2024-04-21, 13:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
det känns lite som att putin snart kommer utropa seger, ha ett firande och dra hem alla soldater från allt utom krim och sen hoppas ukraina inte orkar fortsätta.

Dom kommer låtsas som att regionerna dom annekterade, att det aldrig hände.

Det börjar dra ihop sig till deras fåniga "segerdagen-parad" där de visar upp attrapper på kärnvapen för undersåtarna och inbjudna diktatorer. Senast kunde de inte visa upp några tanks eller stridsflyg i en fiaskoartad parad med deras mått. Till 9 maj har undersåtarna fått order att leverera en erövrad stad till den store ledaren så slavarna terrorbombar Chasiv Yar till grus med 500 kg bomber.

Ja, du hör ju. Hela texten ovan låter som något bisarrt och efterblivet från medeltiden.
Citera
2024-04-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det börjar dra ihop sig till deras fåniga "segerdagen-parad" där de visar upp attrapper på kärnvapen för undersåtarna och inbjudna diktatorer. Senast kunde de inte visa upp några tanks eller stridsflyg i en fiaskoartad parad med deras mått. Till 9 maj har undersåtarna fått order att leverera en erövrad stad till den store ledaren så slavarna terrorbombar Chasiv Yar till grus med 500 kg bomber.

Ja, du hör ju. Hela texten ovan låter som något bisarrt och efterblivet från medeltiden.

näe alltså, på medeltiden fattade dom väl om något inte funkade? eller jag vet inte, men det ryssen gör är ju på alla sätt vansinne och finns inget som kommer bli bättre för dom, så dom fortsätter gräva nedåt.

Helt ärligt vet jag inte vad dom hoppas på ska hända i "bästa fall"

det känns för mej som att på medeltiden hade ingen hållt på såhär, det var ok att inte vinna varje gång om du förstår hur jag menar.
Citera
2024-04-21, 14:00
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
näe alltså, på medeltiden fattade dom väl om något inte funkade? eller jag vet inte, men det ryssen gör är ju på alla sätt vansinne och finns inget som kommer bli bättre för dom, så dom fortsätter gräva nedåt.

det känns för mej som att på medeltiden hade ingen hållt på såhär, det var ok att inte vinna varje gång om du förstår hur jag menar.
Jag tycker tyvärr att det ser ljust ut för Ryssland, eftersom väst fortfarande inte har bestämt sig för att ta i.
Ryssland ockuperar mycket av Ukraina, och Ryssland avancerar.
Detta senaste paket kan nog stoppa rysslands avancemang, men sen kommer kriget stå still och mala på, men Ryssland kommer ändå behålla en stor del av Ukraina. Och sen kommer USA sluta stödja Ukraina. Och sen slukar väl Ryssland hela Ukraina.

Det är väst som måste bestämma sig för att få ett slut på det låsta läget, genom att ge Ukraina femdubbelt mer än vad vi gör nu. Men det lär ju inte hända eftersom väst är såna jävla rysskramare.
Man skäms för att vara västlänning. Väst är såna veka jävlar. Det ser mörkt ut det här.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-04-21 kl. 14:07.
Citera
2024-04-21, 14:05
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
En dröm vore ju 3000 döda ryssar om dagen, blir närmare en miljon om året. 1000 döda ryssar idag är ju kul men det vore som sagt fantastisk med 3000.

Ryssarna har 500000 man i Ukraina, merparten stora truppsamlingar långt bakom frontlinjerna. Får republikanerna som de vill och USA levererar ATACMS så är dina drömsiffror inte omöjliga. Ukraina kan då avliva ryssar på ett humant sätt på nätterna när de ligger och sover i kaserner.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-04-21 kl. 14:08.
Citera
2024-04-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag tycker tyvärr att det ser ljust ut för Ryssland, eftersom väst fortfarande inte har bestämt sig för att ta i.
Ryssland ockuperar mycket av Ukraina, och Ryssland avancerar.
Detta senaste paket kan nog stoppa rysslands avancemang, men sen kommer kriget stå still och mala på, men Ryssland kommer ändå behålla en stor del av Ukraina.

