2024-04-14, 16:54
Medlem
Xeliouss avatar
Blir inget krig det vill säga inte mer än det varit konstant i många år. Blir inte mer än så här.
Medlem
Israel måste besvara Irans med en kraftfull attack mot Teheran.

Det bästa vore en kärnvapenattack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
De med lite vett i knoppen förstår att detta var ett enormt misslyckande från Irans sida. Över 300 robotar, missiler och drönare nedskjuten och en handfull gick igenom där det blev minimal skada. Iran trodde de skulle orsaka stor skada.

Titta bara på Rysslands angrepp på Ukraina dör den största attacken de gjort var cirka 150 robotar, missiler och drönare. Ryssland kan inte göra större attacker så varför skulle Iran kunna göra det? Fiaskot är fullbordat.

Frågan är hur mycket Israel och USA mörkar i det här fallet för oss i väst världen då de berättar andra nyheter på andra sidan hur lyckat det är. Flera döda. Baser utslagna. Och kostnaden till 1/100 del av priset det kostat USA och Israel
2024-04-14, 16:55
Medlem
Jaha, så mullorna skickade 100 raketer/drönare/missiler och dödade: en sjuåring?
Är inte Iran ett av världens pinsammaste länder?
I åratal har mullorna gapat sig hesa och hetsat mot Israel och när den stora attacken kom .... blev vinsten ingenting.
Iran är fö ett j-igt skört land. Ekonomin är skit och det finns brutala inre späningar.
Blir det all out war med Israel + NATO, kommer den äckliga diktaturen att falla ihop som ett korthus.
2024-04-14, 16:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Håller med. Dock hade nog Iran velat förstöra mer av den militära flygplatsen.

Det känns lite som tiden innan WWI och Nethanyahu är "Marshal Conrad von Hotzendorf" i den österrikiska armen.
Haha, ja. Jag pallar verkligen inte med Israel nu. Väldigt mörka tankar om Netanyahu och hans roll i världshistorien.

Biden däremot överraskar återigen positivt, av alla människor. Min gissning är att israelerna ändå skiter rätt blankt i honom när det här börjar sjunka in, så det vore bra om amerikanerna vågade sätta press och kanske t.o.m. villkora sitt stöd. En pipedream, jag vet.
Senast redigerad av Blot-Sven 2024-04-14 kl. 17:05.
2024-04-14, 16:57
Medlem
Så... Iran har misslyckats totalt? Hundratals drönare och ingen träff.
Varför skulle Israel vara tvungna att svara? Hade förstått om någon människa blev skadad.
2024-04-14, 16:58
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-HD
Vågar du träffa mig? Säg en plats i hela Sverige, vart du vill, säg en plats, din fega lilla svenska gris. Du vågar inte, detta vet du om, jag hade klyvt sönder hela ditt ansikte.

Säg en plats bara, ring mig på PM, vågar du ens göra en sån liten sak som att ringa? Iran hade krossat sönder hela skandinavien

Ni kan bara stå bakom usa, fattar du det eller,

ukraina kan inte ens ta tillbaka sin mark, varför är det så din horunge?

Slappna av nu bergsturken!
2024-04-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha, så mullorna skickade 100 raketer/drönare/missiler och dödade: en sjuåring?
Är inte Iran ett av världens pinsammaste länder?
I åratal har mullorna gapat sig hesa och hetsat mot Israel och när den stora attacken kom .... blev vinsten ingenting.
Iran är fö ett j-igt skört land. Ekonomin är skit och det finns brutala inre späningar.
Blir det all out war med Israel + NATO, kommer den äckliga diktaturen att falla ihop som ett korthus.

Det var väl inga döda efter rapporterna jag läst?
Till skillnad från Israel så attackerade inte Iran några civila mål.
2024-04-14, 16:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Blir inget krig det vill säga inte mer än det varit konstant i många år. Blir inte mer än så här.
Är ju bra för oss, så inte oljepriset skenar ännu mer och inflationen biter sig fast.
2024-04-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Palestinierna är alltså assyrier, babylonier eller var med Alexander den store? Är dom egyptier, judar, greker eller romare?

Palestinier är enligt mig medborgare av den Palestinska staten.

Enligt dom själva är dom kanske befolkningen som har bott i området där Palestina ligger under tusentals år. Det får du fråga dom om.
2024-04-14, 17:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
100 drönare och missiler kommer att ödelägga Israel fullständigt även om bara tio av dem träffar. Det är 2024 nu, inte 1945. Tekniken har utvecklats.
De skickade tre gånger så många och resultatet ser vi idag: En skadad muslimsk liten flicka.
2024-04-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Frågan är hur mycket Israel och USA mörkar i det här fallet för oss i väst världen då de berättar andra nyheter på andra sidan hur lyckat det är. Flera döda. Baser utslagna. Och kostnaden till 1/100 del av priset det kostat USA och Israel

Tror du inte att du skulle se fler videor på nätet om baser var utslagna eller om flera var döda? Iran har det mest patetiska vapenarsenalet på jordklotet och Israel har det mest avancerade. Inte så konstigt att dem inte lyckades med någonting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in