Citat:
Väst är inte längre vad det en gång var efter andra världskriget. BRICS-länderna är inte längre Ryssland år 1989. Tvärtom är det snarare väst som är denna gigant som håller på att kollapsa. Om Israel svara tillbaka riskerar vi att ha ett fullskaligt globalt krig med sympatier Iran får från andra BRICS-länder.
Jag vet inte hur du tänker men jag kunde skita mindre i om ett land som Israel jämnas med marken i utbyte för att NATO och väst inte dras in i konflikten.
Jag vet inte hur du tänker men jag kunde skita mindre i om ett land som Israel jämnas med marken i utbyte för att NATO och väst inte dras in i konflikten.
Brics är en ekonomisk organisation, inte en militär organisation. De enskilda ländernas förmåga att hjälpa Iran är mycket liten. Dessutom har dess medlemmar svåra militära konflikter med varandra ex Indien och Kina. Eller Konflikten om vatten mellan Egypten och Etiopien.
Brics består av
Brasilien - Ingen förmåga att hjälpa (Har någon hört talas om den brasilianska flottan)
Egypten - Militärt allierad och ek beroende av USA
Etiopien - ? Vad ska de göra
förenade arabemiraten - Allierade med USA
Indien - Gör endast vad som är bra för Indien - Dvs inget storkrig
Kina - Vad ska Kina göra? Möjligen attackera Taiwan
Saudi - Hjälpa Iran. Det händer först när helvetet fryser över
Sydafrika - Ett av världens skithål - 0 i värde. De kan inte ens ge ström till sin egen befolkning
Ryssland - Lite av en joker men ganska upptagen i Ukraina och behöver Iranska vapen
Irans vänner består av
Hizbollah - Som inte heller vill ha krig
Houthis - Lite mer stridsglada
Irakiska miliser
Enda problemet är att de får saker från Iran och inte tvärt om.
Iran vill inte ha krig. Det är uppenbart. Frågan är om vi har WWI där gjorde allt fel och hamnade i krig. Det beror på hur Israel svarar. Det är Israel som har servern nu. Iran hade den.