2024-04-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Tänk att vara en rysk soldat som i månader har varit tvungen att attackera ett ukrainskt försvar som haft brist på ammunition och förnödenheter i månader, men ändå lyckas han och hans kamrater bara avancera några hundra meter åt gången med stora förluster. Undrar hur motiverad han och hans kamrater kommer att vara när de blir beordrade att anfalla ett ukrainskt försvar som plötsligt kan lobba in dubbelt så många granater som innan stödpaketet. Nä, nu är det dags för Putin att dra tillbaka Ivan och hans kamrater till Ryssland där de kan leva ett liv i fred med en framtid i en halvmiserabel rysk småstad där de stora glädjeämnena är Vodka, borsjtj och att spöa sina fruar då och då. Mer skonsamt än att låta honom dö på en lerig åker i Ukraina till ingen nytta.

Jag undrar hur stor koll den genomsnittliga ryska soldaten har på det här.
Citera
2024-04-20, 22:49
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Bra skrivet.

Hoppas att nyheten når kanonmaten redan ikväll. Jag vill minnas att jag läst något om mobilförbud för ryssarna på fronten. Men helt klart kommer nyheten nå även dem till slut.

Den redan låga moralen kommer rasa mot nya bottnar.
Underskatta aldrig ryssens envishet/dumhet, dom är fortfarande på offensiven efter 2 år med stora förluster.
Citera
2024-04-20, 22:49
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vad är det för vändning du pratar om? Trott lite för mycket på vad hepatit-katter och akademikerfyllon hävdat tidigare?

Det förväntade skedde, inte mycket att yvas runt. En viss lättnad för många dock.
Nu förstår jag inte vad du menar! "hepatit-katter" ????
Är detta ett tecken på någon slags ironi eller någon form av delerium tremensis?
Citera
2024-04-20, 22:51
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Jag undrar hur stor koll den genomsnittliga ryska soldaten har på det här.

Den ryska soldaten kommer att bli varse på ett eller annat sätt.
Citera
2024-04-20, 22:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Är detta ett tecken på någon slags ironi eller någon form av delerium tremensis?

Hepatit-katter = Hepcat-x här på forumet. Bara att ta en titt tidigare inlägg i denna tråd.
Citera
2024-04-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Peskov: Up your ass

https://x.com/front_ukrainian/status/1781765412549517811?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Rysapologeterna: Up your ass
Citera
2024-04-20, 22:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Visst har Ryssland tagit stora förluster, men det är Ukraina som förlorar. Att ge mer stöd till Ukraina förlänger bara lidandet, de har inte en chans att vinna. Vi måste få till en fred i Ukraina och den kommer aldrig att ske så länge väst öser in pengar för fortsatt strid. Endast fredsförhandlingar kan ge fred, och där kommer alla få kompromissa.
Detta tema upprepas ofta av Kremlin-vännerna i tråden.
Ingen av dem kan någonsin förklara varför ett samlat väst inte skulle kunna besegra Ryssland.
Självklart är ett helt tvärtom. Så länge som Ukraina har stöd av USA och Europa så är det omöjligt för Ryssland att vinna i längden. Det är bara att titta på siffrorna för ekonomi och industrikapacitet.
Lägg därtill motivationen för Ukraina som försvarar sitt eget hemland mot en invasion.
Vem tror du/ni går på detta snack om att "Ukraina är chanslösa"?
Citera
2024-04-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Du yrade om någon ”vändning” som om något förändrats.. för att ett reviderat och förstärkt förslag klubbats igenom i kongressen?
Citera
2024-04-20, 23:01
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Tänk att vara en rysk soldat som i månader har varit tvungen att attackera ett ukrainskt försvar som haft brist på ammunition och förnödenheter i månader, men ändå lyckas han och hans kamrater bara avancera några hundra meter åt gången med stora förluster. Undrar hur motiverad han och hans kamrater kommer att vara när de blir beordrade att anfalla ett ukrainskt försvar som plötsligt kan lobba in dubbelt så många granater som innan stödpaketet. Nä, nu är det dags för Putin att dra tillbaka Ivan och hans kamrater till Ryssland där de kan leva ett liv i fred med en framtid i en halvmiserabel rysk småstad där de stora glädjeämnena är Vodka, borsjtj och att spöa sina fruar då och då. Mer skonsamt än att låta honom dö på en lerig åker i Ukraina till ingen nytta.
Nu kommer det att komma hundratusentals klustergranater från USA:s oändliga förråd som kommer att penetrera ryssjävlarna och deras material med miljontals splitter av tungsten. Det här blir inte roligt för ryssarna.
Citera
2024-04-20, 23:04
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
För övrigt så är borsjtj från början ukrainsk maträtt. Annars håller jag med dig.

Efter att kriget tagit slut Ukraina (oavsett hur det går), är jag av den åsikten att man ska bryta alla band med ryssen totalt. Ingen handel, kulturell utbyte, turism eller någon form av samarbete. Inte ens om det skulle hända naturkatastrofer. Total isolering. Alla som vill ha kontakt med ryssen ska erbjudas att flytta dit för att aldrig tillåtas återvända till sina ursprungsländer.
Vi har massa ryssar i Sverige som jobbar svart och ägnar sig åt eko-brott. De har I allmänhet arbetskraftsinvandrat. De borde skickas tillbaka till Ryssland omgående.
Senast redigerad av Rasseltass 2024-04-20 kl. 23:07.
Citera
2024-04-20, 23:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Underskatta aldrig ryssens envishet/dumhet, dom är fortfarande på offensiven efter 2 år med stora förluster.

Äsch. 50 000 (enl Hepatit C) är väl inget att yvas över.
Citera
2024-04-20, 23:07
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du yrade om någon ”vändning” som om något förändrats.. för att ett reviderat och förstärkt förslag klubbats igenom i kongressen?
Jag tolkar utvecklingen som att den isolasionistiska falangen bland Republikanerna håller på att förlora i inflytande. Inte minst eftersom Pompeo faktiskt pushat för att förslaget skulle accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in