Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Ja slavarbete. Har du varit i Dubai eller Saudiarabien? Qatar? Känner du till hur indier och pakistanier blir behandlade av de omoraliska araberna? Har du missat hela fiaskot i samband med fotbolls VM som var?
Du kan inte ens jämföra Europa och väst med Mellanöstern när det kommer till moral, etik, lojalitet och mänskliga rättigheter. Efter andra världskriget var Tyskland totalt isolatet och sönderbombat. 30 år senare var det ett av världens absolut mest utveckla länder. Det skulle aldrig hända i Mellanöstern.
Muslimer skiter fullständigt i andra muslimer. De är egoister. De tar emot noll flyktingar och stänger sina gränser. Alla pratar om att Palestina är ett fångläger men glömmer bort att de även gränsar til Egypten. De kunde inte bry sig mindre. Det finns noll hjälp att få av andra muslimer. Det samma gäller Libyen och Jemen. Kurderna i Turkiet osv. Det empatilösa och illojala egoister.
När ett land i Mellanöstern hamnar i konflikt med väst tittar de andra åt ett annat håll direkt och fullständigt lyser med sin frånvaro. De låtsas som det regnar. De skulle visserligen aldrig kunna vinna några krig mot väst, men de försöker inte ens.
Inte i Saudi arabien men jag har besökt UAE flera gånger, har sett att pakistanier, indier och filipinier har det mycket sämre än infödda araber, där är vi eniga du och jag. Där har de det bättre än de skulle haft i Bangladesh och Indien dock!
Åk till Danderyd och kolla hur tonåringar lever där jämfört med Rinkebys somalier (kom inte och skyll sergregationen på islam)
Jag försvarar inte Erdogan eller andra islamister. Iran har ju inga snälla ledare direkt (särskilt mot sin egen befolkning).Tyvärr är det så att Öst och väst styrs av samma makter, de som sitter på pengarna.