2024-04-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Att Flashback går i taket över allt man kan gå i taket över är kanske inte så förvånande. Mer underligt är att MSM tycker det är värt att skriva om. Men det är väl dagens medialandskap. Det ska vara billigt att producera och generera många klick. Huruvida det har nyhetsvärde eller allmänintresse är skit samma.

Ser man till vad Biden faktiskt sa är det vansinnigt tråkigt:
"He [alltså morbrodern] got shot down in an area where there were a lot of cannibals in New Guinea at the time. They never recovered his body."

Det är alltså ett tafatt försök till humor riktat mot en redan vänligt inställd lyssnarskara. Exakt sådant som kampanjande politiker förväntas ägna sig åt (i USA åtminstone). Man får betänka att en presidentkandidat håller sådana här kampanjtal flera gånger om dagen under säkert ett års tid. Vill de inte upprepa sig jämnt och ständigt, vilket de flesta inte vill, så blir skämten sämre och sämre med tiden. Det är oundvikligt.
Att USAs president faktiskt - likt Magdalena Andersson - står och drar rena rövarhistorier på bästa sändningstid ÄR värt att uppmärksamma. Framförallt som det inte var ett skämt.
Han är dock president i ett av, om inte det, världens mäktigaste länder. Historien får ses som ännu ett tecken på hans sviktande kognitiva förmågor.

Här är en film där en amerikansk presiden drar några skämt:
https://youtu.be/mN3z3eSVG7A?si=HqQ5FPIqQZYh2dkc

Det som är underligt är ju att Magdalena Anderssons rövarhistorier inte får lika mycket uppmärksamhet.
Citera
2024-04-21, 11:16
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Att man inte valt att installera en ny kandidat i god tid utan valt att fortsätta heja på Biden är ju ren vansinne.

Demokraterna och de vilka styr dem vill bara ha en Kasperdocka utan egen vilja, lättare så.
Citera
2024-04-21, 11:17
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fan Biden börjar ju nästan komma upp i Reagans nivå av demens (om ni minns Reagans "when I drive up that california freeway" tal)

Amerikanska presidentvalet hade vart mycket roligare om dom bara gett Trump och Biden varsin påk så alla kunde titta på när två uråldriga och skruttiga gamla män stapplar runt och försöker slå ner varandra.

Notera att denne skribent försöker dra med Reagan och Trump i Bidens demenssjukdom. Skribenten är mao en skrattretande 🤡 som projicerar.
Citera
2024-04-21, 11:30
Avstängd
Citat:
Amerikanska presidentvalet hade vart mycket roligare om dom bara gett Trump och Biden varsin påk så alla kunde titta på när två uråldriga och skruttiga gamla män stapplar runt och försöker slå ner varandra.
Sen kan de följa upp med huvudmatchen: Putin vs Musk.
Citera
2024-04-21, 11:56
Medlem
BewilderedHulders avatar
White privileged man succumbed by natives?
Citera
2024-04-21, 11:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tja - kanibalism förekom så vitt jag vet på Nya Guinea ända in på 1980-talet, och det finns historier om att stupade soldater under andra världskriget åts upp, så fullstängt osannolikt är det väl inte, men jag skull tro att det här är en släktskröna - sånna finns i många släkter. Nog inte så smart av presidenten att lufta detta.
Nej, otänkbart är det inte.

En svensk som arbetade där skriver om denna matvana. Att en papuan sa. Nej vi gör det inte längre, det är dom längre upp för floden som äter människor. Men man ska krydda med salvia.
🥴.
Citera
2024-04-21, 12:09
Medlem
Månsans avatar
När jag var barn lärde jag mig att kannibaler fortfarande fanns kvar på ett ställe. Nämligen på Nya Guinea. Jag bedömer därför Bidens historia som trovärdig. Sen är det ju inte helt nödvändigt att ta upp saken offentligt kan man tycka.
Citera
2024-04-21, 12:14
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Fan Biden börjar ju nästan komma upp i Reagans nivå av demens (om ni minns Reagans "when I drive up that california freeway" tal)

Tror du Biden skulle ha nån chans i påkfight mot Trump? 😀
Citera
2024-04-21, 12:26
Medlem
Det är väl fullt möjligt att det hända. Svenska FN soldater blev väl uppätna i Kongo på 60-talet?
Citera
2024-04-21, 12:55
Medlem
Sten Bergman skrev en bok som hette.
"Min far är kannibal". Sten och hans fru blev adopterad av en Papuansk kannibal hövding, därav titeln. Har inte läst den
Citera
2024-04-21, 13:15
Medlem
Haha, t.o.m. vänsterblivna Guardian tvingas reagera på detta koloniala uttalande. Sådant här tas inte emot väl på wokesidan.
Citera
2024-04-21, 13:22
Moderator
T-80Us avatar
Det är ju bara en i raden av Bidens alla lögner och rövarhistorier genom åren. Medvetna eller omedvetna.

Att han är dement och inte i skick att vara president vet alla redan om. Det behövs inte fler bevis för det. Han hittar på rövarhistorier som uppenbarligen är lögn, ramlar av cyklar, skiter på sig, vet inte var han är, kan inte prata rent, pratar med människor som dog för årtionden sedan, o.s.v. o.s.v. Vi vet redan allt detta.

Är folk dumma nog att rösta för någon som borde sitta på den låsta delen av valfritt ålderdomshem, så får det stå för dem. Jag förväntar mig dock att de äger det då och inte börjar whatabouta om Trump och MAGA och hur dumma de är. När en människa, exempelvis, påstår att han ska rösta på Biden för att Trump är senil och dum... Tja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in