2024-04-18, 15:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det tar man väl reda på innan om man inte förstår innebörden av att allt gäller fortfarande?
Hur vet du att Julia och Chrippa inte gjorde det? hur vet du vad socialens beslut är just nu? enbart Julia och Chrippa vet vad socialen sagt, och Julia har ljugit fram och tillbaka, så det hon säger känns inte så pålitligt just nu.
Citera
2024-04-18, 15:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Har inte varit inne här på länge och det är fortsatt rundgång på en del användare, likt papegojor fortsätter ni spamma samma skit och konspirerar..

Under tiden jag varit borta har Chrippa sagt att de skulle bo i Dubai, hur länge varade zigenarens resa dit, 1 vecka?

Nu är de plötsligt i Spanien och ska "bo" där, jag tippar på max 3 veckor sen är zigenare på en ny plats.. Han deklarerar att Chloe ska bo där med honom och det skulle alltså innebära att han tar vårdnaden ifrån heffaklumpen Julia? Och det kommer ju säkerligen gå emot socialens rekommendationer. Men det skiter väl zigenaren som knappt kan ta hand om sig i..

Fillersprinsessan då, som är så jävla oskyldig, litar hon på sin zigenar -pojkvän? Vill minnas att hon skrivit och frågat om zigenaren hört av sig till diverse tjejer.. Låter som att tilliten är på topp.. Hur gick jobbet i Dubai för tjejen som deklarerade 22k under 2022? Fortsätter zigenarparet slänga runt med gangsigns på tiktok för att verka fett coola, typ 15 år mentalt?

Man ser på hela henne att det är en latmask och hon hävdar att hon gillar träning, men hon ser ut som en säck potatis

Vi får väl se hur länge dessa 2 personer med samlat IQ som ett skonummer håller ihop.. Det står inte på förens zigenaren kör med en känslomässig misshandel och gråter ut i Anjos studio..

Juste jag hörde att fogden mäter ut dotterns kläder, stabilt, det går bra nu

Jag har varit borta 1 månad och zigenaren har bytt ort 4 gånger
Ville bara poängtera det med vikt och träning.
Du blir inte smal och "fit" bara för att du tränar, du kan träna och bli starkare, men för att bli smal eller "fit" så behöves en kombination av träning och rätt mat. Så kan mycket väl vara så att Linnea tränar massor, men inte äter efter att bli smal eller "fit"
Citera
2024-04-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tyvärr tror jag inte att någon är helt ärlig. Ingen har varit det från start och samtliga har hittat sig i den här misären med pengar och smutskastning i sikte.
Jag anser inte att någon har gjort något rätt överhuvudtaget och i stort sett allt som sagts och alla "bevis" kan ifrågasättas.

Att som förälder sitta och ljuga att någon misshandlat sitt barn är så lågt att det är mer än skrämmande.
Att man ska varit tvingad kanske en annan person kan använda som ursäkt. Kräftan gör som han vill och med tanke på hur han bemöter andra och hanterar situationer, så köper jag det inte att han haft en pickadoll i ryggen och blivit tvungen att säga ditten och datten. Han är ful i mun, labil och kör över andra.

Han skulle glatt sälja sin sk självbiografi på Memmo, och både berättade och postade friskt en liten hint om vad han skrivit.
Inte nådiga historier som han stått bakom.

Samtliga har mycket mycket att förklara och när de gjort det, borde alla få förbud att vistas på sociala medier mer.
Det har stigit de åt skallen där de använder det som vapen gentemot varandra och där faktiskt barn nu kommit i kläm på grund av deras beteende.
Ok, men jag skriver inte här för att värdera deras beteenden eller säga vem som har mer rätt. Inget av detta hade uppstått UTAN ett drev, utan en DREVSKAPARE.

Det är inte normalt och mitt syfte här är främst att lyfta hur drevet har kommit till, hur empatilösa individer som håller drevet levandes och förkasta det. Plocka ned luftslottet och hjälpa till att få ut KORREKT information.

Tyvärr kommer Joakim Lundell inte sluta förrän den dag han antingen totalt krossat Chrippa och Linneas liv eller när någon av dom tar sitt liv. Dom står kvar och vägrar vika sig och därför kommer Anjo och Joakim fortsätta och fortsätta.

