2024-04-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Två döda småbarn räcker nog väldigt långt för att uppnå den effekten.
Jo men då känns de jäkligt fel jobb de håller på med,för de kommer uppleva liknade och mycket värre saker.
Sen ska de ha all heder de jobbar med det
Citera
2024-04-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Giftmord
Jag tolkar det p[ samma s'tt
Citera
2024-04-24, 13:05
Medlem
Min TEORI
1. När fadern och modern inleder sitt förhållande, är kvinnan redan bosatt i den bostad som nu är aktuell brottsplats, de väljer att flytta ihop o h mannen flyttar in i bostaden kvinnan redan bor i. (någon antydde tidigare tråden att fadern varit skriven på adressen i 7år som c/o till kvinnan som varit folkbokförd på adressen i 11år. Sanning eller ej, det klaffar med min teori)
2. Inga bostadskontrakt skrivs i regel om efter det första kontraktet? Är detta även en bostadsrätt som köptes innan förhållande och äktenskapet så tillfaller väl bostaden kvinnan vid skilsmässan då hon kan styrka att hon ensam införskaffat bostaden innan.
3. De gifter sig hur som, får barn och sen blir det inte som de tänkt. Orsak till att de separerar kan vara många och kvinna kan ha träffat sin nya pojkvän under förhållandet med sin man, eller efter..
4. Detta leder ofrånkomligt till att barnens och föräldrarnas världar kommer förändras, den förändringen ÄR traumatisk även när omständigheterna är fredliga mellan de vuxna. Är det däremot något som dras till domstol så kan saker gå till precis hur som helst. Folk ANAR inte hur rättsosäkra vårdnadstvister är i Sverige OCH HUR MÅNGA dommar som varje år lämnar barn och vuxna i förtvivlad maktlöshet och gör människor desperata (graden och yttrandet varierar, det vi ser HÄR gissar jag är det "klassiska" värsta tänkbara resultat.)
5. De har genomgått en vårdnadstvist där umgänge bestämts för tiden då rättsprocessen pågår. Den har nått fram till sitt beslut om familjens framtid, två barn förlorar en förälder och en förälder förlorar sina barn. Det krävs INTE MER än att EN part INTE VILL ha gemensam vårdnad, bedöms föräldrarna likvärdiga i sin förmåga att ge barnen "ett bra" liv, då är det den som motsätter sig gemensam vårdnad som (korrekt) förlorar då den personen tänker mer på sig själv än barnet. Är den som motsätter sig däremot ekonomiskt överlägsen, har bättre jobb och "stabilitet" men den andra föräldern kanske är sjuk, har någon såkallad "svaghet".. Då förlorar den svagare TROTS DEN personen VILL och ser barnets behov av båda sina föräldrar.. Det svenska systemet i denna frågan + utvecklingen med ökande separationer, det kan inte bli annat än katastrof. Psykisk ohälsa bland barn och vuxna är värre än någonsin och man ser ökning av fall där människor tappar det och inte ser någon annan väg. Det är verkligen fruktansvärt allting oavsett vad orsaken är i detta fallet. Samhället mår verkligen inte bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Nej, två. Föräldrarna.
När ska folk lära sig att ratsit.se har de enda korrekta uppgifterna...

Ursäkta om det har framkommit, jag har tyvärr inte tid att läsa allt - hur gamla var skolbarnen?
Unga 5 0ch 8 om jag minns korrekt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hssingenstress
Va fan betyder halvtransa? Hur kan man va halv?

😂😂 undrar samma
Citera
2024-04-24, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Fint land det där Södertälje är, vi borde släppa hela skiten som en rättslös stat det är ändå så det är där men då slipper vi skämmas för det som svensk mark.

Nu kommer reporter åka ut, intervjua invandrar grannar som med stoora ögon blåljuger framför kameran och säger att det var så snällaa de som boda där.

Ungefär som jag sade om hooden. "– De verkade vara helt vanliga människor, men vad vet man? Man vet ingenting, säger en granne som vill vara anonym." DN.

Fin hood, skitfolk rakt igenom. Det måste vara ett helvete som brottsutredare där när alla blånekar hela tiden, inte ett enda brott blir lätt att lösa med utländska tystnadskulturen.
Citera
2024-04-24, 13:08
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Jeg tænker at det første ambulancepersonale har set mere end “bare” døde kroppe.
Er der en muslim indblandet er der med garanti tale om ultra-våld, uhæmmet og umenneskelig vold, måske endda avlösning av hoveder🤷

Ja, jag tänker att de kanske bevittnade detta våld mot det andra barnet, när den första redan var mördad och ambulans kanske påkallad av grannar etc. Tagen mitt ”in action”…
Citera
2024-04-24, 13:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jepp, både i de fall när mamman eller pappan dödar dem.

Sedan 1973-2008 så har föräldrar i Sverige (151 föräldrar) dödat 184 barn (sina egna). Det är ca 4-5 fall per år. I Africa är det tyvärr bra mycket vanligare. Tydligen är föräldrarna från Egypten respektive Ecuador? I de båda delarna av världen är filicid betydligt vanligare än i Sverige. Det är ingen skillnad mellan könen. Det är jämna siffror mellan mammor och pappor. Som någon granne sa, ” även om man mår dåligt själv? Varför straffa barnen? Det handlar nog mest om att den överlevande föräldern ska straffas. :-((
Citera
2024-04-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Ifall det är fyra personer i ett hus och 2 är döda så återstår det 2 misstänkta.
Personen på sjukhus har antingen avvärjningsskador alternativt skadat sig själv när personen mördat barnen därav så är det initialt två misstänka, när polisen fått lite mer klarhet i det hela kommer antingen 1 person släppas eller så häktad de båda misstänkta för mord på sina barn, kan inte komma på ett annat fall där bägge föräldrarna mördat sina barn i samförstånd? Vet ni?

Tragedin i Bjärred, där dödade föräldrarna sina döttrar i samförstånd och sedan sig själva.
Citera
2024-04-24, 13:11
Avslutad
Filicid alltså, fan vad tråkigt att behöva lära sig sånt här skit.
Citera
2024-04-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
😂😂 undrar samma

Kan vara transvestit som avses. Kul att se hur språket utvecklas.
Citera
2024-04-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I lunchekot: ”…polisen har hittat nåt i bostaden som fått motivbilden att klarna”.

Ganska obegripligt.
Ett brev kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in