2024-04-18, 12:49
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Nja; hon svenska tjejen fick knappt 6 är för typ 230 kg om jag minns rätt.
Hmm trodde standard för 1 år per kilo. Hon var kanske inte så involverad och hade endast en liten roll?
Citera
2024-04-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det var som tusan, namn- och adressuppgifter visar sig vara korrekta!

Hur fan kan en person som har det så bra börja koka amfatamin...?

Nja, frun hade låg inkomst och mannen ingen alls. Villa och barn, så det var knapert. Galet ändå givetvis.
Citera
2024-04-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det var som tusan, namn- och adressuppgifter visar sig vara korrekta!

Hur fan kan en person som har det så bra börja koka amfatamin...?

Frun hade låg inkomst och han hade ingen alls. De levde såklart över sina tillgångar med villa och barn.
Citera
2024-04-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nja, frun hade låg inkomst och mannen ingen alls. Villa och barn, så det var knapert. Galet ändå givetvis.

Ja, de stämmer de hade det knapert.
Men det finns ju tusentals människor som har det knapert. Som småbarnsförälder tillhör man ju dem som får mest av skattebetalarna (som bekostar barnens förskola, BVC, tandvård, skolgång etc...). Konstigt val, att lösa ekonomiska problem geonom narkotikaimport/-framställning/-överlåtelse. Han borde även varit väl medveten om beroendeproblematik då ena föräldern uppges vara alkoholist.

Hoppas polska polisen har gjort husrannsakan hos släktingarna i Polen. Inte första gången som Polen står för prekursorerna.
Citera
2024-04-18, 14:28
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Minns när jag satt inne och träffade en snubbe som fick 8 år för åtta kilo amfetamin !

Tror dock INTE att denna begåvning får 22 år då vi lever i världens bästa land för kriminella !

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hmm trodde standard för 1 år per kilo. Hon var kanske inte så involverad och hade endast en liten roll?

Ger en bra överblick över straffvärden för narkotikabrott.

https://www.cobra.se/faq-offentligforsvarare?lightbox=dataItem-loczs4pa

1kilo=3år, 5kilo=5år, 50kilo=6,5år ungefär.
Citera
2024-04-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Är det verkligen så lätt att tillverka amfetamin, att en vanlig Svensson kan göra det hemma i sitt garage? Någon som vet vad det är för tillverkningsprocess han ägnat sig åt, alltså vad har råvaran varit och hur har han processat detta för att få amfetamin som folk är villiga att köpa?

Det är självklart vådligt, han fick själv en frätskada på handen av nån syra han laborerade med i uthuset som såg väldigt förstört ut i "köksdelen". Inte direkt som att baka bullar.
Citera
2024-04-18, 16:04
Medlem
Giant Squids avatar
FUPen är ju nästan som en handledning till hur man kokar tjack.
Han pladdrar en del i början men när misstankegraden ökar till synnerligen grovt så börjar Ton* köra bara med inga kommentarer

Klantigt samtal till Perr*, framförallt om han vid den tidpunkten redan upptäckt att han hade span efter sig. Samma med resan till ÅVC. Det hade han kunnat lösa bättre. Nu ser det ju inte bättre ut än att Perr* faktiskt kände till något.
Citera
2024-04-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Är det verkligen så lätt att tillverka amfetamin, att en vanlig Svensson kan göra det hemma i sitt garage? Någon som vet vad det är för tillverkningsprocess han ägnat sig åt, alltså vad har råvaran varit och hur har han processat detta för att få amfetamin som folk är villiga att köpa?

