Bevis? Det samlas på hög av påståenden som alla har det problemet att det saknas bevis.
Men jag upplever att när någon talar vackert för Ukraina så finns där åtminstone två bytekomiksord, en anklagelse tillsammans med elaka ord och uttryck, och självklart skall det finnas aningen av futtig sex också.
Om man läser ett förnuftigt inlägg utan okvädesord så är det en njutning, oberoende om man tycker detsamma eller inte.
Ajaa, det heter ju demokrati och alla har rätt att ha en egen åsikt och uttrycka den utan att få straff.
Och att man inte blir kallad en massa skällsord om ens åsikt inte stämmer överens med statens.
Och i en demokrati skall man få höra båda sidors tolkning av fakta. Att bara ha tillgång till den ena gör folk dumma och lättlurade. Kallas också masspsykos.
Jag tror inte att Putin förstod hur dumma västvärldens befolkning har blivit när han försökte förklara och förklara varför han invarderar. Det heter Nato.
Så nu när vi också har fått in Nato - kommer han att uppleva att vi skall invarderas?
Han vi överhuvudtaget några vapen eller har allting farit till Ukraina.
Också Nato saknar vapen (ammunition) och de kan inte kriga med tanks, bara med bombplan. Och om Iran sköljer Israel med drönare fler gånger och västvärlden måste skydda så går det åt väldigt mycket skyddsmaterial - som det inte finns speciellt mycket av. Som Patriots missiler.
Hur skall Norden, Europa försvara sig? För de är skyldiga - lika skyldiga som Iran är visavi Hezbolla. Tycker man det, som ju Västvärlden gör - så är Europa skyldig till att kriget blev så långvarigt i Ukraina. Det kunde ha slutat efter 2 månader med alla Ukrainska vapen förstörda, men nej - Zalenski tvingade sitt folk att fortsätta kriga - fast det finns ingen som vill det mera. Alla sjunger i takt med Shaman: Jag vill vara ryss! (Spotify 2

lats)