2024-04-13, 10:35
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
En bekant till mig som är med i LARO spottar ut sin tablett och går ifrån fort för att göra detta. Han snortar det. Jag tar det däremot under tungan och väntar gärna kvar på plats och pratar med sjuksköterskan under tiden. Vad blir konsekvenserna av att snorta det långsiktigt? Upplever att han inte tar detta seriöst då han också tar annat....

Det värsta som kan hända är att man får konstant rinnande näsa eller annan negativ påverkan på näsväggarna.
Jag föredrar att snorta; snabbare påslag och mycket bättre biotillgänglighet. Det negativa är att effekten är betydligt mer kortvarig än vid sublingualt intag
Citera
2024-04-14, 12:21
Medlem
Dödar sub sömnkvalitén väldigt mycket? Jag sover som jag ska, har inte problem med sömnen men är orolig det ska slakta kvalitén mycket för då blir min träning meningslös
Citera
2024-04-16, 15:47
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Dödar sub sömnkvalitén väldigt mycket? Jag sover som jag ska, har inte problem med sömnen men är orolig det ska slakta kvalitén mycket för då blir min träning meningslös

Man sover väldigt ytligt på sub om man inte tar det dagligen.
Jag minns när man var färsk på sub och man låg och mådde så jävla bra i sängen, sov ytligt och drömde fina drömmar. Det konstiga var att man kände sig alltid pigg och utvilad dagen efter
Nu, när man har gått på sub i några år så är sömnen som vanligt. Men det är en vanlig biverkning, som med alla opioider, att sömnkvaliten blir sämre.
Citera
2024-04-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Man sover väldigt ytligt på sub om man inte tar det dagligen.
Jag minns när man var färsk på sub och man låg och mådde så jävla bra i sängen, sov ytligt och drömde fina drömmar. Det konstiga var att man kände sig alltid pigg och utvilad dagen efter
Nu, när man har gått på sub i några år så är sömnen som vanligt. Men det är en vanlig biverkning, som med alla opioider, att sömnkvaliten blir sämre.

Somnar 22:30, vaknar 07 och märker en brutal skillnad på sömnkvalitén efter att ha gått på sub dagligen i en månad. Samt ingen kåthet. Det är anledningen jag sade till läkaren att jag bryter.

Det är förödande för sömnkvalitén i längden. Har läst källor efter källor överallt.
Citera
2024-04-17, 01:18
Medlem
moshans avatar
Vart kommer Suboxone från? Får folk det från Laro eller smugglas det in?
Citera
2024-04-17, 09:51
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Vart kommer Suboxone från? Får folk det från Laro eller smugglas det in?

Jag skulle gissa att 99% av all Suboxone kommer från laro. Det skulle inte vara lönsamt att smuggla in det då missbrukare hellre vill ha enbart Buprenorfin.
Citera
2024-04-17, 10:03
Medlem
moshans avatar
Citat:
Jag skulle gissa att 99% av all Suboxone kommer från laro. Det skulle inte vara lönsamt att smuggla in det då missbrukare hellre vill ha enbart Buprenorfin.

Ok! Jag har hört att folk åker ner till Frankrike för att köpa och ta med sig till landet.
Vad är det för sort de köper där?
Citera
2024-04-20, 05:50
Medlem
Lasselangfingers avatar
Hej alla sköna människor! Jag har en fråga.

Jag tog nyss 40mg Dolcontin när jag vaknade och igår från kl.14 tog jag totalt 120mg.

När vågar man peta i sig lite sub? Saknar dock tolerans helt till båda substanser men vill ju inte bli dålig.

Svar uppskattas! Men har inte brådis efter som ja, jag är ju moffad redan haha. Hoppas ni alla får en fin dag!
Citera
2024-04-20, 05:51
Medlem
Lasselangfingers avatar
Intar endast nasalt kan vara värt att tillägga.
Citera
2024-04-20, 06:40
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Hej alla sköna människor! Jag har en fråga.

Jag tog nyss 40mg Dolcontin när jag vaknade och igår från kl.14 tog jag totalt 120mg.

När vågar man peta i sig lite sub? Saknar dock tolerans helt till båda substanser men vill ju inte bli dålig.

Svar uppskattas! Men har inte brådis efter som ja, jag är ju moffad redan haha. Hoppas ni alla får en fin dag!

Du kan ta sub dagen efter. Det enda man bör tänka på om man är opioidberoende är att inte ta sub under själva ruset för då får man avtändning delux
Citera
2024-04-20, 07:17
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Du kan ta sub dagen efter. Det enda man bör tänka på om man är opioidberoende är att inte ta sub under själva ruset för då får man avtändning delux

Alright! Eftersom jag inte är opioidberoende bör jag väl kunna ta sub när dollisarna gått ur och jag inte känner av dom längre tänker jag? Är inte super påverkad.

Tack för ditt svar vännen!

Ååååå happy 420! <3
Citera
2024-04-20, 07:18
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Alright! Eftersom jag inte är opioidberoende bör jag väl kunna ta sub när dollisarna gått ur och jag inte känner av dom längre tänker jag? Är inte super påverkad.

Tack för ditt svar vännen!

Ååååå happy 420! <3

Precis 🤪 Simma lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in