2024-04-24, 08:58
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu när diverse stora militära försändelser till Ukraina är ett faktum kan vi ju spekulera i hur länge Krimbron får stå kvar🙂

Long range atacms kan ju slå ut luftförsvaret o förbereda vägen för tyngre drönare kanske?

Måste till större laddningar o på rätt ställen för att göra bron obrukbar igen.
Citera
2024-04-24, 09:00
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som vanligt presenterar du, Attog och andra NATO-fanboys inga som helst belägg i sak, ni bara vevar med armen och hänvisar till "Vadåå, vet du inte att USA har oändig kapacitet och alltid har planer för allt i förväg?" .

Jag hävdade redan i torsdags-fredags, före omröstningarna i Congress, tre saker

• 1 -att det mesta av de här 60 miljarderna inte handlar om vapen som Kiev kan "Köpa direkt från hyllan" för omedelbar leverans till dörren, som hos Amazon
  • 2 - att stora delar av de vapen USA kunde erbjuda måste tillverkas först, de står inte och väntar idag redo att skickas iväg
  • 3 - att det mesta av de 20 miljarder som var taggade "återberalning till US Army för skickad materiel" gällde sdant som redan har skickats, i stort sett under förra året. Inte ett 2o.miljaders lass med nya vapen som Ukraina skulle få med detta paket.

Jag presenterade källor på detta redan då, och nu har det alltså bekräftats. Att Biden och McConnel står och twittrar ut litet mediepepp efter en seger i konhgressen som satt mycket långt inne är ju inget belägg i sak, det ger i alla fall inte ens hälften av den verkliga bilden.

Som sagt, belägg här: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

och här: https://apnews.com/article/ukraine-russia-pentagon-weapons-congress-54045b0755b1711d0e22beaedf137cab

Hepp hepp, idioten!

Du länkar till en artikel för att sedan hävda saker.
Jag tar din länk, jag översätter och klistrar i det väsentliga.

Citat:
Paketet innehåller en mängd ammunition, inklusive luftvärnsammunition och stora mängder artilleriammunition som är mycket efterfrågad av ukrainska styrkor, samt pansarfordon och andra vapen. De amerikanska tjänstemännen sade att en del av vapnen kommer att levereras mycket snabbt till fronten – ibland inom några dagar – men det kan ta längre tid för andra föremål att anlända. De talade på villkor att få vara anonyma, eftersom hjälpen ännu inte hade tillkännagivits offentligt.

Har någon sagt att de 61 miljarder dollar skulle komma allt på en gång vecka 1?
Men det första är på plats denna vecka.
Expressleverans direkt från tillverkninsgbandet!

int f-n ska vi förbered oss...
G
Citat:
eneralmajor Pat Ryder, Pentagons pressekreterare, ville inte bekräfta paketet eller detaljerna, men sa att USA har ett robust logistiskt system på plats, byggt under de senaste två åren av vapenleveranser till Ukraina, och "gör allt vi kan för att vara redo att svara snabbt" när lagförslaget väl är undertecknat.

de kan int va möjligt...
Citat:
Han sa att USA har lager av militär utrustning i Europa och – som man har gjort tidigare – kan utnyttja dem för att få in hjälp i Ukraina inom några dagar.
Va tror, ska vi killgissa på....Polen?
Nja, du tror på Portugal, eller hur

nä, aldri!....
Citat:
Den senaste delen av vapnen kommer att tillhandahållas genom presidentens neddragningsmyndighet, eller PDA, som hämtar system och ammunition från befintliga amerikanska lager och snabbt skickar dem till krigsfronten. En del av ammunitionen finns redan i Europa, så den kan inom några dagar flyttas till ukrainska styrkor.

japp, jag hade rätt! kanske.....

Mer än 20 miljarder dollar i biståndsräkningen är öronmärkta för att fylla på USA:s militära lager som har tömts eftersom de skickades till Ukraina.

Kan de tömmas igen??? Nej, så klart inte. Nu är det slut...
Du tänker inte tanken att detta kan upprepas?

Så berätta för Putin/Peskov/Lavro, ni behöver inte oroa er.

Visst tusan, nu glömde jag bort alla andra länders egen paket samt EU.
Men strunt samma, spelar väl ingen roll, i din bubbla

Hep hepp idioten!
Citera
2024-04-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jo, jag misstänkte att det skulle vara ditt svar.

Men i en stund av svaghet tänkte jag att inte ens kollegan kan vara så korkad så att hen tror att rysk stats-TV driver ett narrativ som står i strid med det som Kreml vill få ut.

