2024-04-22, 17:56
Medlem
Är hunden som korven verkar äga omhändertagen?
Citera
2024-04-22, 18:05
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997
Är hunden som korven verkar äga omhändertagen?

Kan någon bekräfta att hunden lever? Hon blir 18 år i juni, enligt ratsit.se.
Citera
2024-04-22, 18:38
Medlem
Hegamons avatar
Bra smäll, skador på trädets framsida som syns i bild. Skotern har snurrat runt trädet. Sedan väger väl en sådan ett par hundra kg? Det kan bli tungt att flytta en sådan om drivbandet fastnat i marken. Det ligger en träplanka framför (med blod på under snön?). Varför ligger den plankan där?

Jag förstår heller inte hur båda kunde frusit ihjäl. Känns som det är höga odds på att dö i en sådan olycka. Kanske hade båda brutit armar och ben av sig och inte kunde ta sig därifrån?
Citera
2024-04-22, 19:08
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag förstår heller inte hur båda kunde frusit ihjäl. Känns som det är höga odds på att dö i en sådan olycka. Kanske hade båda brutit armar och ben av sig och inte kunde ta sig därifrån?

Går det inte rätt snabbt att frysa ihjäl? Men det är lite sus, helt klart. Och överlevde en, så hade han inte sett Alive :/
Citera
2024-04-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Kanske kan bli något av barnen och barnbarnen.
För kom inte och säg att Johnny var en förebild för barnen och barnbarnen.

Vilken vuxen och begåvad får för sig att sno en skoter och köra runt som idioter?
Förutom Johnny och Jesper då.
Tveksamt om barnen är i goda händer, vilken förnuftigt ( frisk ) kvinna går och skaffar barn med honom
Han var ju dessutom medlem i HA när hon träffade honom.
Hon är nog också en sån där som har gått i " Livets hårda skola " och dras till kriminellt pack
Knappast en föredömligt situation för barn.
Man borde införa tvångssterelisering av sånna här människor.
Citera
2024-04-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Bra smäll, skador på trädets framsida som syns i bild. Skotern har snurrat runt trädet. Sedan väger väl en sådan ett par hundra kg? Det kan bli tungt att flytta en sådan om drivbandet fastnat i marken. Det ligger en träplanka framför (med blod på under snön?). Varför ligger den plankan där?

Förblir nog ett mysterium. Har man brutit armar och ben tvekar jag på att man försöker dra loss en 200-kilos skoter. Tror det är många "hjärnsläpp" med i bilden, förmodligen massor av svampar och andra magiska molekyler.
Citera
2024-04-22, 21:01
Medlem
https://kuriren.nu/nyheter/lulea/artikel/tva-man-doda-polisen-ska-undersoka-stulna-skotern/ly400v6l?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1Xf1qi6PSGuGTS _2A7kKzoDBmX0alNe2bNUgDvIu1cfo9jJFITcaQ1Bho_aem_AW U4Kn2U7UpPHPKcWsDxxm0sSOJnUoMY2YnTQgmIZ6VT7f3XfYjP lerF8IsX7kOTq-nUXLx6oN7FkDFumf3W4yuC
Citera
2024-04-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invjooh
https://kuriren.nu/nyheter/lulea/artikel/tva-man-doda-polisen-ska-undersoka-stulna-skotern/ly400v6l?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1Xf1qi6PSGuGTS _2A7kKzoDBmX0alNe2bNUgDvIu1cfo9jJFITcaQ1Bho_aem_AW U4Kn2U7UpPHPKcWsDxxm0sSOJnUoMY2YnTQgmIZ6VT7f3XfYjP lerF8IsX7kOTq-nUXLx6oN7FkDFumf3W4yuC

Och för oss som inte prenumererar på Kuriren, vad står det i artikeln som du vill förmedla?
Citera
2024-04-22, 21:48
Medlem
Lyyysandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Kan någon bekräfta att hunden lever? Hon blir 18 år i juni, enligt ratsit.se.

Tror du på allvar att hunden är 17 år och fortfarande vid liv?
Citera
2024-04-22, 22:07
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyysande
Tror du på allvar att hunden är 17 år och fortfarande vid liv?

Det händer men nu var frågan retorisk. Kan det vara registret som inte är uppdaterat?
Citera
2024-04-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
Och för oss som inte prenumererar på Kuriren, vad står det i artikeln som du vill förmedla?

Jag prenumererar inte heller utan vi får nöja oss så länge med att polisens tekniker ska undersöka skotervraket, och att dödsorsaken lär vänta på sig ett tag till. Brottsutredningen fortsätter.
Senast redigerad av invjooh 2024-04-22 kl. 22:19.
Citera
2024-04-22, 22:34
Medlem
Wheatons avatar
Nu har jag bara sett en bild på skotern men det ser inte ut som att det gått fort. Det behövs inte mycket för att en skoter ska se ut som skit, jag har planterat fler skotrar i träd, stenar och stockar, visserligen så har jag varit nykter och haft riktiga skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in