2024-04-23, 17:11
Medlem
Jack.Elams avatar
https://www.reuters.com/world/us/us-preparing-1-bln-weapons-package-ukraine-officials-say-2024-04-23/
Citat:
The United States is preparing a $1 billion military aid package for Ukraine, the first to be sourced from the yet to be signed Ukraine-Israel bill, two U.S. officials told Reuters on Tuesday.

The aid package includes vehicles, Stinger air defense munitions, additional ammunition for high-mobility artillery rocket systems, 155 millimeter artillery ammunition, TOW and Javelin anti-tank munitions and other weapons that can immediately be put to use on the battlefield, the officials said, speaking on condition of anonymity.
Citera
2024-04-23, 17:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du skriver ”av typen Paasikivi”. Jag har följt Paasikivis analyser ganska noga men inte funnit att han har haft särskilt mycket fel, det märks inte minst på att ryssapologeterna hela tiden påstår det, vilket är ett gott betyg för honom.

Vad beträffar vinna eller förlora så har Ryssland redan förlorat stort, landet är i spillror och värre kommer det att bli, den som hävdar någonting annat ljuger…
Hur gick det med "våroffensiven" förra året? Kom ukrainarna ens igenom första försvarslinjen? Var inte Paasikivi inne på att ukrainarna hade stora möjligheter att lyckas och till och med ta tillbaka Krim?
Citera
2024-04-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
USA har gjort det.
Som vanligt.

Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer?
Citera
2024-04-23, 17:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Detta säger du om Scott Ritter och Macgregor???
nej, men vad säger du???!

Kan du inte peka på var de har haft rätt?
Scott Ritter ska f ö ha flyttat till Ryssland nu.

Den andra filuren...
Jag har kollat upp Macgregor förut.

Förmodligen visste du inte detta?
Eller hur
Ja, ja alla är ju narcissister nuförtiden... Visste du inte det?

Känns mest som snömosteorier som radas upp där. Vad gäller konkret fakta om kriget, hur det gått, resurser, förluster med mera, står jag fast vid att de ligger lite närmare sanningen än vad många källor i väst gör. Och ja, jag är på riktigt.
Citera
2024-04-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer?
Din dvärgfetisch tar aldrig slut.

Vilken annat land ska invaderas efter Ukraina tänker du? Upp med bevisen om du har något.
Citera
2024-04-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
23 April gick Rysslands försvarsminister ut med chocksiffror om ukrainska förluster ÖVER 600 000, Rysslands försvarsminister sa dessutom att ukraina förlorat förmågan att försvara sig, varhelst Ryssland trycker på det minsta så retirerar ukraina.

ukraina har slut på soldater.
Om Kiev kör in i väggen i sommar så slipper vi bland annat att bry oss om följande falska slogans:

(1) "Endast Biden, Sunak och NATO kan rädda Europa"
(2) "Endast Trump kan skapa fred i det här kriget"

Ingendera av dessa båda maximer stämmer, och ju snabbare de är ur vägen desto bättre.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-04-23 kl. 17:44.
Citera
2024-04-23, 17:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Ritter och McGregor ”mest rätt hittills”?

De är ju kända för att ha haft 100% fel sedan några månader innan krigets utbrott. Dessutom betalade av Kreml.

Är du på riktigt?
Kanske en sidodiskussion det här, men har du underlag för påståendet att McGregor och Ritter är betalda av Kreml?

Finns ju en lirare till som Judge Napolitano brukar intervjua som heter Jeffrey Sachs, meriterad nationalekonom och professor på Columbiauniversitetet i New York, som också är starkt kritisk till hur väst hanterar både ukrainakonfliken och Israel-Gaza konflikten. Är han också finansierad av Kreml?

https://www.youtube.com/live/9JZ7ETAjIeI?si=FeOyVg2-VHyMA8vh
Citera
2024-04-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur gick det med "våroffensiven" förra året? Kom ukrainarna ens igenom första försvarslinjen? Var inte Paasikivi inne på att ukrainarna hade stora möjligheter att lyckas och till och med ta tillbaka Krim?
Ursäkta att jag svarar men de flesta i Nafo-brigaden har inte den kapaciteten att tänka inom ramen för logik. Allt är Ryssarna fel och Ukraina kommer segra inom kort med hjälp av väst. Vad slagfältet och faktan visar bryr man sig inte om. Piisikiva är gurun här och hans berömda citat har blivit slagord för brigadens budskap. Innan året är slut kommer världens bästa armé med den gul blåa flaggan att ha dödat 1 miljon ryska soldater 🥳

Som avslut vill jag bara säga att den största anledningen till varför Ukraina har hamnat i denna shitshow är för att USA bad dem lämna över sina kärnvapen till Ryssarna 1993. USA kastrerade och lurade och Ukraina och kommer göra det igen.
Citera
2024-04-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag anser att Europa har för lite militära muskler.
Jag anser att vi är för militärt beroende av USA. Det har Ukrainakriget bevisat.
Och då påpekar jag det.
Om du inte klarar av att acceptera det dystra faktumet, så är det inte mitt problem.

I Ukrainakriget så spelar det uppenbarligen ingen roll att vi har den där utrustningen. Jag syftar på Ukrainakriget.
Men ja hoppas att F-16 planen kommer att göra stor skillnad.

Sorry men jag prioriterar sanningen framför att ni ska må bra och vara glada.
Jag kanske överdrev en smula när jag skrev "totalt". Det är väl det enda misstaget som jag gjorde. Det beror väl på att jag har en pessimistisk personlighet.
Ta min kritik på rätt sätt istället. Ta det som att nu jävlar måste vi/Europa steppa upp.

Så här står det som sagt i artikeln: "Samtidigt kommer larm på larm om att Ryssland håller på att bryta igenom det ukrainska försvaret.

Hinner de amerikanska vapnen fram i tid?"

EU delar din syn på behovet av militära muskler. Hörde på radion igår att kommissionen satsar resurser på att stärka försvarsindustrin med målet att 50% av eus krigsmateriel ska vara närproducerad inom några år.
Citera
2024-04-23, 17:40
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
USA har gjort det.
Som vanligt.
Hade inte USA varit, så hade vi antagligen pratat tyska eller ryska.
Citera
2024-04-23, 17:43
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om Kiev kör in i väggen i sommar så slipper vi bland annat att bry oss om följande falska slogans:

(1) "Endast Biden, Sunak och NATO kan rädda Europa"
(2) "Endast Trump kan skapa fred i det här kriget"

Ingenderaav dessa båda maximer stämmer, och ju snabbare de är ur vägen desto bättre.

Är du bitter?
Dina inlägg andas desperation, då du hugger på första, sämsta inlägg och brer på ytterligare 🤣🤣🤣

Spännande med det nya narrativet att Europa är på väg att gå under.
I morse så skulle vapen förstöras i Polen med russki missiler.
Igår väl så skulle det bli krig för att man skulle stoppa Rysslands oljebåtar.
I helgen skulle det ta lååång tid innan vapenpaketet skulle komma.
Sedan kunde man inte spendera pengar på eget sätt.

Undrar vilka teorier som du kommer med imorgon?🤔
Ja, det kanske kommer något nytt sensationellt ikväll redan.
Hinner bläcket torka mellan rundorna?
Citera
2024-04-23, 17:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.reuters.com/world/us/us-preparing-1-bln-weapons-package-ukraine-officials-say-2024-04-23/

Undrar var denna del prepareras….😎
På rull över gränsen imorgon?
5 min efter att Biden signerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in