2024-04-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Diyar talar svenska, engelska och kurdiska enligt sin hemsida. Bor i Skärholmen.

Aha, en kurd. Oj vad otippat.
Han är medbrottsling, om jag fattar rätt?
Citera
2024-04-16, 11:15
Medlem
En fråga, någon skrev om Mickes beteende i tråden. Han utmålades av en fb:are som en lite speciellt människa? Va Micke en slags original som störde ungdomar generellt, typ som skärholmens egna lilla pk-ryttare? Va han känd i skärholmen som detta? Iom att han bodde hemma hos morsan tyder ju på att han inte riktigt funkade som alla andra. Helt hemskt verkligen då vi vet att han blev personlighetsförändrad pga hjärnblödning. Kan det kanske ge en förklaring till varför nån helt enkelt tröttnade?

Hela situationen är absurd. Jag menar det finns original överallt men bara för det så sätter man inte en kula mellan ögonen på denne. Speciellt inte framför en unge. Lider med alla inblandade.
Citera
2024-04-16, 11:28
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Kan det kanske ge en förklaring till varför nån helt enkelt tröttnade?

Nej det kan det inte. Däremot förklarar det att de här kriminella menamuslimerna är otroligt lättkränkta och saknar all form av konsekvenstänk. Lättkränktheten gör att de har svårt att bli tillsagda, det dåliga konsekvenstänket gör att inte tänker långsiktigt utan bara för stunden.

De borde bli tillsagda oftare. Speciellt alla hucklemuslimer som går runt med barnvagnar och inte arbetar eller producerar något av värde till svenska folket och värdlandet. När det gäller kriminella knarkförsäljare så ska inte de bli tillsagda utan nedslagna av polis och skickade till något förrättning där de kan suga varandra kukar, precis som på Guantanamo Bay.

Och att du benämner de som "några/någon som tröttnade" är ett skämt i sig. De här är inte "någon". De är ett virus i samhället som aldrig borde få vistas ute på gatan, men som tillåts göra det tack vare liberaler och sossar. De är virus och löss, inte "några". De är löss som borde bli avklädda nakna och dragna i koppel av kvinnor, precis som menaiterna på Guantanamo.
Senast redigerad av ollahenne 2024-04-16 kl. 11:39.
Citera
2024-04-16, 11:43
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Försvarsadvokaten?
Citera
2024-04-16, 11:51
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Han är försvarsadvokat
Citera
2024-04-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Gränsen för att kallas man går vid 18 år. Det är sen gammalt och har inget med kriminella invandrare att göra.
Varför hakar du upp dig på en definition som funnits i Sverige i hundra år? Är det inte mer väsentligt att Mikaels mördare stoppas?
Jag vill verkligen veta varför du tycker det är viktigare att pissa på ”svensk media”. Speciellt som dina egna kunskaper i svenska språket uppenbart är dåliga och ditt förakt för Sverige så stort.

Svensk media har en indirekt skuld i att pappan avrättades. Du menar att vem som helst borde bli journalist oavsett hur dålig man än är på det svenska språket? Idiot.
Citera
2024-04-16, 12:37
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
"Straffrabatten" är borttagen sedan länge nu...

Du har fel. Den straffrabatt som ges om man ej hunnit fylla 18 är fortsatt kvar. Den straffrabatt som är borttagen är den som gällde för de mellan 18 och 20.
Citera
2024-04-16, 12:43
Medlem
DraconianTimess avatar
Om man tittar på det från ett annat perspektiv. Vad sägs om att titta lite på själva roten till ondskan i detta fall?
Mikael har blivit ihjälskjuten av gängmedlemmar. Skitsamma vilket land båda parter är från, men det missanpassade och våldsamma gänget finns där.

Varför?
Gängen skyddar sitt territorium då ett visst territorium (bostadsområde) genererar intäkter i form av narkotikaförsäljning.

Varför så våldsamt?
Genom att skaffa våldskapital skyddar man sitt territorium. Hade man inte varit våldsam så skulle konkurrerande gäng utöka sitt territorium och därmed öka sina intäkter från narkotikaförsäljning. Våld mot civila markerar att man är farlig och inte till att mucka gräl med.

Hur får man pengar?
För att narkotikaförsäljningen skall fungera, måste folk punda. Här har vi liksom roten till det onda. Alla som pundar och försöker hitta något skit att stena sig på hjälper till att upprätthålla den här strukturen.
Kom fan inte att säg "men att röka lite gräs är gott"... ja och då är du faktiskt helt jävla likgiltig inför Mikael, likaså den jävla apan till artist som du tycker är skitbra (läs Zara Larsson) och som uppmanar till att röka gräs för det är så jävla najs samt avslappnande.

Hur löser vi detta?
Visst, hårda straff och utvisningar kanske har lite effekt, men jag tror inte ett skit på att polisen som sådan kommer att lösa situationen. Spelar ingen roll hur många de är om man så sätter en snut på att vakta varsitt hus.
Få kids att sluta knarka (jag har ingen patentlösning här men någon kanske har) och se till så att även den dummaste och trögaste i skolan kan få ett enkelt jobb som tar figurens tid men ger denne lite pengar.

Jag vet att jag kommer och få så jävla mycket påhopp, men bara kom och hata!
Citera
2024-04-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Nej det kan det inte. Däremot förklarar det att de här kriminella menamuslimerna är otroligt lättkränkta och saknar all form av konsekvenstänk. Lättkränktheten gör att de har svårt att bli tillsagda, det dåliga konsekvenstänket gör att inte tänker långsiktigt utan bara för stunden.

Förväntar dig verkligen att unga killar/tonåringar bör har konsekvenstänk? Det är precis det som de inte har i hela världen. De tillhör gruppen med lägst konsekvenstänk.

Väldigt märklig grej att klaga på. De ska ha sämst konsekvenstänk, det är då statistiken ser ut och alltid har sett ut.
Citera
2024-04-16, 12:52
Medlem
Med risk för att någon skall komma med kommentarer, men som jag uppfattar det är det två häktade för skyddande av brottsling och en för grovt vapenbrott.
Mördaren är fortfarande på fri fot.
Citera
2024-04-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Med risk för att någon skall komma med kommentarer, men som jag uppfattar det är det två häktade för skyddande av brottsling och en för grovt vapenbrott.
Mördaren är fortfarande på fri fot.

Har stått så i Aftonbladet. Han är eftersökt och gömmer sig någonstans.
Citera
2024-04-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Personer nära 18 år kan också dömas till fängelse men med reducerad strafflängd, istället för sluten ungdomsvård. Så den rabatten finns kvar i systemet.
Jag nämnde killen som sköt polisen Andreas Danman, han var 17 år och fick 8 års fängelse. Det är ändå dubbelt upp mot 4 års ungdomsvård.

Tack för info, har inte riktigt koll på hur den delen fungerar. Straffen har varierat kraftigt mellan olika ärenden jag följt. Jag hoppas gärningsmännen i detta fall får det maximalt möjliga straff för sina brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in