2024-04-14, 16:57
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
"knepiga typer" är ju absolut inte majoriteten av dessa. Kvinnor har ju oftast samma vänner hela livet. Man vårdar sina relationer. Så jag tror du har fel där.
Jag vet att jag inte har fel.

Hur många ensamma äldre tanter finns det inte? Kvinnor må vara bättre på att vårda sina relationer men det gäller bara relationer som liknar den egna. Kvinnor umgås inte män utstickare eftersom kvinnor styrs av flockbeteende.
Citera
2024-04-14, 16:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Och hur har du tänkt dig ett samhälle där fertilitetstalen till följd av detta blir oroväckande låga med en åldrande befolkning, kraschat pensionssystem, sinande skatteintäkter och rent allmänt en döende ekonomi utan tillväxt?
Tja, den här tråden kan eventuellt förklara min ståndpunkt.

(FB) Schweiz håller val kring att maxtak om 10miljoner innevånare

Och det är en större skala på riktigt.

Huruvida en minoritet av folk med psykiska sjukdomar och självskadebeteende avstår från att skaffa barn, är inget som påverkar överhuvudtaget.
Citera
2024-04-14, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

Huruvida en minoritet av folk med psykiska sjukdomar och självskadebeteende avstår från att skaffa barn, är inget som påverkar överhuvudtaget.
Ingen har sagt att lösningen är invandring.

Förövrigt kommer Schweiz knappast komma undan samhällskraschen pga lågt fertilitetstal oavsett hur välfungerande landet i övrigt funkar. Vi lever alla på lånad tid. Att saker och ting funkar idag beror på att vi kan gottgöra oss den stora babyboomen som skedde i andra halvan av 1900-talet.
Citera
2024-04-14, 17:06
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
KOm inte och gnäll till mina barn när du är gammal. Hatiska gamla tanter kommer få dö ensamma i sin enrummare.

Så kommer det se ut över många ställen på jorden. Och som enterprise sa, det är en självdöende kult.
I Sydkorea undviker många kvinnor äktenskap eftersom de i princip blir slavar åt svärföräldrarna.
Män tycker bra reklam för att locka kvinnor till äktenskap är möjligheten att få torka makens åldrande föräldrar i stjärten efter de bajsat.
Sedan blir män helt chockade när kvinnor hellre väljer vara singel🤣
Citera
2024-04-14, 17:06
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:

Men många länder har 0,9 i födelsetal. Vi talar inte om en minoritet av psykfall.
Citera
2024-04-14, 17:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ingen har sagt att lösningen är invandring.

Förövrigt kommer Schweiz knappast komma undan samhällskraschen pga lågt fertilitetstal oavsett hur välfungerande landet i övrigt funkar. Vi lever alla på lånad tid. Att saker och ting funkar idag beror på att vi kan gottgöra oss den stora babyboomen som skedde i andra halvan av 1900-talet.

Tja, jag har fler än 3 barn, men mindre än 7.
Så jag kan nog med visst fog säga att just vad gäller det, så har jag gjort mitt.
Samma mamma också, så om Blåhåriga freaks självsanerar blir det mer resurser över till min avkomma.
Citera
2024-04-14, 17:08
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Men många länder har 0,9 i födelsetal. Vi talar inte om en minoritet av psykfall.

Mer resurser till dom som har rätt programmering.
Evig tillväxt är ett hittepå.
Allt går i cykler.
Citera
2024-04-14, 17:11
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
I Sydkorea undviker många kvinnor äktenskap eftersom de i princip blir slavar åt svärföräldrarna.
Män tycker bra reklam för att locka kvinnor till äktenskap är möjligheten att få torka makens åldrande föräldrar i stjärten efter de bajsat.
Sedan blir män helt chockade när kvinnor hellre väljer vara singel🤣
Men frågan som du skall ställa dig är:
Vem torkar mig i röven när jag är gammal?