Ett av Jockes tidigare offer behövde leva med personskydd under flera månaders tid liksom, ett annat flydde från Sverige för att undkomma drevet och förblev utomlands i 6-7år.
Citera
2024-04-18, 15:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad folk missar är att det inte längre finns något ärende gällande Chrippas umgänge med lilla c. Det är nedlagt sedan en länge. Man kan inte fortsätta dra upp gammalt skit för att man inte kommer åt honom på annat sätt än att ge sig på dottern. Anjo älskar när han kan klämma åt någon om att han minsann har sina barn hos sig. Riktigt lågt
Jag har svårt att se att gamla beslut slutar gälla bara för att man byter kommun, jag tror att begränsat umgänge och att lilla C ska ha lugn miljö (vilket julia inte gett) fortfarande gäller.
Men folk påstår ju att jag har fel, att beslut slutar gälla när man byter kommun.
Och som sagt, dem enda som faktiskt vet är Julia och Chrippa.

Anjos fru var ju imponerad av hur Chrippa kunde ta hand om lilla C själv. Det säger ju allt om vilken typ av förälder Anjo är.
Citera
2024-04-18, 16:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det tror jag men även det kommer avfärdas som lögn säkert.
Börjar bli lite fmkt nu va? *trött emoj*
Om det är enbart Julia som sitter och säger massa saker utan bevis, ja då kommer det avfärdas som lögn.
Chrippa gjorde ju ganska allvarliga anklagelser emot Jocke i sin senaste video, men utan bevis så kan man ju inte ta hans ord som sanning.
Detsamma gäller för Anjo och Julia, bara för att dem säger saker, bara för att dem påstår saker så blir det ju inte automatiskt sanning.
Citera
2024-04-18, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag har svårt att se att gamla beslut slutar gälla bara för att man byter kommun, jag tror att begränsat umgänge och att lilla C ska ha lugn miljö (vilket julia inte gett) fortfarande gäller.
Men folk påstår ju att jag har fel, att beslut slutar gälla när man byter kommun.
Och som sagt, dem enda som faktiskt vet är Julia och Chrippa.

Anjos fru var ju imponerad av hur Chrippa kunde ta hand om lilla C själv. Det säger ju allt om vilken typ av förälder Anjo är.

Grejen är ju att utredningen las ner i den kommunen lilla c bodde och var skriven i, och vad jag vet så är hon fortfarande skriven där. Att det finns individer där ute som vill annorlunda gör det bara problematiskt för myndigheten eftersom det tar tid från ärenden som är äkta, barn som faktiskt inte har det bra. Soc i Karlskoga har tillräckligt för att anse att lilla c inte är i fara och att Chrippa får umgås med sin flicka på ett sätt som är normalt. Skillnaden mellan Chrippa och Jockibois barn är att lilla c är "bara" ett barn, medan Jockibois barn har det som yrke och inkomstkälla. Där skulle soc verkligen behöva göra en utredning
Citera
2024-04-18, 16:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Som jag skrev tidigare..
Byte av kommun betyder att den gamla utredningen läggs ner och en ny utredning startar.
Japp! Dom börjar på ruta 1 igen. I det stora hela så.. *yes*
Bara se hur denna Mamma gjorde så i flera år..
(FB) Skvaller om Jewels'n'Issy - Konstig youtube familj
Och det sluta ju lyckligt?
Mamman ser döende ut och dottern viker ut sig på OF.
Men hade dem beslut om begränsat umgänge som upphörde när dem bytte kommun?
För jag tror bara dem var under utredning, och ja utredningen startar om, men om det finns beslut taget om tex begränsat umgänge så tror jag inte beslutet försvinner när man byter kommun.
Citera
2024-04-18, 16:07
Medlem
hippien47s avatar
Det som fascinerar mig är hur viktigt det är för dessa människor att övertyga folk på sociala medier om att man är en duktig förälder men också hur dåliga andra är.
Senast redigerad av hippien47 2024-04-18 kl. 16:09.
Citera
2024-04-18, 16:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Och vem applicerar du denna tanke på? Och hur vet du att " vänner" inte försökt.. Att Julia mår skit är väl glasklart, först blir hon bedragen och psykiskt nedtryckt av zigenaren sen blir hon våldsutsatt av en annan.