Men tydligen är inte botten nådd ännu när det gäller din "logik". Kan det bli ännu lägre?

Som jag skrev i ett inlägg tidigare så är det ju numera i Ryssland straffbart att sprida falsk information om presidenten och regeringen. Ryska åklagare kanske inte är medvetna om de kontinuerliga och pågående lagbrotten som förekommer i den ryska statstelevisionen? De kanske inte tittar på TV pga för låg kvalitet på programmen? Man kanske borde mejla åklagarmyndigheten i Moskva och informera om de kontinuerliga lagbrotten i statlig TV.

Eftersom Ryssland, enligt Niburu m fl, inte är alltför korrumperat så borde man väl kunna räkna med effektiva åtgärder mot lagbrytarna?
Senast redigerad av Auric 2024-04-24 kl. 09:06.
Citera
2024-04-24, 09:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
24.04.2024
Tanks — 7242 (+1)
Armored fighting vehicle — 13928 (+12)
Artillery systems — 11808 (+43)
MLRS — 1048 (+2)
Anti-aircraft warfare — 771 (+2)
Planes — 348
Helicopters — 325
UAV — 9439 (+32)
Cruise missiles — 2117
Ships (boats) — 26
Submarines — 1
Cars and cisterns — 15892 (+47)
Special equipment — 1944 (+8)
Military personnel — aprx. 461940 people (+880)

Tack för info. Skulle vara kul att veta hur mycke nytt som ryssland hinner tillverka varje dag och om de då alltså ökar sin arme eller om den minskar?
Hinner de bygga 43 artellerisystem exempelvis som nu tydligen förstördes under gårdagen? Vissa går säkert att reparera men garanterat inte alla.

Mellan 800 - 900 personer tycks vara någon form av medel på hur många som går åt per dag när vi räknar manskap så samma fråga där, hinner de utbilda och få in 800 - 900 nya soldater varje dag som tycker att springa ut i ett slagfält och få en missil i huvudet låter som ett drömscenario.
Citera
2024-04-24, 09:12
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Jag tror nog dom är chockade och försöker spela ner betydelsen för de vet inte hur de ska reagera. Hade inte deras polare iran skjutit missiler på Israel hade nog inte detta paket blivit av eller i alla fall fått vänta flera månader till. Jag hade nästan gett upp hoppet själv när Iran börja tramsa. Så tack Iran!

Sen att det inte är 650 miljarder kronor i vapen som kommer till Ukraina nästa vecka är ju helt sant utan detta skall räcka till strax innan vintern.

Jag tror att den största förlusten mentalt, är att man har trott att USA inte är med i matchen längre.
Men MAGA-Mike och Trump kastade sina fans under bussen.
Kongressen röstade och yehaaa, som de säger i USA
310/112 och 78/18!

Det är ett rungande ja till Ukraina och våra ryssapologeter hade hoppats att NU, är det slut.
Jag säger att NU är det som det börjar.

Bitterheten hos Gulsotskatten, kompis-Kollega, BArnstad, Fyllot, Sagget, Tok-Frans, Puckad samt andra vilsna människor/bottar/ryssar, kommer nå nya rekordnivåer!
Citera
2024-04-24, 09:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mellan 800 - 900 personer tycks vara någon form av medel på hur många som går åt per dag när vi räknar manskap så samma fråga där, hinner de utbilda och få in 800 - 900 nya soldater varje dag som tycker att springa ut i ett slagfält och få en missil i huvudet låter som ett drömscenario.

Utgår man från vittnesmål från Indier och folk från Sri Lanka som blivit lurade att slåss för Rysslands räkning så är utbildningstiden 2 veckor. Å andra sidan Ryssarna har noll respekt för människoliv, så det behövs nog inte mer för att bli skickad i en köttvåg.
Citera
2024-04-24, 09:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Utgår man från vittnesmål från Indier och folk från Sri Lanka som blivit lurade att slåss för Rysslands räkning så är utbildningstiden 2 veckor. Å andra sidan Ryssarna har noll respekt för människoliv, så det behövs nog inte mer för att bli skickad i en köttvåg.

Ok, på två veckor blir man inte en kunnig och livskraftig soldat så vi kan då räkna med att antalet soldater kanske de kan hålla uppe men kvalitén blir sämre.
Sen att skickas ut på ett minfält och knullas av en mina krävs inte någon lång utbildning för men gör heller ingen nytta mer än att de kostar en mina, några patroner eller liknande för motståndaren.
Citera
2024-04-24, 09:26
Medlem
Citat:
Tack för info. Skulle vara kul att veta hur mycke nytt som ryssland hinner tillverka varje dag och om de då alltså ökar sin arme eller om den minskar?
Hinner de bygga 43 artellerisystem exempelvis som nu tydligen förstördes under gårdagen? Vissa går säkert att reparera men garanterat inte alla.

