2024-04-18, 00:55
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Hur högt tror ni den här tillställningen kommer rankas i Sveriges kravallhistoria? Lär ju bli fetare än Rhodesiamatchen 1968, Israelmatchen 2009 och fotbolls-EM 1992. Fast kanske inte lika våldsamt som EU-toppmötet 2001 eller lynchningen av Axel von Fersen. Mycket kravallpopcorn framför datorn.
Citera
2024-04-18, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Hur högt tror ni den här tillställningen kommer rankas i Sveriges kravallhistoria? Lär ju bli fetare än Rhodesiamatchen 1968, Israelmatchen 2009 och fotbolls-EM 1992. Fast kanske inte lika våldsamt som EU-toppmötet 2001 eller lynchningen av Axel von Fersen. Mycket kravallpopcorn framför datorn.

Jag tippar faktiskt på något i klass med göteborgskravallerna kombinerat med terrorattacker. Hade jag bott därnere så hade jag nog undvikit centrum, områden runt arenan och Eurovision. Mao hållt mig till villastäderna i malmös utkanter.
Citera
2024-04-18, 01:05
Medlem
Mm finns nog risk att det händer nåt och lite sent om det var i början av maj..att flytta hela spektaklet till nån annan stad.
Citera
2024-04-18, 01:08
Avslutad
Lär inte hända ett skit eftersom alla förväntar sig det. Inte ett skit.
Citera
2024-04-18, 01:36
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Lär inte hända ett skit eftersom alla förväntar sig det. Inte ett skit.

Mnjaaa...man kan ju aldrig veta förstås. Men med sån här "hype" tror jag det blir svårt för många att behärska sig även om polis är väldigt välförberedda. Om inget händer tidigt så kommer nog bara besvikelsen över att det inte är våldsamt trigga många att sätta igång.
Jag tror det kommer bli en riktig klassiker det här, stackars polisen kommer få precis all skit när det hela är över och skall debatteras i tidningarna.

Har vi RIKTIG tur kan hela eventet gå åt helvete mitt framför kamerorna för hela europa (och israel) att beskåda.

Kan bli riktigt rejält med bögknackning varvat med lite klassisk judeutrotning.
Citera
2024-04-18, 02:19
Avstängd
Något mer än några förvirrade vänsterdemonstranter som blir piskade av polisens kravallbatonger kommer inte att inträffa, med hög sannolikhet.
Citera
2024-04-18, 02:45
Medlem
Conams avatar
Nåt i likhet med Stockholms blodbad är nog för mycket begärt 🥺
Citera
2024-04-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Koranen och palestinas flagga kommer brinna i Malmö dessa dagar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1245435

Någon som har koll på vem som ansökt om att bränna koranen? Finns väl risk att det finns rysskoppling. Hela eventet innehåller så många olika komponenter som en främmande makt kan utnyttja.

Hade man varit lite förutseende hade man kunnat köra finalen i mars och då i exempelvis Luleå. Inte så många boende muslimer och de tillresta lär frysa så de lägger ner upploppsförsök. Så många vill inte stå och bara bränna en bok. Då vill man ha ett helt bokbål för att hålla värmen. Vill någon idiot kasta sten så går inte det då alla stenar är fastfrusna.

Nu är det bara att hoppas att polisen kan klassa koranen som trädgårdsavfall så att de inte får bränna den.
Citera
2024-04-18, 08:55
Medlem
Hade vart nice och skicka in lite drönare med bomber rätt in i dessa stora grupper så man blir av med lite nazister men Mellanöstern har enorm mycket av dom tyvärr. Jag hatar dessa människor, fy fan vilka jävla drägg. Mellanösterns Z folket, Afrikas Somalier osv.

Såg det här jävla klippet där svenska gubben för Palestinska gruppen hånle när han fick frågan om våldsamheter. Han vet mycket väl vad som kommer hända och han stöttar detta, jävla pedofilen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stora-protester-mot-israels-deltagande-i-eurovision-vantas-i-malmo
Citera
2024-04-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Nåt i likhet med Stockholms blodbad är nog för mycket begärt 🥺

Flertal bomber hade ju vart nice, smidigast och lättast hade varit med drönare, bara rätt in i massan, Bästa för att skapa panink så kör man en fram, en bak och sen i mitten för bästa panik.

Men en svensk självmordsbombare hade vart nice någon som ropar Hell Seger innan bomben smäller av.

Alternativ förinställda bomber som göms långt innan.
Citera
2024-04-18, 09:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Hela eventet innehåller så många olika komponenter som en främmande makt kan utnyttja..

Vilka komponenter tänker du på?
Citera
2024-04-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Vilka komponenter tänker du på?

Jag tänker på att Sverige redan har en förhöjd terrornivå efter tidigare koranbränningar. Evenemanget hålls i Malmö som har relativt många personer som är muslimer. Därtill pågår attacker från Israel mot palestinska områden för att bekämpa Hamas. Det gör ju inte muslimerna gladare. Även andra pro Palestinagrupper anser att Israel inte borde få vara med.
Samtidigt har en person ansökt om att bränna Koranen.

Myndigheten för psykologiskt försvar vittnar om att inför Eurovision har påverkanskampanjerna ökat. Tidigare sådana har man sett bla Ryssland stå bakom.

Tänker att det är rätt många komponenter som riskerar utlösa ett jäkla kaos. Det finns risk att evenemanget utnyttjas av flera grupper för att skapa en konfrontation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in