2024-04-14, 20:04
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Måste säga att det var en lyckad demonstration av Iran. Trots att de kontaktade USA och förvarnade om attacken i helgen så penetrerade missiler Israels luftförsvar och slog ner på Nevatim flygbasen. Iran har visat att de kan nå Israels flygbaser.

Rejält pinsamt för Israel om de skulle komma med ett svar och skjuta missiler mot Iran nu och Iran skulle lyckas plocka ner allting med deras nya air defense system.

https://www.youtube.com/watch?v=bn9xMnR88lk

Håller med. Rejält pinsamt för Israel att Iran med en liten insats kan nå israeliska flygbaser.
2024-04-14, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Tack för att du bekräftar vad jag skrev.

Du är en inavlad nazi-islamist.

Ok. Vi får hoppas du blir avstängd från forumet inom kort. Trams lögner och personangrepp förstör det lilla som finns kvar av flashback.org
2024-04-14, 20:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är det jag vill veta. Jag hoppas på ett israeliskt svar.
Iran använder väl S-300. Därtill nån modifierad variant på närmast antika Mim-23 ("Mersad"). Den som lever får se.
2024-04-14, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Även judarna erkänner att det bor judar i Iran så dessa som tror att alla judar i Iran är mördade har nog fantiserat ihop det själva.

Ja det är mycket märkligt att vi har individer som sprider denna uppenbara desinformation i tråden.
2024-04-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hade Iran velat ha krig hade dom inte skickat underljudsrobotar och dessutom ringt innan och förvarnat.

Det var en markering mot Israels attack tidigare i veckan och det här kostade Israel mer ån det kostade Iran.

När vissa av missilerna trots allt gick in och träffade flygbasen så blev dom nog lite svettiga när dom undrade hur bebisarna i knesset skulle hantera den pinsamheten, men då klev USA in och sa åt Israel att sätta sig ner och knipa igen.

Helt fel.

Med tanke på vilken övervakning USA och Israel har av Iran så valde iranierna att ringa (om de nu ens gjorde det) för att det gjorde noll skillnad.

Vi är militärt och teknologiskt överlägsna.

Iranierna försökte utföra det värsta folkmordet sen förintelsen, men misslyckades.

Det är ingen hemlighet att Biden kissar på sig (delvis) av rädsla (delvis av inkontinens) för att förlora valet i år. Därför vill han inte ha några pågående krig, sanningen kvarstår dock att Teheran skulle behöva bombas sönder och samman.

Flygbasen är i nästintill perfekt skick och stridsflygplanen lyfte som vanligt.
2024-04-14, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Iran använder väl S-300. Därtill nån modifierad variant på närmast antika Mim-23 ("Mersad"). Den som lever får se.

Jo dom bör ha ett gäng s-300 men Iran är stort och det izaraeliska flygvapnet är massivt och väldigt välutrustade samt har flertalet Nato länder som backup inklusive USA
2024-04-14, 20:08
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Ja det är mycket märkligt att vi har individer som sprider denna uppenbara desinformation i tråden.

Tråden är fylld med små uppviglare som sprider desinformation.
2024-04-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ok. Vi får hoppas du blir avstängd från forumet inom kort. Trams lögner och personangrepp förstör det lilla som finns kvar av flashback.org

Exakt, det är därför som jag har rapporterat dig till ett antal moderatorer via mail.
2024-04-14, 20:09
Medlem
Citat:
Var god definiera "västvänlig " vad väger du in i det epitet?

Enkelt, de som vurmar för terrorist, fundamentala och kleptokratiska stater är inte del av väst. Iran, ryssland och Palestina tillhör utan tvekan denna definition, frågor på det?

Lägg därtill frågeställningen vad dessa länder gett mänskligheten, så är svaret..?
Senast redigerad av Dcman 2024-04-14 kl. 20:12.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag är på din linje, om Iran besegras i grund så blir världen en bättre plats. Tänk bara så många terrorsekter som då skulle förlora sitt stöd.

Vilka "terrorsekter" syftat du på, mer specifikt? Hizbollah?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Exakt, det är därför som jag har rapporterat dig till ett antal moderatorer via mail.

Jag förstår
2024-04-14, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Enkelt, de som vurmar för terrorist, fundamentala och kleptokratiska stater är inte del av väst. Iran, ryssland och Palestina tillhör utan tvekan denna definition, frågor på det?

Definiera vurma. En individ som tycker det är fel att massakera 10 tusentals barn är alltså inom denna definition (om barnen är palestinier, är dom ukrainska så gills det inte)?

Nu ramlar vi offtopic. Frågorna är retoriska. Du behöver inte svara, jag tror jag förstår hur du resonerar och hur världsbild formats

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in