2024-04-22, 23:47
Medlem
Salorms avatar
Nu marcherar vi vidare helt enkelt.. för 4e omgången är sm-guld medans europaspel inte är nåt... Låt oss marchera vidare
Citera
2024-04-23, 01:31
Medlem
Inget fel på Djurgår'ns tifo i och med budskapet. Det är ju det som gör att det blir slagkraftigt.

En annan sak om det hade varit typ en logga eller årtal, då hade det varit för simpelt. Inte nu tycker jag.

Men stämmer det att UN singlat ut specifika Djurgårdsspelare för att utfärda mordhot? Det är snacket som går i stan i alla fall.
Citera
2024-04-23, 07:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Hur tramsigt är inte detta hets bland stockholmslagen? Vem bryr sig egentligen om det? Vem tog ens upp det? Den personen bör aldrig sätta sin fot på en läktare om den bryr sig så mkt om en felstavning i ett annat lags tifo...
Det är supertramsigt men rätt ska va rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att marsch i tidigare svenska oftare stavades march fram till stavningsreformen 1889 kan nog anses belagt, annars hade den inte tagit upp det?

Därmed inte sagt att det var medvetet i tifot.

Fienden lätt afbrenna alla byar som lågo .. uthi wår march.KKD8:62(c.1710)

Efter han på Preusiske marchen illa blesserad dog straxt derefter i Riga.2RARP6: 636(1731).

Guardet är redan i march.Kung Carl XII Bref 228 (1700).

Då bataljonen lärt sig at, utan at förlänga marchelinien, marchera 100 steg i minuten.KrigVAH (1833),

Det är förargligt att höra marchen af secreteraresysslans besättande och lönregleringen.JGGahn(1811)
Okej, kan du presentera en text där sammansättningen "språngmarch" används?

Varför inte bara acceptera att det är en felstavning?
Citera
2024-04-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Vi är även först med live-målning

Jönköping Södra var före:

https://m.youtube.com/shorts/e1X21KozO2A
Citera
2024-04-23, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Riktigt läcker, 10/10.
Citera
2024-04-23, 09:10
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Ok. Vi var först i Allsvenskan
Citera
2024-04-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Du är pinsam och smutsar bara ner din trovärdighet ju mer du trycker på det här.
Citera
2024-04-23, 19:56
Avslutad
Äger Allsvenskan Norden Publikmässigt?

AIK - DIF 46000 nånting https://www.youtube.com/watch?v=FANpgqUk9NI&ab_channel=HungarianFootballVl ogger

Finns det sådana matcher i säg Danmark, Norge?

Tror inte det eftersom jag inte läst att något sådant existerar, kan tänka mig i Danmark möjligen..

Vad är det som gör Allsvenskan så attraktiv för fans? Visst vi har dubbel befolkning mot övriga men vad tror ni?
Citera
2024-04-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Om du läser mitt inlägg, som du citerar, igen, så hävdar jag inte att jag vet om det är medvetet eller omedvetet.

Däremot förekommer stavningen march för marsch fram till och med 1800-talet, liksom hufvudstaden för övrigt. Ordet språngmarsch känner jag bara till från AIK-sammanhanget.

Men vill du ha ett exempel på "språngmarch" så kolla AIKs tifo i derbyt mot Djurgården som var nu i helgen. Vill du ha ett till så finns det i ditt inlägg. 😎
Citera
2024-04-24, 16:42
Medlem
Teus avatar
March, marsch, martsch. Vem fan bryr sig egentligen? Uppfattade ni budskapet direkt utan att behöva hämta ordlistan räcker det gott och väl för fotbollsläktaren.

Fan vad ni är skitnödiga ibland..
Citera
2024-04-24, 17:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
March, marsch, martsch. Vem fan bryr sig egentligen? Uppfattade ni budskapet direkt utan att behöva hämta ordlistan räcker det gott och väl för fotbollsläktaren.

Fan vad ni är skitnödiga ibland..

Fast nu är det ju reaktionen från vissa gnagare som driver det vidare, ett felstavat tifo bryr man sig om i 5 sekunder men ett felstavat tifo där det hävdas att man minsann använder någon gammal stavning från 1600-talet kan leva för evigt.

Nu är det matcher igen så nu kommer ngt nytt att tjafsa om istället.
Citera
2024-04-25, 08:10
Medlem
Tonyos avatar
Är väl inga nyheter att ett gäng nazister från Norrort och invandrare från Husby inte hade vunnit något "spelling bee".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in