2024-04-17, 18:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ändå bättre än vad som står som taxerad inkomster på vissa spelare. Har Elfsborg betalat 10 miljoner i sign on till en spelare som är folkbokförd utomlands står inte det med som taxerad inkomst.

54 miljoner för bara spelare är inte så jäkla mycket. Av MFF:s 190 miljoner i personalkostnader lär ju spelarna stå för säkert 75%.
Om du inte tror på de två löneupplägg jag har presenterat så ber jag dig presentera andra, som stämmer bättre, innan du fortsätter spekulera.
Citera
2024-04-17, 18:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
54 miljoner för bara spelare är inte så jäkla mycket. Av MFF:s 190 miljoner i personalkostnader lär ju spelarna stå för säkert 75%.
Cirkus 140 miljoner då?

Ok, här är MFF:s lönelista:

https://nyheter24.se/premium/sport/1169866-allsvenska-spelarloner-2023-han-tjanar-overlagset-mest-i-malmo-ff

När jag räknar lite snabbt så får jag det till dryga 20. Plus att några spelare saknas. Jag är generös - lägg till 20 till. Vart tog de andra 100 miljonerna i MFF-löner till spelare vägen?
Citera
2024-04-17, 18:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Cirkus 140 miljoner då?

Ok, här är MFF:s lönelista:

https://nyheter24.se/premium/sport/1169866-allsvenska-spelarloner-2023-han-tjanar-overlagset-mest-i-malmo-ff

När jag räknar lite snabbt så får jag det till dryga 20. Plus att några spelare saknas. Jag är generös - lägg till 20 till. Vart tog de andra 100 miljonerna i MFF-löner till spelare vägen?

Ja, du ser. Din artikel säger inte särskilt mycket.

Det gömmer sig andra lönekostnader än bara taxerad inkomst i Sverige. Vi betalar höga pensionsavsättningar och sedan stora sign on-bonusar för spelare som kommer från utlandet och inte är skrivna i Sverige. Det är så klart likadant med Elfsborg. Jag tror Elfsborg har minst lika höga lönekostnader som Aberdeen.

Elfsborgs redovisning bör finnas på deras hemsida. Lägger bevisbördan på dig. Det du länkat är inte hela sanningen.
Citera
2024-04-17, 18:50
Medlem
trazkeis avatar
Som bäst skulle Aberdeen vara ett lag som låg ett par placeringar ovanför kvalplats i allsvenskan. Övre halvan skulle vara en omöjlighet. Det är verkligen ett uselt lag och jag kan fortfarande inte förstå hur vi kunde ha sådan tur att vi fick dom i ett playoff till EL.
Citera
2024-04-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hets åsido ska Häcken ha en eloge för att ni utvecklar och behåller era unga spelare. Istället för att kvotera in dem i startelvan och bara sälja på "potential". Stor skillnad mot Solna där de säljer spelare alldeles för tidigt vilket är negativt för spelarna själva, för kvaliteten på svensk fotboll men gynnar Solna ekonomiskt.

S*lna!

Snälla du lilla Luccen hade knappt varit i er klubb 6 månader innan han var såld, och han var inte ens helt ordinarie under andra halvan av förra säsongen, sluta bete dig som att ni tar fram talanger ni tar inte fram ett skit.
Citera
2024-04-17, 19:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ja, du ser. Din artikel säger inte särskilt mycket.

Det gömmer sig andra lönekostnader än bara taxerad inkomst i Sverige. Vi betalar höga pensionsavsättningar och sedan stora sign on-bonusar för spelare som kommer från utlandet och inte är skrivna i Sverige. Det är så klart likadant med Elfsborg. Jag tror Elfsborg har minst lika höga lönekostnader som Aberdeen.

Elfsborgs redovisning bör finnas på deras hemsida. Lägger bevisbördan på dig. Det du länkat är inte hela sanningen.
Jag har länkat information om löner för respektive trupper. Det är DU som har bevisbördan om du på något sätt misstror dem. De gäller till du länkar något som bevisar att de inte stämmer.