Sverige är på väg till klansamhälle. Och då är barn samma sak som makt. Och du har ingen makt, det enda du har är självhat.

Äktenskap är ett tagande och givande. Från båda håll, men du verkar endast kunna tänka ur ditt eget håll. Så, du kanske skall tänka på dig själv då, hur det blir för dig när Sverige har havererat, för dig går vi nu. Säkerligen krig med. Det blir inga gratis HBTQengar från staten och mohammed skiter i dig.
Citera
2024-04-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
De förhållandena som det sker mest våld i är lesbiska förhållanden. I heterosexuella förhållanden så är det oftare kvinnan som är den aggresiva och våldsamma, bara det att män inte anmäler

Dessutom är en stor del, en majoritet, av våld från män mot kvinnor resultatet av provokation. Kvinnor använder soft power och psykologisk manipulation mot män, ofta under lång tid, varpå män når en gräns och helt enkelt slår ihjäl fanskapet till kvinna.
Citera
2024-04-14, 17:13
Avslutad
Citat:
Tja, jag har fler än 3 barn, men mindre än 7.
Så jag kan nog med visst fog säga att just vad gäller det, så har jag gjort mitt.
Samma mamma också, så om Blåhåriga freaks självsanerar blir det mer resurser över till min avkomma.
Din avkomma kanske får mer resurser. Men samtidigt måste det finnas tillräckligt med unga som tar hand om en stor del äldre.
Citera
2024-04-14, 17:15
Medlem
Citat:
Och hur har du tänkt dig ett samhälle där fertilitetstalen till följd av detta blir oroväckande låga med en åldrande befolkning, kraschat pensionssystem, sinande skatteintäkter och rent allmänt en döende ekonomi utan tillväxt?

Samhället får väl ställa om bara. Det är väl inget som helst problem. Eller vad menar du? Lägre skatter anser de flesta utom kommunister är något bra. En ekonomi utan tillväxt är en ekonomi i balans, vilket rent av gynnar miljön och klimatet. Den rika världen är tillräckligt rik, finns ingen anledning att jaga ännu mer rikedom i all oändlighet. Vilket sådana som du inte förstår, pga obegränsad girighet och en omättlig önskan efter mer oavsett konsekvenserna.
Citera
2024-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
4B-rörelsen började bland kvinnor i Sydkorea 2019. Sydkoreanska kvinnor insåg att det är meningslöst att lägga energi på män och väljer att undvika dem istället. 4B betyder fyra nej.

Nej till sex med män
Nej till att dejta män
Nej till äktenskap med män
Nej till barnafödande
https://en.wikipedia.org/wiki/4B_movement

Sydkorea har nu de lägsta födelsetalen av alla länder i världshistorien: 0.68 barn per kvinna.
A World Without Men The women of South Korea’s 4B movement aren’t fighting the patriarchy — they’re leaving it behind entirely.

4B-rörelsen har blivit viral på tiktok och börjar sprida sig till väst.
Amerikanska kvinnor är positiva till 4b efter delstater börjat införa striktare abortlagar. Om kvinnor undviker förhållanden och sex med män minskar risken att de blir oönskade gravida. De riskerar inte heller att utsättas för kvinnomisshandel av sin make/pojkvän.

Den här videon innehåller också två koreanska kvinnor som reagerar positivt över västerländska kvinnors omfamnande av 4B-rörelsen.
https://youtu.be/BMRBHMhvbVs?t=3010 "Korean women have no problem with west 4B movement"
https://youtu.be/BMRBHMhvbVs?t=2932 "We are very happy to hear that other women from other countries are hearing from us, and so Korean women love the West 4B movement" - koreansk kvinna boende i Sydkorea som tillhör 4B-rörelsen.

Tankar om 4B?

Vem fan bryr sig om vad de här människorna pysslar med. Det finns gott om vackra intelligenta kvinnor som gladeligen spenderar tid med en bra man. De här 4B-människorna lurar ingen annan än sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in