Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Snarare kommer den att öka trycket på Biden och hans allierade i kongressen att sluta försöka klumpa samman stödet till alla tre inom en enda jättelik
spending package bill som måste tas i ett enda svep.
Johnson är på intet sätt tvungen att acceptera detta hästhandlartrick, han är inte heller tvungen att köpa att beloppen blir så pass stora som Dems i senaten ville ha dem, I sak har han allldeles rätt i både
- 1. att stödet till dessa tre allierade länder förtjänar att diskuteras oberoende av varandra
2. att det behövs mycket tydligare löpande kontroll av hur pengarna används, vilka företag eller vapen de går till, hur Ukrainas och NATO:s långsiktiga målbild ser ut osv 3
3. att pengar satsade på fredliga, upbyggande politiska ändamål inom USA bör ha företräde framför ämdlöst stöd till nya krig långt borta i områden där det inte finns något tydligt direkt hot mot USA självt eller NATO
Notera att jag inte alls är pro-Trump eller pro-MAGA, men jag anser helt enkelt att Johnson har rätt här. Dessutom ser jag inte Ukraina som en Trump vs Biden-fråga. Ju fortare Ukraina är ur vägen desto bättre, så att det amerikanska preisidentvalet kan avgöras oberoende av dem.

Nu är förvisso Trump en idiot men Biden är väl inte så mycket bättre. Sak samma vem som vinner. Dessutom så tycker jag det är helt rätt i att Israel får igen så förjävligt som de beter sig. Israel är rätt lika Ryssland på många sätt.
Däremot så påverkar det oss inte lika mycket som kriget i Ukraina gör. Och så länge Ukraina håller ut så är det en vinst för oss civiliserade människor. Nu är inte Iran bättre än Israel utan de är samma skitfolk de också. Men blir vi av med Israel så blir vi av med konflikten i mellanöstern. En vinst för oss civiliserade i mina ögon.
Usa borde släppa taget om israel och lägga sitt krut på ukraina.
Sen är det ju som det är. Det ska man vara ärlig med. Ett utdraget krig i Ukraina är bra för västvärlden. För ju mer ryssland försvagas desto bättre för oss, oavsett slutliga utgången. Att Ukraina försvagas är sak samma, det landet kan man alltid bygga upp igen. Tråkigt får alla som dör såklart men så ligger det till ändå.
Ryssland har redan förlorat men de får gärna förlora lite till. Och israel måste lära sig förlora de med. Ett starkt israel är också negativt för oss i väst.