Det är väst som måste bestämma sig för att få ett slut på det låsta läget, genom att ge Ukraina femdubbelt mer än vad vi gör nu. Men det lär ju inte hända eftersom väst är såna jävla rysskramare.
Man skäms för att vara västlänning. Väst är såna veka jävlar.

rör sej framåt? vad fan pratar du om? avancemang var då? några diken, enstaka åkrar och några träd här och där? Efter över 2 års krig med en krigsmakt som bara blir sämre och sämre? Hur fan kan nån se det som att det ens går i närheten av bra för dom?

ryssland kommer inte få behålla ett skit, finns bara elände för dem i nuet och i framtiden. Ingen vågar säga stopp, ryssar är så jävla fega.
Citera
2024-04-21, 14:08
Medlem
Citat:

Tror det handlar om dagens internationella nyhetsflöde via Internet och sociala medier.

Putin har ett extremt skört ego. Han vägrar förlora eftersom varenda kotte i hela världen kan följa hans förlust i realtid. Putins hjärna klarar inte av detta, inte efter alla brösttoner om det förskräckliga väst, den nya världsordningen, Russia STRONGK, och all annan nonsens han har spytt ut i åratal.

Men snart kommer verkligheten ikapp, och det kommer att bli en rejäl smäll för den uppblåsta bunkerdvärgen.
Senast redigerad av Chillgren 2024-04-21 kl. 14:17.
Citera
2024-04-21, 14:24
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Tror det handlar om dagens internationella nyhetsflöde via Internet och sociala medier.

Putin har ett extremt skört ego. Han vägrar förlora eftersom varenda kotte i hela världen kan följa hans förlust i realtid. Putins hjärna klarar inte av detta, inte efter alla brösttoner om det förskräckliga väst, den nya världsordningen, Russia STRONGK, och all annan nonsens han har spytt ut i åratal.

Men snart kommer verkligheten ikapp, och det kommer att bli en rejäl smäll för den uppblåsta bunkerdvärgen.

Tror faktiskt att han redan är där, att verkligheten har gjort sig påmind å det grövsta. Vapenstödet från USA har nog grusat hans sista hopp om en sorts seger. Putin hoppades in i det sista på att MAGA skulle få hållas med obstruerandet men icke, 655 miljarder briserade som en bomb igår kväll och nu är han rökt liksom resten av fascisterna i Kreml.
Citera
2024-04-21, 14:26
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1781999504658428065
Citat:
It seems that the approval of aid for Ukraine by the US Congress came as a big surprise to Russia.

Judging by their reaction, they had no plan B and believed there would be no help. But, it turns out that now Ukraine and the West are destroying the remnants of the high-tech part of the Russian army to bring it back to the 20th century. Another year of such a war and all Russia will be left with will be last century weapons and meat assaults. Aviation, especially strategic aircraft, and the navy will be largely destroyed. Meanwhile, NATO and China continue to increase their high tech weaponry stocks.

Russia is playing tactics in Ukraine, and losing strategically. In a direct confrontation with NATO, it has less and less chances.
Citera
2024-04-21, 14:28
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
rör sej framåt? vad fan pratar du om? avancemang var då? några diken, enstaka åkrar och några träd här och där? Efter över 2 års krig med en krigsmakt som bara blir sämre och sämre? Hur fan kan nån se det som att det ens går i närheten av bra för dom?

ryssland kommer inte få behålla ett skit, finns bara elände för dem i nuet och i framtiden. Ingen vågar säga stopp, ryssar är så jävla fega.
Ryssland går framåt väldigt sakta, ja. Men ändå åt fel håll.
Det går liksom inte bättre för Ukraina nu än förut. Var finns det positiva? Jag kan inte se det. Förutom detta paket. Men vissa säger att detta kanske var det sista paketet från USA. Ilmari Käihkö säger det.

Att Ukraina på något magiskt sätt ska segra över Ryssland i framtiden känns som önsketänkande. Kom ihåg att det inte bara är Rysslands resurser som mals ner, utan även västs resurser.

