2024-04-15, 16:43
Medlem
Hej!
Jag har fått två sms från chubb där dem säger att jag har försäkring hos dem, vilket jag inte har... Det går inte logga in hos dem heller via deras sida och jag har aldrig varit i kontakt med dem. Men nu ringer dem mig också...
Min fråga är då, är det marknadsföringsbrott att skriva att jag har försäkring hos dem när jag inte har det? Vilseledande?

Såhär står det i smsen.
"Hej! Vi vill gärna komma i kontakt med dig gällande din försäkring hos oss på Chubb. Ring oss på ********** Mån-tors 09:00-16:30 och fredagar 09:00-15:00, lunchstängt 12.00-12.45. Hälsningar Chubb Du kan INTE svara på detta sms. Om du inte vill ta emot fler sms skicka: ChubbSTOPP till *****."

" Hej! Vi har vid några tillfällen försökt att komma i kontakt med dig gällande din försäkring hos oss på Chubb. Ring oss på **********, Mån-tors 09:00-16:30 och fredagar 09:00-15:00, lunchstängt 12.00-12.45. Hälsningar Chubb Du kan INTE svara på detta sms. Om du inte vill ta emot fler sms skicka: ChubbSTOPP till *****."
Citera
2024-04-15, 16:51
Medlem
StonedMonkeys avatar
Vad säger dom när dom ringer då? Det kanske är en kund hos dom som råkat ange ditt telefonnummer istället för sitt eget
Citera
2024-04-15, 16:56
Medlem
Eller någon som angett fel mobilnummer till sin försäkring hos Chubb?

Något bedrägeri har ju inte skett bara för de där SMSen?

(Verkar också vara så att vissa kollektivavtal kan innehålla en försäkring där Chubb är försäkringsgivare)
Citera
2024-04-15, 17:04
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossen005
Hej!..
Min fråga är då, är det marknadsföringsbrott att skriva att jag har försäkring hos dem när jag inte har det? Vilseledande?
Svaret på din fråga är nej.
De har väl fel på sina register/crm-system vilket inte är olagligt. Eller så har du ngn liten försäkring hos dem som du inte känner till/glömt bort. Kanske en försäkring som de övertagit från ett annat bolag - överlåtelse av försäkringsbestånd
Det bästa är att du ringer upp dem på numret du hittar på deras hemsida - inte numret som sms.ar dig eller svarar på det samtal du får från dem (ngn annan?)
Citera
2024-04-15, 18:40
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Vissa andra, som tex American Express, har försäkringar som det är Chubb som hanterar i slutändan. Ring dom och kolla vad som hör ihop med din försäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in