Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Jag kan ta emot ett svar, har inga som helst problem med det.
Men det är mycket sedan start som Kräftan gått ut med som är mycket märkligt att sen helt plötsligt ta tillbaka, för att sen påstå igen. Allvarliga anklagelser som rör barnet.
Är man kapabel som vårdnadshavare att hålla på med sånt ska man inte ha vårdnaden. Så enkelt är det. Han har skött sig och gottat sig i drevet oerhört mycket sedan start.
Men eftersom du vet så mycket så kanske du kan förklara fabeln han knoppade ihop bakom gallret med diverse historier. Hittade han på allt? Vem fick han hjälp av?
Varför satte han sig i Anjos studio och njöt av att berätta sin "sanning" och sen fortsatte att mata ut historier efter historier?
Varför skulle barnet användas för att utpressa Kräftan?
Jag vet inte vad jag ska svara på det, det är väl svårt att veta säkert men faktum är att inte fler än 25 av 47 brev skrevs på insidan och vi har ju knappast fått göra fler än 27 brev. Breven vi har fått upplästa kan ha skrivits på utsidan allihopa.
Jag är nästan säker på ATT det är han som har skrivit dom, vilket det har varit en liten diskussion om.
Över lag tror jag att man kan lita på hans ord, men han är också ett enkelt byte, lätt att manipulera och styra, handlar (handlade) ofta i affekt eller på impuls, jag upplever att han har varit genomgående ärlig under ca 2 månaders tid. Alla konstiga påståenden han har gjort har visat sig stämma. Att Jocke är skyldig honom pengar, att poliser kom hem till honom flera dagar i rad i början av februari för att Jocke ringde polisen på honom utan anledning, att Jocke har hittat på att socialtjänsten har beslutat att Linnea fick träffa Lillen (det var ju ”anledningen” till det olaga intrånget) och annat som kan verka långsökt.
Joakim använder Lillen för att hon är det viktigaste Chrippa har.
Självklart bör Chrippa ta ansvar för sina handlingar, han har en del att förklara.