2024-04-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Där jag läst så står det att det började med en lös hund och att det sedan utvecklade sig till en försvunnen person. Kan det vara så att tex kvinnans arbete har hört av sig till polisen då hon inte dykt upp? Men det är riktigt imponerande av svensk polis om dom lyckats lägga ihop 1+1. Men att man då börjar misstänka att kvinnan råkat illa ut och att det är därför hunden är lös och hon saknas på jobb? Eller har hunden varit blodig/skadad?

HEJ läst vad jag skrivit o meddelat. Känner kvinnan och hunden väl. Scrolla på sidorna.
Citera
2024-04-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvaresomfakking
HEJ läst vad jag skrivit o meddelat. Känner kvinnan och hunden väl. Scrolla på sidorna.
Bra vad är hunden för ras?
Om du känner henne kan du ju svara på det.
Citera
2024-04-16, 00:48
Medlem
MinKilleHarTjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Där jag läst så står det att det började med en lös hund och att det sedan utvecklade sig till en försvunnen person. Kan det vara så att tex kvinnans arbete har hört av sig till polisen då hon inte dykt upp? Men det är riktigt imponerande av svensk polis om dom lyckats lägga ihop 1+1. Men att man då börjar misstänka att kvinnan råkat illa ut och att det är därför hunden är lös och hon saknas på jobb? Eller har hunden varit blodig/skadad?

Eller kanske hunden stått utanför kvinnans(deras) bostad och skällt hela natten, med koppel på sig, så grannar anat oråd
Citera
2024-04-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Bra vad är hunden för ras?
Om du känner henne kan du ju svara på det.
Jag tror att det är en Lagotto Romagnolo.
Citera
2024-04-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bozwreck
Jag tror att det är en Lagotto Romagnolo.
En ganska liten och ofarlig hund alltså så gm har inte sett den som något hot.
Citera
2024-04-16, 01:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Och varför i hela helvetet skulle inte utredningen gagnas av ett signalement?

För att det eventuellt kan påverka värdet av kommande vittnesmål så klart. Om flera vittnen lämnar samstämmiga uppgifter om en möjlig gärningsman så stärker det trovärdigheten, om inget signalement offentliggjorts som kunnat påverka vittnena.
Citera
2024-04-16, 01:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Är det ingen som tycker att man bör ifrågasätta varför inte hunden beskyddade sin ägare?

Eller var det en liten chihuahua?

Hade det varit en kamphund hade den väl först slitit av kuken på våldtäktsmannen sen trasat sönder honom?

Så någon kamphund kan det ju knappast ha varit. Heller ingen större hund.
Citera
2024-04-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Är det ingen som tycker att man bör ifrågasätta varför inte hunden beskyddade sin ägare?

Hade det varit en kamphund hade den väl först slitit av kuken på våldtäktsmannen sen trasat sönder honom?

Vi vet inte omständigheterna.
Citera
2024-04-16, 01:57
Medlem
Citat:

Majoriteten av hundar i samhället är uppfostrade att vara sällskapsdjur; inte arbete/skyddsdjur.

Ens levnadsstil gör att man agerar hur man är invand/lärd kring scenarion. I "flykt, frys och fajt" så är fajt en fantasi för dem flesta tyvärr; likväl som för sällskapsdjuret som för husse och matte.
Citera
2024-04-16, 02:08
Avstängd
Citat:

Finns många fega kamphundar. Resten är "modiga" kamphundar som sliter tarmpaketet ur sina egna ägare eller sliter ansiktet av bäbisar eller köttar småhundar.

Någon skrev Lagotto här - en liten gullig krullig hund runt 20 kilo - vad tycker du att den stackars hunden borde ha gjort?
Citera
2024-04-16, 02:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Någon skrev Lagotto här - en liten gullig krullig hund runt 20 kilo - vad tycker du att den stackars hunden borde ha gjort?

Det hade ju varit trevligt om han hade festat loss på våldtäktsmannens kuk och kulor. Fast det är väl lite för mycket att förvänta sig antar jag.
Citera
2024-04-16, 03:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kvinnan var utsatt för våldtäkt och svårt misshandlad med skador både i ansikte och på kroppen samt kanske avslitna kläder. Tänker att hunden inte kände igen sin matte i det skicket där hon låg och därför sprang iväg av rädsla och osäkerhet.

Hunden hade kanske till och med sett och hört överfallet när matte skrek på ett sätt hon inte brukar och GM:s aggression.
Hundar känner igen sin matte med luktsinnet över 12 timmar efter de tagit i föremål. Däremot lär den flytt om den blev sparkad på, små hundar som inte kan försvara sig och sin matte gör så, även en del större hundar som inte har försvar i sig, men det sista är nog inte vad en våldtäktsman chansar på tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in