2024-04-19, 12:18
Medlem
Rozenkvartss avatar
Ställ det i en låda utanför din dörr och skriv att vill hon ha sina grejer står de där och hämtar hon inte inom några dagar slänger du det.
Citera
2024-04-19, 12:47
Medlem
Ts tänk på att du inte har rätt att flytta och ställa hennes saker hur som helst. Att flytta hennes saker och meddela det via sms kan i praktiken ställa till det mer för dig, rent juridiskt, än att bara dumpa skiten och blåneka till att hon har grejer hos dig.

Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Vill inte uppfattas som dryg, men vet att vissa kan uppfatta detta som drygt.
Fråga: Vad hade du förväntat dig genom att ha ett förhållande med en kvinna? Förstod du inte att detta skulle hända? Det ligger i kvinnans natur att vara otrogen, ALLA kvinnor är otrogna förr eller senare. Du kommer förstå det när du blir äldre, du är bara 31 år, men när du kommer på knepet att upptäcka otrogna kvinnor kan du inte missa det. "Once you see it, you will never unsee it". De killar som förnekar detta har bara inte talangen att upptäcka otrohet, de lever fortfarande i villfarelser.

Jag blev lite nyfiken när du pratar om "knepet" som ett specifikt knep. Detta är något jag missat helt, har du lust att berätta hur detta knep går till?
Citera
2024-04-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1nmammaknu11are
Tänkte slänga alla tillhörigheter som tillhör mitt ex. Vi bröt upp IDAG och hon gick & hora sig direkt med en ny kille. Skit samma. Till saken.

Kan jag slänga hennes saker utan påföljd?

Ord står ju mot ord så att säga att sakerna ens varit här. Mest kläder, smycken o sånt skit brudar använder.

Hon förtjänar inte att få sina saker efter sånt skevt beteende.

lägg allt i en kartong och kör hem grejorna till hennes föräldrar/kompis, om hon nu inte har nyckel så är alla trådar kapade, du kanske tycker att du jobbar åt henne då men om hon har en hjärna inser hon att du är beredd att slösa tid och soppa pengar för att få henne ur ditt liv. när du eller hon sen berättar storyn för nån annan brud kommer denna bli imponerad av ditt rationella beteende.
Citera
2024-04-19, 13:10
Medlem
Citat:
Tänkte slänga alla tillhörigheter som tillhör mitt ex. Vi bröt upp IDAG och hon gick & hora sig direkt med en ny kille. Skit samma. Till saken.

Ord står ju mot ord så att säga att sakerna ens varit här. Mest kläder, smycken o sånt skit brudar använder.

Ord står mot ord? Menar du att vid en eventuell rättegång skulle dom tro att hon kastade ut sina egna saker men skyller på dig? Nä väx upp och lämna över sakerna istället. Finns kanske en anledning till att hon lämnade dig för en riktig man som inte beter sig som en barnrumpa?
Citera
2024-04-19, 13:19
Medlem
Citat:

Massa dravel I tråden som inte har ett skit med juridik att göra och flera som ger felaktig information.

Svaret är att du får inte kasta hennes grejor.
Oavsett hur lång tid det går.
Du får heller inte ställa grejorna utanför din dörr, så länge de är hos dig har då vårdplikt.

Du riskerar att dömas för egenmäktigt förfarande och skadegörelse om du kastar eller på annat sätt gör så att hennes saker förstörs.

Korrekt förfarande är att kontakta henne och begära att hon hämtar sina grejor inom skälig tid.
Om detta inte görs så skall man begära handräckning via kronofogden.

Hur stor risken är att åka fast är en helt annan fråga.
Citera
2024-04-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intressant. Tack.

Tror det är klokt att avsluta så snyggt man kan. Att inte dras ner till hennes nivå utan häva sig över usla karaktärer är bra för den egna självbilden. Kör hem sakerna till henne och häng på hennes dörr, alternativt skicka ett sms och hänvisa till lagboken om tre månader. Tre månader och en dag senare slänger du sakerna på tippen om hon inte svarat. Spara all sms.

blandar man in tremånaders regeln har man tre månader med huvudvärk, lättare att klippa om man kör sakerna till föräldrarna. skulle jag tycka
Citera
2024-04-19, 17:57
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Det är olagligt som någon nämnt. Det man gör är att man begär genom typ skatteverket att hon ska hämta grejerna. Gör hon inte det på en tid(kommer ej ihåg hur länge, kanske tre månader?) så får du slänga skiten.

Finns att läsa regler kring det där online!
Citera
2024-04-19, 18:42
Medlem
Knegares avatar
Lägg skiten i en påse utanför hennes dörr och var glad att du fick veta vilken slampa hon är nu och inte efter 10års giftermål.

Bara att släppa och gå vidare.

Avsluta snyggt så slipper du skitsnack bakom ryggen där exet försöker utmåla dig i dålig dager bland väninnorna.
Citera
2024-04-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Enligt en jurist jag pratade med så har personen 3 månader på sig efter det att du nämnt att dom ska hämta sina saker att du kan kasta deras saker åt helvetet.

Den juristen har fel. Det gäller för Hyresvärdar för saker som är kvarglömt efter att hyresgästen flyttat.

Detta handlar inte om en hyresgäst som lämnat kvar något efter flytt så den lagen är inte applicerbar här.
Citera
2024-04-19, 21:04
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
En mentor jag gick till sa att om exet inte hör av sig inom en arbetsvecka är det fritt fram att slänga. Jag slängde till och med bort en dyr fin jacka som var exets när exet stack och hade hårt samlag med Sola i Karlstad.
Exet ba: Fan göru me min jacka?

Fuck em where it hurts!

Annars kan du skänka bort till Myrorna eller ge bort till nästa partner.
Citera
2024-04-20, 01:00
Medlem
Citat:

Om du vill hämnas ordentligt istället så spelar du helt oberörd och packar hennes saker sopsäckar och låter henne hämta,

Bråka inte, prata inte mer än nödvändigt och bryt kontakten med henne, men blocka inte ,

Sånna slampor blir galna av det och hon kommer försöka på alla sätt att få din uppmärksamhet,

Ger du henne minsta så har du förlorat!
Citera
2024-04-20, 02:52
Medlem
Frågan är om polisen gör något om hon ringer dem & säger att hon ej får sina saker. Vi har inte bott ihop utan hon har bara sovit över men haft saker här.

Tänker om dem kommer & hämtar det. Men låter långsökt.

Har flyttat sakerna så dem lär iallafall inte hitta något.

Frågan e hur man ska bemöta slynan när hon vill ha sina saker. Har ej hört något på 36h men hon är väl upptagen med att hora sig.

Funderar att behandla hela situationen & henne som luft om hon skulle stå här o vänta på mig eller ringa på dörren.

Hennes nya kuk hon sitter på kan väl köpa ny saker eller hämta dem av mig om han vågar. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in