2024-04-21, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Impulskollen startade ungefär samtidigt med förening, där får de 20 timmar för 135 t, så det räcker till 60 timmar terapi, med coach.

Ok, då missuppfattade jag!
Trodde att pengarna skulle gå till de utsatta.
Att lägga 60 timmar på gäddor vore ju bortkastade pengar
Citera
2024-04-21, 22:47
Avstängd
Citat:
Ja rätt men ändå fel svar, nu skrev jag om bokföring. Redovisningen- bokföringen innehåller lön, skatt, och det som inte alltid redovisas på lönspec arbetsgivaravgifter. Lön skatt arbetsgivaravgifter ska betalas i samband med lön, vanligen varje månad.

Lönespec är en ekonomisk redovisning, motsvarande ett kvitto. Du kan använda det vid konflikt med Skatteverket.
Nej en lönespec bygger på det som verkligen har betalts ut, och det kan alltid bekräftas.
Det är inte så att du kan säga att du bara har tjänat 20000 om det har tagits ut 40000.
Har du inga giltiga underlag som kan spåras så räknas det som lön och beskattas
Citera
2024-04-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja du ser att det är ovanligt, även om du tar med 16 åringar.
T.o.m du borde inse att det är väldigt ovanligt med felkopplade vuxna

Vad vill du säga?? Vad är ovanligt ??
Citera
2024-04-21, 22:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ok, då missuppfattade jag!
Trodde att pengarna skulle gå till de utsatta.
Att lägga 60 timmar på gäddor vore ju bortkastade pengar
Nej inte till gäddor, men de enda som har kunskap i sexproblematik är ju Inpulskollen enligt de själva, så självklart köper föreningen behandling från dem.
Citera
2024-04-21, 23:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej en lönespec bygger på det som verkligen har betalts ut, och det kan alltid bekräftas.
Det är inte så att du kan säga att du bara har tjänat 20000 om det har tagits ut 40000.
Har du inga giltiga underlag som kan spåras så räknas det som lön och beskattas
Har du inga giltiga underlag har du inte följt lagen.
Citera
2024-04-21, 23:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Eftersom han inte hyllar dumpen har han tröttnat på att bli kallad pedofil. Jag tror helt enkelt att han driver med folk. Däremot menar han att Börje 68 och Lisa 14 är helt orealistiskt. Börje borde fatta!. Dock fångas sällan eller aldrig någon gädda 25-16 år , vilket faktiskt nästan är lika frekvent.
Kolla gärna domar som dumpen publicerar om ni tvivlar .
Problemet Dumpen har är att de anser att för en underårig är inte åldern 16 till 25 skadligt. Finns ingen statistik på skadlighet så detta är endast ett antagande.
Citera
2024-04-21, 23:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Nåja, många skällsord har jag fått genom livet, men detta var nog första gången som jag blev kallad för gubbe

Vi har regler för vad kommentarerna får innehålla, både på hemsidan och i Facebookgruppen. Så brukar det vara på de allra flesta platser för digitala diskussioner, även här på Flashback modereras det ju i trådarna.
Man kan ju se att ni raderar många poster. Ibland inga, ibland 90 %, och de som får sina poster raderade försöker inte igen bl. a. jag. Lätt att se hur många poster som raderats.
Citera
2024-04-21, 23:17
Bannlyst
Citat:
Det beror på att ytterst få snygga 22 åringar är felkopplade i hjärnan, och är man normal så tänder man inte på minderåriga

För mig verkar det mer logiskt att 22 åringar ska vara fel kopplade i hjärnan i såna fall. Och att de borde vara mycket lättare att hänga ut?
Citera
2024-04-21, 23:51
Avslutad
Citat:
Hen undrade vart alla pengar gick till.
Då får ni kolla allabolag samt vad föreningen får in
Allt kommer att finnas ganska snart.
Konstigt att sitta och fantisera innan, det är bara att vänta

Nä, det föreningen får in kommer inte att finnas på allabolag.se.

Ideella föreningars årsredovisningar läggs alltså inte upp där.
Citera
2024-04-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Nåja, många skällsord har jag fått genom livet, men detta var nog första gången som jag blev kallad för gubbe

Vi har regler för vad kommentarerna får innehålla, både på hemsidan och i Facebookgruppen. Så brukar det vara på de allra flesta platser för digitala diskussioner, även här på Flashback modereras det ju i trådarna.

Citat:
Man kan ju se att ni raderar många poster. Ibland inga, ibland 90 %, och de som får sina poster raderade försöker inte igen bl. a. jag. Lätt att se hur många poster som raderats.

Du är på hugget ikväll ankan. Damen på Dunpen med nallen som hon vunnit på Liseberg missförstår, delvis medvetet dessutom.

Sara skulle måla in sig i en evighetsdiskussion om hon fortsatte chatta här så underhuggarna får ta över och sköta skitgörat. Sara och Patrik har viktigare saker för sig.
Citera
2024-04-22, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka
Nä, det föreningen får in kommer inte att finnas på allabolag.se.

Ideella föreningars årsredovisningar läggs alltså inte upp där.

Tänkte också på det där och precis som Dumpen kom jag på att det är mycket bättre att ta in stålarna via Swish gåvor. Det är typ snälla vänner och vi hoppar skatten.

Hur Dumpens lönespec ser ut vettefan men lör vara vattentäta.

Dumpen skiter i årsredovisningar. Vem skulle ens orka gå igenom Dumpens så bättre att skita i det.
Citera
2024-04-22, 05:21
Avslutad
Citat:

Vi raderar/refuserar allt som bryter mot de regler för kommentarer som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in