Att zigenaren drar iväg på resor och lämnar sin unge i sticket är under all kritik, han kan gråta och spela på andras känslor, han kan skriva hur mycket han älskar och saknar Chloe, men i slutändan handlar allt om handlingar, och där visar har noll engagemang.

Sen är båda två totalt oförmögna att ta hand om ett barn, två riktiga WT människor..
Jag applicerar den på Anjo som enligt hans egen video såg tecken på att Julia inte mådde bra, enligt hans beskrivning verkar Julia lida av en depression eller problem som gör henne oförmögen att orka ta hand om dottern, eller sköta sin eller dotterns hygien (enligt Anjo, inte bevisat)
Men trots att Anjo såg detta så gjorde han ingenting, trots att han fick höra att problemet fortsatte på nästa och nästa ställe Julia bodde på efter honom så gjorde han ingenting. Inte förens han blev arg på Julia, först då agerar han.
Det enda gjorde var en video med Julia.
Citera
2024-04-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ok, men jag skriver inte här för att värdera deras beteenden eller säga vem som har mer rätt. Inget av detta hade uppstått UTAN ett drev, utan en DREVSKAPARE.

Det är inte normalt och mitt syfte här är främst att lyfta hur drevet har kommit till, hur empatilösa individer som håller drevet levandes och förkasta det. Plocka ned luftslottet och hjälpa till att få ut KORREKT information.

Tyvärr kommer Joakim Lundell inte sluta förrän den dag han antingen totalt krossat Chrippa och Linneas liv eller när någon av dom tar sitt liv. Dom står kvar och vägrar vika sig och därför kommer Anjo och Joakim fortsätta och fortsätta.

Ett av Jockes tidigare offer behövde leva med personskydd under flera månaders tid liksom, ett annat flydde från Sverige för att undkomma drevet och förblev utomlands i 6-7år.

Oavsett vem som var förste man att skapa så har resterande hakat på och gladeligen eldat på under hela tiden.
Kräftan hade direkt kunnat dementera att ingen har lagt hand på hans barn och gett fan i att vräka ur sig påhitt efter påhitt.
Det gjorde han inte utan han matade på som aldrig förr och hånade sin nuvarande sambo offentligt och jämförde henne med filmen Gone girl. Livet lekte när han var på toppen av drevet. Frieri till Jullan, lura iväg L till Barcelona, håna lite mera i sina sociala medier och dra ett par historier om hur hemsk L är och att hon alltid varit det under hela deras förhållande. Kallade henne borderline-brud och vad mer det nu var.
Kräftan är lika delaktig i allt det här som resterande.
Citera
2024-04-18, 16:11
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men hade dem beslut om begränsat umgänge som upphörde när dem bytte kommun?
För jag tror bara dem var under utredning, och ja utredningen startar om, men om det finns beslut taget om tex begränsat umgänge så tror jag inte beslutet försvinner när man byter kommun.

i Jewels n Issy s fall handla det väl mer om att Mamman inte var lämplig som Mamma.
Soc placera väl dottern till slut men försent .. Hon var snudd på myndig när beslut väl togs?
Vet inte? Vet bara att barnet INTE fick någon direkt hjälp.
I chrippas fall vet jag inte hur det ligger till? Det är nog olika från kommun till kommun.
Vissa är bra, andra inte.
Citera
2024-04-18, 16:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Grejen är ju att utredningen las ner i den kommunen lilla c bodde och var skriven i, och vad jag vet så är hon fortfarande skriven där. Att det finns individer där ute som vill annorlunda gör det bara problematiskt för myndigheten eftersom det tar tid från ärenden som är äkta, barn som faktiskt inte har det bra. Soc i Karlskoga har tillräckligt för att anse att lilla c inte är i fara och att Chrippa får umgås med sin flicka på ett sätt som är normalt. Skillnaden mellan Chrippa och Jockibois barn är att lilla c är "bara" ett barn, medan Jockibois barn har det som yrke och inkomstkälla. Där skulle soc verkligen behöva göra en utredning
Om det är så att soc har utrett klart, och bedömt att barnet har det bra hos båda föräldrarna och lagt ner utredningen, då har ju Chrippa rätt att ha lilla C utomlands under sin vecka.
Men varför skulle då julia sitta och påstå annat, påstå att dem missuppfattat soc, att chrippa bara skulle ha 6 timmar/vecka?
Alla i detta kaos ljuger så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in