Men jag hoppas hoppas hoppas förstås att Ukraina ska segra. Och jag tror att Ukraina skulle segra om väst skulle besluta sig för det och ta ut sina grejer ur förrådena där de bara ligger och dammar. Väst är för egoistiska och rädda just nu. För fan skicka samtliga våra Gripen plan, samtliga våra Patriot system, samtliga våra CV90, samtliga våra Leopards, samtliga våra Archers. Och satsa 5% av BNP på försvaret. Hur svårt kan det vara? Ta i för fan. Vi måste våga ta lite risker. Då kan Ukraina segra.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-04-21 kl. 14:41.
Citera
2024-04-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Ryssland går framåt väldigt sakta, ja. Men ändå åt fel håll.
Det går liksom inte bättre för Ukraina nu än förut. Var finns det positiva? Jag kan inte se det. Förutom detta paket. Men vissa säger att detta kanske var det sista paketet från USA. Ilmari Käihkö säger det.

Att Ukraina på något magiskt sätt ska segra över Ryssland i framtiden känns som önsketänkande. Kom ihåg att det inte bara är Rysslands resurser som mals ner, utan även västs resurser.

Men jag hoppas hoppas hoppas förstås att Ukraina ska segra. Och jag tror att Ukraina skulle segra om väst skulle besluta sig för det och ta ut sina grejer ur förrådena där de bara ligger och dammar. Väst är för egoistiska och rädda just nu. För fan skicka samtliga våra Gripen plan, samtliga våra Patriot system, samtliga våra CV90, samtliga våra Leopards, samtliga våra Archers. Och satsa 5% av BNP på försvaret. Hur svårt kan det vara? Ta i för fan. Då kan Ukraina segra.

väst pytsar in en bråkdel av sin ekonomi ja, ryssland går under i en krigsekonomi. Visst vi kan och ska skicka mer, men det är inte en militär seger som jag väntar på utan att ryssen helt enkellt inte orkar längre.

Det är inte 1942 längre och dom kan ösa in hur mycket folk som helst. Dom försöker låtsas som det, men sanningen är att ryssen redan gett upp och förlorat. Det finns inga genombrott eller segrar framför dom utan bara död och lidande. Men dom fega svinen tar hellre det än säger stopp nu räcker det åt putin.

Allt förfaller snabbt överallt i ryssland och hur länge kan vodkan döva folket? fler och fler förstår att skickas till ukraina mer och mer är en säker dödsdom. För vaddå

Dom dör ju för ingenting. Nånstans tar det stopp.
Citera
2024-04-21, 14:38
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
väst pytsar in en bråkdel av sin ekonomi ja, ryssland går under i en krigsekonomi. Visst vi kan och ska skicka mer, men det är inte en militär seger som jag väntar på utan att ryssen helt enkellt inte orkar längre.

Det är inte 1942 längre och dom kan ösa in hur mycket folk som helst. Dom försöker låtsas som det, men sanningen är att ryssen redan gett upp och förlorat. Det finns inga genombrott eller segrar framför dom utan bara död och lidande. Men dom fega svinen tar hellre det än säger stopp nu räcker det åt putin.

Allt förfaller snabbt överallt i ryssland och hur länge kan vodkan döva folket? fler och fler förstår att skickas till ukraina mer och mer är en säker dödsdom. För vaddå

Dom dör ju för ingenting. Nånstans tar det stopp.
Jo du kan ha rätt.
Citera
2024-04-21, 14:38
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/Jonpy99/status/1782022326776676732
Citat:
I just finished counting @Vishun_military's footage of all major storage bases they bought to help them with AFVs. Without revealing anything, Russian storage situation is a lot more dire than I thought. Many bases are close to depletion and other still hold hundreds of armored vehicles, but they have been thoroughly cannibalized.

I always feared I was a bit optimistic with my 1,5-2 years until depletion of Russian stored equipment estimate, but now I think I'm being a bit conservative.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in