Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Som vanligt presenterar du, Attog och andra NATO-fanboys inga som helst belägg i sak, ni bara vevar med armen och hänvisar till "Vadåå, vet du inte att USA har oändig kapacitet och alltid har planer för allt i förväg?" .
Jag hävdade redan i torsdags-fredags, före omröstningarna i Congress, tre saker
- 1 -att det mesta av de här 60 miljarderna inte handlar om vapen som Kiev kan "Köpa direkt från hyllan" för omedelbar leverans till dörren, som hos Amazon
- 2 - att stora delar av de vapen USA kunde erbjuda måste tillverkas först, de står inte och väntar idag redo att skickas iväg
- 3 - att det mesta av de 20 miljarder som var taggade "återberalning till US Army för skickad materiel" gällde sdant som redan har skickats, i stort sett under förra året. Inte ett 2o.miljaders lass med nya vapen som Ukraina skulle få med detta paket.
Jag presenterade källor på detta redan då, och nu har det alltså bekräftats. Att Biden och McConnel står och twittrar ut litet mediepepp efter en seger i konhgressen som satt mycket långt inne är ju inget belägg i sak, det ger i alla fall inte ens hälften av den verkliga bilden.
Som sagt, belägg här:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
och här:
https://apnews.com/article/ukraine-russia-pentagon-weapons-congress-54045b0755b1711d0e22beaedf137cab

Hepp hepp, idioten!
Du länkar till en artikel för att sedan hävda saker.
Jag tar din länk, jag översätter och klistrar i det väsentliga.
Citat:
Paketet innehåller en mängd ammunition, inklusive luftvärnsammunition och stora mängder artilleriammunition som är mycket efterfrågad av ukrainska styrkor, samt pansarfordon och andra vapen. De amerikanska tjänstemännen sade att en del av vapnen kommer att levereras mycket snabbt till fronten – ibland inom några dagar – men det kan ta längre tid för andra föremål att anlända. De talade på villkor att få vara anonyma, eftersom hjälpen ännu inte hade tillkännagivits offentligt.
Har någon sagt att de 61 miljarder dollar skulle komma allt på en gång vecka 1?
Men det första är på plats denna vecka.
Expressleverans direkt från tillverkninsgbandet!
int f-n ska vi förbered oss...
G
Citat:
eneralmajor Pat Ryder, Pentagons pressekreterare, ville inte bekräfta paketet eller detaljerna, men sa att USA har ett robust logistiskt system på plats, byggt under de senaste två åren av vapenleveranser till Ukraina, och "gör allt vi kan för att vara redo att svara snabbt" när lagförslaget väl är undertecknat.
de kan int va möjligt...
Citat:
Han sa att USA har lager av militär utrustning i Europa och – som man har gjort tidigare – kan utnyttja dem för att få in hjälp i Ukraina inom några dagar.
Va tror, ska vi killgissa på....Polen?
Nja, du tror på Portugal, eller hur
nä, aldri!....
Citat:
Den senaste delen av vapnen kommer att tillhandahållas genom presidentens neddragningsmyndighet, eller PDA, som hämtar system och ammunition från befintliga amerikanska lager och snabbt skickar dem till krigsfronten. En del av ammunitionen finns redan i Europa, så den kan inom några dagar flyttas till ukrainska styrkor.
japp, jag hade rätt! kanske.....
Mer än 20 miljarder dollar i biståndsräkningen är öronmärkta för att fylla på USA:s militära lager som har tömts eftersom de skickades till Ukraina.
Kan de tömmas igen??? Nej, så klart inte. Nu är det slut...
Du tänker inte tanken att detta kan upprepas?
Så berätta för Putin/Peskov/Lavro, ni behöver inte oroa er.
Visst tusan, nu glömde jag bort alla andra länders egen paket samt EU.
Men strunt samma, spelar väl ingen roll, i din bubbla
Hep hepp idioten!