2024-04-14, 20:03
Medlem
Inget fel med detta, alla gör som de vill. Ärligt talat så kan jag tänka mig att leva utan kvinnor i mitt nästa liv också. Förutsatt att jag då har polare som gör detsamma så jag har någon att umgås med. Sex, ja kanske lite köpt sex eller typ från en sexrobot skulle funka.
Citera
2024-04-14, 20:06
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Det finns studier som visar att ju högre intelligens desto färre barn. Och intelligensen är högre än kanske i alla andra länder just i Sydkorea....
Du kan ju börja med att kolla på hudfärgen på de med "lägre IQ" som har många barn.
Citera
2024-04-14, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
4B-rörelsen började bland kvinnor i Sydkorea 2019. Sydkoreanska kvinnor insåg att det är meningslöst att lägga energi på män och väljer att undvika dem istället. 4B betyder fyra nej.

Nej till sex med män
Nej till att dejta män
Nej till äktenskap med män
Nej till barnafödande
https://en.wikipedia.org/wiki/4B_movement

Sydkorea har nu de lägsta födelsetalen av alla länder i världshistorien: 0.68 barn per kvinna.
A World Without Men The women of South Korea’s 4B movement aren’t fighting the patriarchy — they’re leaving it behind entirely.

4B-rörelsen har blivit viral på tiktok och börjar sprida sig till väst.
Amerikanska kvinnor är positiva till 4b efter delstater börjat införa striktare abortlagar. Om kvinnor undviker förhållanden och sex med män minskar risken att de blir oönskade gravida. De riskerar inte heller att utsättas för kvinnomisshandel av sin make/pojkvän.

Den här videon innehåller också två koreanska kvinnor som reagerar positivt över västerländska kvinnors omfamnande av 4B-rörelsen.
https://youtu.be/BMRBHMhvbVs?t=3010 "Korean women have no problem with west 4B movement"
https://youtu.be/BMRBHMhvbVs?t=2932 "We are very happy to hear that other women from other countries are hearing from us, and so Korean women love the West 4B movement" - koreansk kvinna boende i Sydkorea som tillhör 4B-rörelsen.

Tankar om 4B?
Tankar? Det blir nog kanon det här. Mänskligheten kommer att ta sjumilakliv mot framtiden när… Vad sade du att rörelsen hette? Nevermind.

Ha en bra dag.
Citera
2024-04-14, 20:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har inget problem med detta överhuvudtaget. Risken är överhängande att de enda som kommer att lida av detta är kvinnan själv som går den här vägen, för i likhet med manosfärdårarna som tar avstånd från kvinnor kommer de här kvinnorna också att leva ensamma liv i nån källare eller hyrestvåa med katten som enda sällskap. För det är ju inte så att just kvinnan som väljer den här vägen är oumbärlig för mänskligheten. Ingen man ”blir utan” för att hon väljer att inte umgås med män eller yngla av sig. Det är bara hon själv som förlorar.

Man kan välja att betrakta det som att skadat gods väljer att sortera ut sig själva. Så You go girl om det är vad du vill ha ut av livet.
Det stämmer. 4B är endast en form av coping-mechanism för att dämpa ångesten över faktumet att en kvinna aldrig kommer att kunna bli en mamma, vilket alla kvinnor är förprogrammerade att vilja vara. Blir man inte en mamma så måste man skylla på "krossa patriarkatet" eller "kvinnlig frigörelse" eftersom man inte vågar erkänna faktumet att ingen man vill impregnera henne. Sorgligt.
Citera
2024-04-14, 20:27
Medlem
Citat:
Kvinnor i de länderna vet redan sanningen om män. De behöver bara fler metoder och hjälpmedel att försvara sig från männens kontrollbehov. Som kvinnor i andra länder har kämpat för i över 100 år.

Har muslimska kvinnor också kämpat i 100år?
Bortskämda kvinnor i i-länderna vet inte hur bra dom har det.
Citera
2024-04-14, 20:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Behöver inte föreställa mig. Hört talas om MGTOW? Men MGTOW vill fortfarande ha sexuell tillgång till kvinnor.
MGTOW är också helt ineffektivt som aktivism men Sydkorea har lägsta födelsetalen i världen eftersom kvinnorna vägrar föda barn. 4B är överlägset.
Jag tror inte MGTOW skall ses som aktivism.
Det är nog mer en egen resa.

Män är vana i högre grad vid avvisande, och att ingen bryr sig om vad dom gör för val.

En MGTOW är nog fullt medveten om att han dör utan en kvinna vid sin sida.

