Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Och sen en flygplats som man inte nämner.. precis som propagandan för Ukraina så träffar motståndarna alltid bara civila, barnhem och skolor.. Israel skulle ju aldrig få för sig att döda ett endaste barn som vedergällning ;-P
Nej, det hade de inte. Israel är en demokrati med ansvarsfulla ledare som kan trycka på en knapp och förgöra hela Iran ännu enklare Palestina.
Jag är så trött på alla ni som anklagar Västländer och demokratier för att vara ondskefulla när det inte stämmer. Den västerländska etosen som präglar USA och Israel är alldeles tydlig nu. När Biden säger ”se detta som en vinst och lägg ned nu”. Det hade aldrig en muslimsk krigsherre gjort. Att vara den större och se helheter. Nej, de ser kortsiktigt behov av att hävda sig.
Attacken inatt från Iran var ett skämt. Man anföll på natten för att potentiellt minska på civila offer eftersom alla är hemma/sover. Mitt i attacken innan missiler och bröte kommit fram skriver Iranier att detta är svaret på den israeliska attacken och att detta räknar man som avslutat ärende nu om inte Israel angriper igen.
Det hela är en makt demonstration för iranierna behövde visa handlingskraftiga för att blidka sina egna led.
Lyssna till en amerikansk ex militär som påstod att det var ett skämt. De iranska drönarna och missilerna är uråldrig teknik. Värme exponeringen av avgassystemet är från 70 talet och för de moderna system som västländer har i antimissil system lika enkelt som att stjäla godis från ett barn kunde skjutas ned.
Det springande punkten var avgassystemet som vittnar om hur långt bak i tiden Iran faktiskt är jämfört med oss i väst rent krigsmateriel.
Vidare vill jag även understryka att om Israel vill så finns inte Iran på 2h kvar. Det är med denna makten som man hela tiden visar föredöme. Det här förstår inte idioter här som försvarar oetiska och auktoritära stater som ögonblicken hade förstört Israel om de kunnat