Jag har mycket svårt att tänka mig att ryssarna kan ersätta förlusterna i samma takt som förlusterna uppkommer. Visst har man förmåga att ersätta mycket, men samtidigt så blir förmågan att ersätta det förlorade allt sämre med tiden. Jag varken kan eller vill spekulera i hur stor Rysslands förmåga att kompensera sina förluster är, men att de "går back" varje dag är helt klart.

Sedan måste vi ju i ärlighetens namn ta de siffror som Ukraina ger för de ryska förlusterna med en nypa salt. De dagliga siffrorna är säkert lite uppskrivna. Men de ryska förlusterna är mycket stora och för varje dag som går så funderar jag allt mer över det faktum att det ryska folket inte protesterar mot kriget och dess pris. Självklart är det farligt att protestera i ett land som Ryssland, men är man många blir man också starka - Putin kan inte placera hela befolkningen i fängelse. Det är banne mig inget annat land än Ryssland som skulle kunna driva ett sånt här krig utan inhemska folkliga protester.
Citera
2024-04-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag tror att den största förlusten mentalt, är att man har trott att USA inte är med i matchen längre.
Men MAGA-Mike och Trump kastade sina fans under bussen.
Kongressen röstade och yehaaa, som de säger i USA
310/112 och 78/18!

Det är ett rungande ja till Ukraina och våra ryssapologeter hade hoppats att NU, är det slut.
Jag säger att NU är det som det börjar.

Bitterheten hos Gulsotskatten, kompis-Kollega, BArnstad, Fyllot, Sagget, Tok-Frans, Puckad samt andra vilsna människor/bottar/ryssar, kommer nå nya rekordnivåer!
Det finns ingenting som kan hjälpa Ukraina att vinna kriget , det är helt kört och det har det varit länge.
Det finns varken vapen eller ammunition att skicka till Ukraina som gör någon betydelse, väst har ju inte ens klarat av att leverera det dom tidigare har lovat.
Nä Usa är inte med i matchen längre om du tror det. Alla vet ju Trumps ståndpukt angående Ukraina och de där pengarna som nu är på väg är alldeles för lite och ska portioneras ut under så lång tid så det hjälper ingenting. Vad ska Ukraina med pengar till när det är soldater i första hand som saknas för att vända kriget.
Pengarna kommer att gå till att hålla igång landet i första hand. Läs vad medierna i väst skriver och det finns ingen som tror att det här kommer att vända kriget till Ukrainas fördel.
Citera
2024-04-24, 09:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Som jag skrev i ett inlägg tidigare så är det ju numera i Ryssland straffbart att sprida falsk information om presidenten och regeringen. Ryska åklagare kanske inte är medvetna om de kontinuerliga och pågående lagbrotten som förekommer i den ryska statstelevisionen? De kanske inte tittar på TV pga för låg kvalitet på programmen? Man kanske borde mejla åklagarmyndigheten i Moskva och informera om de kontinuerliga lagbrotten i statlig TV.

Eftersom Ryssland, enligt Niburu m fl, inte är alltför korrumperat så borde man väl kunna räkna med effektiva åtgärder mot lagbrytarna?

Fan vad gött när man som ledare får bestämma och då bestämma att alla har det bra och allt annat är olagligt att säga😀
Citera
2024-04-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Long range atacms kan ju slå ut luftförsvaret o förbereda vägen för tyngre drönare kanske?

Måste till större laddningar o på rätt ställen för att göra bron obrukbar igen.

Ja det kräver sin strategi också. Men Ukraina har nog klurat på detta tidigare. Vi lär ju få se inom en hyfsat snar framtid.
Citera
2024-04-24, 09:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ok, på två veckor blir man inte en kunnig och livskraftig soldat så vi kan då räkna med att antalet soldater kanske de kan hålla uppe men kvalitén blir sämre.
För tillfället i alla fall. Länder som Nepal har förbjudit sina medborgare att delta i kriget, dom arbetar även aktivt att stoppa rekryterare inom landet.

Jag kan även tänka mig att vittnesmål från folk i fronten kommer nå fram till hemländerna, såsom Indien och verka som en våt filt på framtida rekryteringar.

Det fladdrade även förbi lite lönestatistik i mitt Twitterflöde, även med hög lön så verkar Ryssarna ha svårt att rekrytera inom landet, antar att det börjar gå upp ett ljus nu för ryssar i allmänhet vad som väntar dom i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in