2024-04-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Läser i fupen. Lily fick sådana febertoppar av en infektion från tarmbakterier att hon var på vippen till att dö. Hur hon fick dessa tarmbakterier i sig? Någon (mamman) har stoppat nålen i bajs (sitt eget bajs?), innan den har förts in i dotterns arm.

Förstå hur jävla störd i huvudet man måste vara om är kapabel till att stoppa nålen i sin egen avföring innan den ska in i dotterns kropp. Även om inte avsikten var att döda, så måste detta straffas hårdare än med ynka 6 år i fängelse.

Alltså jag jobbar på ortopeden ,dessutom ny på jobbet MEN jag var halvt delaktig i ett samtal när en läkare pratade med en sköterska och där sas nåt om Klostrider(bajs"bakterier) och att man kan få det av långvarig pencilin/antibiotika behandling....
Citera
2024-04-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Alltså jag jobbar på ortopeden ,dessutom ny på jobbet MEN jag var halvt delaktig i ett samtal när en läkare pratade med en sköterska och där sas nåt om Klostrider(bajs"bakterier) och att man kan få det av långvarig pencilin/antibiotika behandling....

Läs FUP, lyssna på rättegången. Läkare och experter säger att den kombinationen av bakterier är så ovanlig att någon måste ha tillsatt det. Sedan har inte barnet haft långvarig antibiotikabehandling...
Citera
2024-04-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran78
Läs FUP, lyssna på rättegången. Läkare och experter säger att den kombinationen av bakterier är så ovanlig att någon måste ha tillsatt det. Sedan har inte barnet haft långvarig antibiotikabehandling...
Ja håller på o läsa fup nu o det finns ingen tvekan om att hon är skyldig enligt mig! Hennes Google sökningar säger allt. Lider med barnen o dom anhöriga som kämpar med tanken på att ha blivit lurade under så lång tid. Tragiskt att vårt rättssystem ska vara så fokuserat på förövaren. Ja menar 6 år o ute efter 4 år vad fan händer???
Citera
2024-04-19, 09:07
Medlem
Citat:

Ja precis rättsläkaren pratar ju också i rättegången. Här kan man lyssna på hela:https://www.youtube.com/watch?v=p8nE5Jfk-CY
Citera
2024-04-19, 09:13
Medlem
Citat:

Clostridioides difficile är inte samma sak som "bajsbakterier".

Lever flickan med pappan idag? Önskar henne allt väl. Må mamman brinna.
Citera
2024-04-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Clostridioides difficile är inte samma sak som "bajsbakterier".

Lever flickan med pappan idag? Önskar henne allt väl. Må mamman brinna.

Hon bor med mormor. Men som jag förstod det skulle soc utreda om barnen kunde flytta hem till pappan nu.

Problem är dock att både mormor och pappan verkar tro att mamman är oskyldig. Vilket lär betyda att dom inte kommer att skydda barnen från mamman. Tydligen skickade ju mamman brev till barnen från häktet också, som dom läste tillsammans varje vecka...

Soc har gjort mycket konstigt i det här fallet. Som att sätta mamman och pappan tillsammans med barnet på ett LVU-hem efter misstankar om att någon av föräldrarna gjort det här mot barnet. Då särar man väl på dom? Fort som attan!?
Citera
2024-04-19, 11:10
Medlem
Låt säga att mamman döms även i högre instans och att domen vinner laga kraft. Hur ska det funka med barnet i praktiken? Hur förklarar man att mamman sitter i fängelse? Flickan är ju fortfarande så liten att det inte går att säga vad som helst, men en vacker dag kommer hon ju kunna läsa både fup, dom och flashbacktråd. Och om pappan fortsätter att tro på mammans oskuld, hur blir det då? Det måste ju kunna leda till ytterligare enorma men och inre konflikter för henne?

För barnets skull hoppas jag att pappan tar sitt förnuft till fånga och lägger lojaliteten där den ska vara. Annars kan jag inte se hur han ska kunna fortsätta vara vårdnadshavare.
Citera
2024-04-19, 12:13
Medlem
2n00b4Us avatar
Har barnet blivit helt frisk/återställd?
Citera
2024-04-19, 12:50
Medlem
Citat:

Du var halvt delaktig i ett samtal där det sas nåt om nåt. Fett värt inlägg.
Citera
2024-04-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet
Låt säga att mamman döms även i högre instans och att domen vinner laga kraft. Hur ska det funka med barnet i praktiken? Hur förklarar man att mamman sitter i fängelse? Flickan är ju fortfarande så liten att det inte går att säga vad som helst, men en vacker dag kommer hon ju kunna läsa både fup, dom och flashbacktråd. Och om pappan fortsätter att tro på mammans oskuld, hur blir det då? Det måste ju kunna leda till ytterligare enorma men och inre konflikter för henne?

För barnets skull hoppas jag att pappan tar sitt förnuft till fånga och lägger lojaliteten där den ska vara. Annars kan jag inte se hur han ska kunna fortsätta vara vårdnadshavare.

Jag tror han behöver komma ut i verkligheten från sin vanföreställning om att hon är oskyldig, svårt att se hur man kan vara så tappad att man tror att kvinnan är oskyldig, han måste ju vara alla scamproduktsförsäljares våta dröm.
Citera
2024-04-19, 12:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon bor med mormor. Men som jag förstod det skulle soc utreda om barnen kunde flytta hem till pappan nu.

Problem är dock att både mormor och pappan verkar tro att mamman är oskyldig. Vilket lär betyda att dom inte kommer att skydda barnen från mamman. Tydligen skickade ju mamman brev till barnen från häktet också, som dom läste tillsammans varje vecka...

Soc har gjort mycket konstigt i det här fallet. Som att sätta mamman och pappan tillsammans med barnet på ett LVU-hem efter misstankar om att någon av föräldrarna gjort det här mot barnet. Då särar man väl på dom? Fort som attan!?

Mamman har kanske manipulerat mormodern och pappan och försökt få det att framstå som att hon är oskyldig?
Citera
2024-04-19, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet

Det låter nästan som att du vill skuldbelägga pappan trots att det är mamman som är boven i detta drama?

Mamman har kanske ljugit för pappan hela tiden och lyckats med sitt uppsåt? Pappan är knappast medskyldig i mammans gärning.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-04-19 kl. 13:03. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in