Har inte läst tråden eller FUP en.
Tycker det är en bra poäng Vidare är det konstigt att man som en blixt från klar himmel börjar tillverka stora mängder Droger utan kontakter i miljön " På Gatan "
Det finns kunder , knarkare och Dealers Utan att jag vet hur det fungerar med droger idag så brukar inte gatan ens tala med folk man inte känner inte vet ngt om Någon vet vem det är. Komma med en påse konstiga saker .vapen eller stöldgods eller droger ser jag inte ngn köper av en Random person För riskabelt tänker jag.
Ej heller är det säkert att det är lätt köpa kemikalier men det kanske är annorlunda med internet.
Lägga varorna typ på en stubbe ute i skogen någon bara skeppar en massa Bit Coin Naeee vem skulle göra det
Pengar först --- anonymt med knarkare blir man garanterat blåst
Droger först på stubben --varför betala

Naaeee ....kanske men känns ändå som att han är en del av ett större sammanhang och det är Därför han är snabb erkänna han vill inte snacka och få fler med i svepet
typ Det var Zlatko på Bongobongo gatan 11 som fick hela partierna -Får man inga kamrater på.

Jag kan ha helt fel ...är inte inne i detta Men tror det kan vara svårt om man inte vet hur det går till.
Kanske klarat av koka men hur hittar jag ngn som köper utan att jag skådar in i en pistolpipa ?
Citera
2024-04-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har inte läst tråden eller FUP en.
Tycker det är en bra poäng Vidare är det konstigt att man som en blixt från klar himmel börjar tillverka stora mängder Droger utan kontakter i miljön " På Gatan "
Det finns kunder , knarkare och Dealers Utan att jag vet hur det fungerar med droger idag så brukar inte gatan ens tala med folk man inte känner inte vet ngt om Någon vet vem det är. Komma med en påse konstiga saker .vapen eller stöldgods eller droger ser jag inte ngn köper av en Random person För riskabelt tänker jag.
Ej heller är det säkert att det är lätt köpa kemikalier men det kanske är annorlunda med internet.
Lägga varorna typ på en stubbe ute i skogen någon bara skeppar en massa Bit Coin Naeee vem skulle göra det
Pengar först --- anonymt med knarkare blir man garanterat blåst
Droger först på stubben --varför betala

Naaeee ....kanske men känns ändå som att han är en del av ett större sammanhang och det är Därför han är snabb erkänna han vill inte snacka och få fler med i svepet
typ Det var Zlatko på Bongobongo gatan 11 som fick hela partierna -Får man inga kamrater på.

Jag kan ha helt fel ...är inte inne i detta Men tror det kan vara svårt om man inte vet hur det går till.
Kanske klarat av koka men hur hittar jag ngn som köper utan att jag skådar in i en pistolpipa ?

Det finns krypterade appar och han använde minst en sådan. Alltså appar med grupper där dealers gör reklam för sina droger och så skickar man pm ifall man vill köpa och bestämmer mötesplats. Det här med "dead drops" eller vad det nu kallas för, var nytt för mig, men funkar väl om man litar på säljaren och inte behöver leta efter sitt köp.
Citera
2024-04-18, 21:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Om det är Tullkriminalen som spanade på honom så måste han ju personligen importerat stora mängder misstänkta kemikalier som de vet används till framställningen.
Citera
2024-04-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Det är rätt person som bor på adressen som är skyldig.
Tygelsjöexpressen hörnan av Rååvägen Klagstorpsvägen och dess boende har varit suspekt tillhåll under många år. Farsan är lika skyldig som sonen. Inget rent mjöl i påsarna där inte! Pack helt enkelt.
Citera
2024-04-19, 02:43
Medlem
Kul att läsa Tonys jättedryga svar till förhörsledarna, känner sig helt säker på att komma undan med storyn om att han bara varit "mellanhand" tageit emot begränsade partier med amfetamin och hjälpt till attt tvätta det bara för att han är lite "nyfiken" på hur det går till.
Hoppades på att komma undan med grovt narkotikabrott (fängelse två till sju år).

När han till slut inser hur tydliga spår han lämnat kring sig blir han skitsur och kniper käft.
Brottsmisstanken skrivas upp till att inkludera "framställan"; synnerligen grovt narkotikabrott (fängelse sex till tio år).
Pappan måste rimligtvis få fängelse för sitt medvetna samarbete. Blir intressant att se hur det går för hustrun. Hon var helt klart medveten om att Tony var fullt upptagen med att hantera knark i deras hem under flera månader, men förtjänsten var säkerligen lockande för en person i låglöneyrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in