2024-04-22, 09:36
Medlem
Har en vw caravelle 2008 som är låst och assistanskåren kunde inte öppna. Vi böjde ut dörren något o stack in stålpinne o tryckte på öppnaknappen inne o drog i handtagen utan resultat. ”safelock” är aktiverat så alla reglage inne funkar inte. Borrade hål bakom regskylten bak o drog i stängerna från handtaget på insidan av bakluckan men utan resultat.

Finns det någon nödöppning typ i bagageluckan?

Kan VAG öppna en låst VW utifrån utan en nyckel? Alltså typ programmera en ny fjärrkontroll utifrån o öppna eller stänga av safelock så man kan peta in en pinne o trycka på låsknappen?
Citera
2024-04-22, 10:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Slå in minsta rutan och köp en ny .. måste vara billigare än att göra dörrar sneda och borra sönder karossen .
Citera
2024-04-22, 10:55
Medlem
daf66s avatar
Bärgare är nog ditt bästa val i att bryta sig in i en bil med minst åverkan.
Skrev en detaljerad beskrivning om hur du bryter dig in i en T5, men kom på att det är ju urbota att tipsa om.
Citera
2024-04-22, 15:54
Medlem
Ett litet hål bakom regskylten som sedan svetsas igen o lackas är inget stort ingrepp.

Böja ut dörren lite är standard och påverkar inte dörren alls.

Men som sagt, jag har nu dragit på insidan i handtaget på bakluckan, båda dörrarna fram och tryckt på knappen på förarplats som låser upp dörrarna men utan resultat.

Bärgaren kunde inga fler trick själv. VW Kiruna menar att de inte kan göra något mer.

Har ni något tips så får ni gärna skriva här eller skicka direkt till mig.
Senast redigerad av backup-idiot 2024-04-22 kl. 15:57.
Citera
2024-04-22, 15:58
Medlem
RostigHinks avatar
Har du provat byta batteri i nyckeln?
Citera
2024-04-22, 16:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backup-idiot
Ett litet hål bakom regskylten som sedan svetsas igen o lackas är inget stort ingrepp.

Böja ut dörren lite är standard och påverkar inte dörren alls.

Men som sagt, jag har nu dragit på insidan i handtaget på bakluckan, båda dörrarna fram och tryckt på knappen på förarplats som låser upp dörrarna men utan resultat.

Bärgaren kunde inga fler trick själv. VW Kiruna menar att de inte kan göra något mer.

Har ni något tips så får ni gärna skriva här eller skicka direkt till mig.

Slå in en ruta, kolla först om det finns någon speciell ruta på skroten som du kan köpa billigt så du inte knackar vänster och de har en högerruta.
Citera
2024-04-22, 23:05
Avslutad
VW kan lösa nya nycklar från chassinummer, ring dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in