Kvinnor är mer vana vid andra omständigheter, men inte just dessa.
Citera
2024-04-14, 20:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codesyss
På vilket sätt är det överlägset? Bäst i att vara sämst? Sverige är relevant för oss och här föder 80% av kvinnorna barn.

Bra definition.
Citera
2024-04-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
1. Sydkorea i paritet med Sverige när det kommer till ”jämställdhet”. Ingen hindrar kvinnor från att göra som de vill, och de blir uppmuntrade till att delta i exempelvis arbetsmarknaden i stor utsträckning.

2. Givetvis är dessa kvinnor oftast unga och dumma. När den ökända biologiska klockan visar kvart i tolv så kommer de desperat och i panik lämna dessa korkade grupperingar och söka sig till män så att de kan bilda familj. Då är det viktigt att männen vet om att dessa kvinnor varit i dessa grupperingar, så att de kan väljas bort. Inget konstigt med det.

Om de sydkoreanska kvinnorna skulle kunna välja både män, barn och frihet (jobb, självständighet och slippa vara slavar åt sina män och sina svärföräldrar). Så hade de aldrig skapat någon 4B-gruppering.
Denna grupp bildas givetvis pga. att kvinnorna får välja mellan: män, barn men då ingår det också nackdelar som slaveri åt sina män och svärföräldrar eller frihet, självständighet, jobb men då ingår det också nackdelar som barnlöshet och inga män.
Citera
2024-04-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Ok, ja då blir det mer förståeligt. Men varför i helvete i Sverige då?
Din chef är förmodligen kvinna och det är du som slickar hennes röv.

Här tror jag inte denna rörelse ens finns? Här har ju kvinnor det som sydkoreanska kvinnor vill ha: jämställda män och ett liv där kvinnor kan välja både män barn och jobb/frihet och självständighet. Och bra abortlagstiftning. Sverige är generellt ett bra land för kvinnor.
Så här har jag svårt att se att en sådan 4B rörelse skulle kunna få fäste...

Men i Sydkorea, där förstår jag att kvinnor ansluter sig till 4B rörelsen, då livet som fru/mamma där innebär ett liveget liv i slaveri. Och i USA förstår jag också att kvinnor ansluter sig till rörelsen, med tanke på de hårdare abortlagarna.

Sveriges jämställdhet lär motverka att en 4B-rörelse kan få särskilt stort fäste här, om det ens skulle komma hit. Bra det, så slipper vi här oroa oss över att kvinnor väljer bort män och barn. Vi får tacka feminismen för detta.
Citera
2024-04-14, 20:50
Medlem
scoremaxs avatar
Tja, googlar man på befolkningsmängd i SydKorea, medlemsantal i rörelsen, och så, så är det för närvarande i BÄSTA fall (medlemsantalet sviktar mellan 5.000-50.000), 1 av 500 kvinnor som är med i rörelsen, och nu kan det förvisso vara något kritiskt segment som extra attraktiva kvinnor i fertil ålder, som allihopa ser ut som Ssunbiki (och då är det ju för jävligt 😄 )
Men jag ser inte riktigt 0,2% av kvinnorna som något jätteomvälvande fenomen.

För oss som är intresserade av finkultur är här ett litet klipp på Ssunbiki just:

https://www.reddit.com/r/CatwalkGif/comments/12diiyo/ssunbiki_maxim_korea_2022/
Senast redigerad av scoremax 2024-04-14 kl. 20:53.
Citera
2024-04-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om de sydkoreanska kvinnorna skulle kunna välja både män, barn och frihet (jobb, självständighet och slippa vara slavar åt sina män och sina svärföräldrar). Så hade de aldrig skapat någon 4B-gruppering.
Denna grupp bildas givetvis pga. att kvinnorna får välja mellan: män, barn men då ingår det också nackdelar som slaveri åt sina män och svärföräldrar eller frihet, självständighet, jobb men då ingår det också nackdelar som barnlöshet och inga män.

Trams. Det finns en massa rabiat feministiska grupperingar i Sverige, trots att kvinnor och män är 100% jämställda.

Men varför argumenterar du ens? Jag sa ju att detta är jättebra för alla. Vad är problemet? Kvinnor i både Sydkorea och Sverige slipper att vara slavar åt sina män och barn. Istället har de valt att bli slavar åt deras arbetsgivare och banken. Fint liv
Citera
2024-04-14, 20:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Tycks, när allting kommer omkring, ändå vara fair game för kvinnor att saxa med kvinnor i denna rörelse. Det gillar vi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in