
Ok.
Mysko.
Varför har man då liksäckar i ambulansen?
Vart står det att amb inte kör avlidna?
Du bör kolla dina källor.

Det är en huvudregel i de flesta (alla?) regioner men det betyder inte att det inte finns undantag och regionerna har handböcker som reglerar detta. Region Dalarna skriver exempelvis:

En grundregel för ambulansen är att de skall köra levande/sjuka och inte avlidna. Undantag är om en död påträffas ute på allmän plats, när polis beordrar och barn under 15 år, då tar ambulansen med den döde till akuten om det inte finns misstanke om brott.
Citera
2024-04-24, 18:10
Medlem
1337crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag blir uppriktigt förvånad då kristna inte brukar göra sånt här.

Det här brukar vara ett muslimskt modus operandi, och därför undrar jag om han var muslim förut och kanske bytt namn? I och med att tråden även nämner att han kan ha varit transsexuell, om det är sant så kan det ju ha samband med namnbyte.

nää du är bara dum i huvudet, uppenbarligen så sker sådant av alla möjliga slags människor. XD

https://www.vlt.se/2019-04-23/dubbelmordet-i-moklinta-polisens-utredning-ar-klar/
Citera
2024-04-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Svenska ambulanser har väl inga liksäckar, det har brandkåren och politi

Jo då svenska ambulansen har liksäckar!
Citera
2024-04-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag blir uppriktigt förvånad då kristna inte brukar göra sånt här.

Det här brukar vara ett muslimskt modus operandi, och därför undrar jag om han var muslim förut och kanske bytt namn? I och med att tråden även nämner att han kan ha varit transsexuell, om det är sant så kan det ju ha samband med namnbyte.

jag blir uppriktigt förvånad att du inte vet om alla barn som mördats av sina föräldrar i detta landet..
av svenska ateister el vad det kan tänkas handla om..
men att tro att barnamord ingår i religionsutövning är felaktigt,
inte accepterat varken hos muslimer el kristna. el övriga länders barna-mördare..
Nu får vi anta att barnamördare inte är utövande trosbekännare, utan helt enkelt ateister.
El möjligtvis nån typ av villfarelse i en förvirrad individs hjärna
då med signal åt satanism, kanske..
Citera
2024-04-24, 18:14
Medlem
Kan någon förklara för mig hur pappan skulle skada sig själv med livshotande skador? För mig är det osannolikt att ta död på sig själv med flera stickskador utan att få ont
Citera
2024-04-24, 18:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dock är egyptiern endast transvestit till hälften, enligt trådens sagesmän.
Känns som ganska onödig fakta. Förstår inte relevansen. Om det ens är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Tyvärr är det inte ovanligt....

Det händer men det hör inte till vanligheterna och är inte något standardutryckning. Jobbar du inom ambulans så kommer du förmodligen stöta på det i din karriär men du kommer knappast stöta på det flera gånger i veckan eller ens flera gånger i månaden. Jag har många ambulanskollegor och enligt vad dem berättar så har de stött på ett fåtal döda barn och då har det varit i samband med olyckor eller sjukdom. Mord är extremt ovanligt. Där vet jag en kollega endast som varit med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det jag har svårt att förstå ändo,om barnen hittades utan synliga skador ,livlösa.
Vad var det som gjorde ambulanspersonalen så illa berörda att de togs ur tjänst?

Vem har påstått att de var utan synliga skador?
Citera
2024-04-24, 18:16
Medlem
Med tanke på att man nämner vårdnadshavare och inte föräldrar, så funderar jag på om kanske barn/barnen inte är hans biologiska? Någon nämnde att mannen flyttat in senare, för 7 år sen eller nåt och barnen ska vara 7-9 år. Behöver såklart inte betyda något, men det "vanliga" är väl att man lever ihop innan/när barnen föds? Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in