Citat:
Ursprungligen postat av
jocek
Fransoserna skulle ju enklast bli inbjudna att försvara gränsen mellan Vitryssland och UKR, vilket då skulle frigöra ett antal tusen UKR-soldater samt tillåta UKR att flytta luftvärn lite mer österut.
Luka skulle ju bli överlycklig då han kan säga till puttlur "tyvärr kan jag inte anfalla, det är fransoser ivägen"
Jag har funderat på detta. Jag tror det bästa vore att göra det i flera steg. En allians av västallierade (Frankrike, Storbritannien, Polen, Rumänien och Tjecken t.ex.) säger att NATO är hotat för ryska robotar flyger över Polen ibland och drönare har flugit över till olika länder. Därför inför vi en buffertzon i västra Ukraina t.ex. 200 km från gränsen. Där stationerar vi luftvärnstrupper och vi använder stridsflyg från baser i Polen till att skjuta ned allt som passerar gränsen till denna buffertzon. Där kan alliansen också ta över/förstärka gränsskyddet mot Vitryssland inom denna zon.
När det är etablerat och fungerar så gör man zonen större till 400 km t.ex. Så Ryssland ser att "NATOs" trupper närmar sig dem gradvis och delen av Ukraina som de kan erövra ens hypotetiskt krymper och krymper.