Du kan också skicka nån sorts bevis för ditt påstående att 75% av MFF:s totala lönekostnader går till spelare. Jag tror bara du hittar på saker rakt av. Noll trovärdighet.
Citera
2024-04-17, 19:05
Medlem
Citat:
Sedan kommer han inte lyckas i Aberdeen. Han kan glömma att de har samma tålamod som Elfsborg. Sex år, topplag i två av dem och inga titlar. Han är rätt överskattad.

Fast Aberdeen är ju skottlands elfsborg, den ständiga plats 3-5
Citera
2024-04-17, 19:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Som bäst skulle Aberdeen vara ett lag som låg ett par placeringar ovanför kvalplats i allsvenskan. Övre halvan skulle vara en omöjlighet. Det är verkligen ett uselt lag och jag kan fortfarande inte förstå hur vi kunde ha sådan tur att vi fick dom i ett playoff till EL.
Att åka ut mot Häcken ses förmodligen som Aberdeens absoluta nadir. Det är därför de har tagit in frälsare Thelin nu. En lång uppbyggnadsprocess mot toppen väntar.
Citera
2024-04-17, 19:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag har länkat information om löner för respektive trupper. Det är DU som har bevisbördan om du på något sätt misstror dem. De gäller till du länkar något som bevisar att de inte stämmer.

Du kan också skicka nån sorts bevis för ditt påstående att 75% av MFF:s totala lönekostnader går till spelare. Jag tror bara du hittar på saker rakt av. Noll trovärdighet.

Jag hävdar att det du länkat till inte är särskilt jämförelsebart eftersom den taxerade inkomsten för spelare inte säger så mycket om Elfsborgs totala personalkostnad. Säger du emot mig om det?

Jag har bra koll på MFF:s ekonomi och ser ju hur det haltar. Förutsätter att du har koll på Elfsborgs, därför frågar jag. Men kan leta upp själv.

Här har du länk till förbundets årsrapport för 2022: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.svenskfotboll.se/49f0dd/globalassets/svff/dokumentdokumentblock/ekonomi/2017-19/analys-allsvenskans-ekonomi-2022.pdf&ved=2ahUKEwjEk5KB38mFAxWLEhAIHfaYDA4QFnoE CB8QAQ&usg=AOvVaw09jH_DwyRy7rpVOfHWiy7N

78 miljoner på Elfsborg i personalkostnader. Lite annorlunda.
Citera
2024-04-17, 19:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag hävdar att det du länkat till inte är särskilt jämförelsebart eftersom den taxerade inkomsten för spelare inte säger så mycket om Elfsborgs totala personalkostnad. Säger du emot mig om det?

Jag har bra koll på MFF:s ekonomi och ser ju hur det haltar. Förutsätter att du har koll på Elfsborgs, därför frågar jag. Men kan leta upp själv.
Varför i helvete skulle jag ha koll på Elfsborgs ekonomi? Det enda jag gjort är att jag visat två lönelistor. En på lönerna för spelare i Elfsborg, och en för lönerna för spelare i Aberdeen. Sen har jag jämfört dem och sett att spelarna i Aberdeen har jämförelsevis mycket högre löner. Det är allt jag har gjort. Du har gläfsat och käftat men du har inte kunnat komma med en enda källa till något du påstår, och inte ett enda giltigt argument varför det båda listorna skulle vara felaktiga.
Citera
2024-04-17, 19:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Att åka ut mot Häcken ses förmodligen som Aberdeens absoluta nadir. Det är därför de har tagit in frälsare Thelin nu. En lång uppbyggnadsprocess mot toppen väntar.
Häcken skall naturligtvis slå Aberdeen 9 gånger av 10 så du är nog ute och snurrar igen.
Citera
2024-04-17, 19:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Varför i helvete skulle jag ha koll på Elfsborgs ekonomi? Det enda jag gjort är att jag visat två lönelistor. En på lönerna för spelare i Elfsborg, och en för lönerna för spelare i Aberdeen. Sen har jag jämfört dem och sett att spelarna i Aberdeen har jämförelsevis mycket högre löner. Det är allt jag har gjort. D u har gläfsat och käftat men du har inte kunnat komma med en enda källa till något du påstår, och inte ett enda giltigt argument varför det båda listorna skulle vara fel.

Det verkade så. Man har väl lite koll på ekonomin i sin klubb.

Jag postade länk till förbundets rapport för 2022. Siffrorna där skiljer sig rätt mycket åt din länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in