2024-04-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Måste medge att Iran attack fick mig på spänn. Vilken vidrig känsla. Kändes som om man räknade ner för en atombomb. Aldrig suttit och inväntat ETA i över en timme för en attack. 12 min för en BM. Några timmar för drönare och nån timme för den misilen och att inte veta vad som komma skall.. usch. Det är nära nu.

Ta det lugnt, jag hade samma känsla tidigare. Men nu har jag tröttnat, samma sak händer hela tiden. Men tror att nu smäller det. Sen minskas det ner så är det glömt inom kort.
2024-04-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Irak...?!

Ja även i Irak men den irakiska staten har knappast något intresse att hamna i ännu en konflikt med USA och company(av förståeliga skäl) oavsett om vissa politiker gläfser lite emellanåt.

Det man ska komma ihåg dock är ju det delvisa israelhatet bland framförallt muslimer och vänsterextremister både i Mellanöstern och i väst. Sverige och USA tex.

Men framförallt bör man kanske titta på utvecklingen i Mellanöstern och inse vilken sanslös bromskloss för Irans mulla-regim faktiskt är. En renodlad terror-regim.
Det är bara att titta på hur dom lyckats förstöra så mycket av det egna landet, för sitt eget folk.. vidrigt.
2024-04-15, 20:14
Medlem
Citat:
Måste medge att Iran attack fick mig på spänn. Vilken vidrig känsla. Kändes som om man räknade ner för en atombomb. Aldrig suttit och inväntat ETA i över en timme för en attack. 12 min för en BM. Några timmar för drönare och nån timme för den misilen och att inte veta vad som komma skall.. vid 01.00 kändes de som om jag väntade på att marken skulle skaka. usch. Det är nära nu.

Nära dig i Sverige? Nah synd om dig, tänker på alla de palestinska människorna som dör va?

Det intressanta är nog att Israel kommer få fritt kort att avsluta skiten nu, och med det rätta!

Sedan när problemet är borta, levandes eller ej, skit samma, så kan man börja titta på Iran, blir intressant.
2024-04-15, 20:15
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Tror nog allt kommer återgå till det normala inom kort. Israel gör något smått, Iran hotar lite sen är detta över.

Vi kan nog slappna av.

Låter tråkigt, bättre att de tar hand om Iran och rensar upp bland de styrande där.

Blir den västerländska våren över det hela.
2024-04-15, 20:18
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sen finns ett antal starka makter som inte riktigt väljer sida, Indien, Pakistan, Brasilien, Saudiarabien mfl.
Saudiarabien har valt sida. De har själva gått ut med att de deltog i att skjuta ner de iranska robotarna och drönarna - de står alltså på Israels sida i den fajten.

Indien fullkomligt avskyr allt vad som har med muslimer att göra, och är en av Israels största handelspartners när det kommer till vapen = de står till 100% på Israels sida (om de blandar sig i ett eventuellt krig, det vill säga).
2024-04-15, 20:19
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja även i Irak men den irakiska staten har knappast något intresse att hamna i ännu en konflikt med USA och company(av förståeliga skäl) oavsett om vissa politiker gläfser lite emellanåt.

Det man ska komma ihåg dock är ju det delvisa israelhatet bland framförallt muslimer och vänsterextremister både i Mellanöstern och i väst. Sverige och USA tex.

Men framförallt bör man kanske titta på utvecklingen i Mellanöstern och inse vilken sanslös bromskloss för Irans mulla-regim faktiskt är. En renodlad terror-regim.
Det är bara att titta på hur dom lyckats förstöra så mycket av det egna landet, för sitt eget folk.. vidrigt.
Ja..kriget fortsätter nog i FN där Hamas mfl infiltrerar vissa väst-länder i syfte att isolera Israel...
2024-04-15, 20:20
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Judarna har här en utmärkt möjlighet att dra sig ur massmordet i Gaza med flaggan i topp, det är bara att fokusera på Iran istället.
2024-04-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Judarna har här en utmärkt möjlighet att dra sig ur massmordet i Gaza med flaggan i topp, det är bara att fokusera på Iran istället.

Inshallah.

Men nej, tror nog Israel gör något fattigt nu mot Iran. Sen återgår de till sin slakt av kvinnor och barn.
2024-04-15, 20:24
Medlem
Citat:
Vad har du för belägg på detta?
Antalet drönare är av högsta relevans, tillsammans med antalet IronDome raketer är det enkelt att räkna ut vad Iran behöver för att ta sig förbi. Pearl Harbor stilen kan absolut funka. Skicka 1000 billiga dummies första rundan så är läget pressat för Israel.

Läste i nån Israel tidning att många av Irans drönare störtade innan de ens nådde fram. Skulle va intressant att veta från en oberoende ärlig källa vad siffrorna var.

Det mesta tyder på att ingen drönare nådde israeliskt luftrum. Ej heller några kryssningsrobotar.
Enbart ballistiska robotar vad det verkar, dvs Iron Dome var aldrig aktivt.

Såklart svårt att visa exakt hur det gick till men det är såklart lika svårt att räkna ut vad Iran behöver för att ta sig förbi.

Vad Iran bör ta fasta på är att nästa gång som man attackerar så är luftförsvaret ännu mer alert. Iran har förhoppningsvis lärt sig en ordentlig läxa och utdelat spöstraff en masse.

Såg bla en drönare som blev hängande i en luftburen elledning i Irak. Såg rätt kul ut.
2024-04-15, 20:26
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Inshallah.

Men nej, tror nog Israel gör något fattigt nu mot Iran. Sen återgår de till sin slakt av kvinnor och barn.
Något fattigt som att fimpa ett helt gäng högt uppsatta samlade iranska generaler med en (1) robot, kanske?
Medlem
Tror inte Iran kommer acceptera en motattack utan de kommer att svara igen. Hoppas mellanöstern går samman mot Israel och sätter stop på denna folkmordsstat.
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Om det inte hade varit för att civila alltid faller offer i krig så hade ett storkrig i hela mellanöstern nog inte varit så dumt ändå. Ett sätt att rensa luften och minska på spänningarna lite.

I alla fall tycker jag det är bra att Israel kommer att svara på Irans attack. Blir väl en mindre attack gissar jag men hade nog varit bra om de svarar riktigt kraftfullt så att ayatolla skiter i brallan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in