2024-04-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Krig mellan 2 olika länder menar jag och det visste du att jag menade.... Inga nya krig när Trump var President.

Amerikanska presidenter som inte har startat eller eskalerat några nya fullskaliga krig:

Biden
Trump
Obama
Clinton
Reagan
Carter
Ford
Nixon
Kennedy
Eisenhower

Om man räknar mindre väpnade konflikter och interventioner så attackerade Trump den syriska regeringen, bedrev krig mot ISIS och dödade en iransk general (Soleimani). Ford och Carter involverade inte USA i några konflikter alls.

https://www.reuters.com/article/idUSKBN2A22QR/
2024-04-14, 09:38
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Va? Vad har Israels eventuella rätt till försvar med mitt inlägg att göra? Menar du att desinformation är en del av detta försvar? Jo så kan man absolut se det.

Just det fu skriver "eventuella" det finns inget eventuella utan Israel har rätt att försvara sig, både vad gäller från hoten i Gaza, Hisbollah, Houtih och Iran som ligger bakom allt.
2024-04-14, 09:38
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Fiasko, misslyckande o odugluga vet jag inte. Allt var jo på förhand väntat. Israel har sitt Iron Dome snart kommer de även att komplettera fullt ut med laser.
Inget nytt i det. Iran hade full koll på vad som skulle hända.

Iran ville totalt misslyckas alltså? Det var deras plan? Vad tog det, 10 dagar för att sätta denna hämd på plats och det enda man lyckades med var att visa hur bra Israels iron dome fungerar. Ja det låter fullständigt troligt.
2024-04-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Iran med länderna omkring skickade en stark varning för faen. Skulle de skicka starkare robotar skulle de sänka hela Israel. USA o Israel gör nog klokt i att lägga ned det här nu även gentemot Gaza.

Om du tror att det här var en stark varning vänta bara tills Israel svarar på det här hahahah
Medlem
Muslimfittas avatar
Hela världen skrattar åt Iran och iranier idag. Årets, med råge, pinsammaste ögonblick skulle jag säga.

Det blev lite som den roliga historien om myran och elefanten.

Och om vi ska prata om Gud så står gud bakom judar och kristna, inte muslimer.
Medlem
Iran och de övriga länderna uppbackade av Ryssland skulle kunna sänka hela Israel som ett stort hangarfartyg. Om inte USA och hela väst vill se ett inferno med också amerikanska hangarfartyg som sjunker är det läge att sluta nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Vet inte hur mycket man kan lita på Scott Ritter, men enligt Ritter på Twitter:

https://twitter.com/RealScottRitter/status/1779304880139559275
Det går inte att lita på honom alls skulle jag säga.

Det är klart det rysstrollet gärna sett att Israel slösat bort 10-20 Patriot robotar för att skjuta ner israels ballistiska robotar som träffade sanddynerna vid flygplatsen. De hade varit Patriot-robotar som sedan inte kunnat skickas till Ukraina. Högre hastighet gör det svårt för roboten att navigera mot målet, Israel såg garanterat att de skulle missa.

Flygplatsen är igång och F-35 flyger enligt rapporter precis som vanligt därifrån.
2024-04-14, 09:40
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Att du inte förstår att Ett påstående från israeliska intressen om att endast en flicka skadats av Irans beskjuting inte ens ett halvtdygn efter attacken, ska tas ned en skopa salt är bedrövligt.

Jag vet inte vad Iran "lyckats" med . Det är alldeles för tidigt att säga, så mycket förstår nog dom flesta.

Men vad påstår den andra sidan, alltså Iran? Jag tänker om du nu vill att jag även ska ta in det dom säger. Hur tycker Iran att deras attack blev?
2024-04-14, 09:41
Medlem
Förstår inte varför Frankrike, Uk och USA blandar sig i detta.. Israel är inte Nato..
2024-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Skulle inta vara så kaxig

Jag skulle inte vara så naiv. 300 missiler och drönare och alla blev nedskjutna. När Israel skickar 1000 drönare och missiler kommer ingen bli nedskjuten. Kan du förstå resultatet på din lilla ekvation nu?
2024-04-14, 09:42
Medlem
Man skulle vilja se vad hundarn i Iran säger nu till sitt folk.

Att man gjorde en attack mot Israel måste man berätta, nu är frågan :

- Gör dom en Magdalena Andersson och lägger locket på? Låtsas att ingenting har hänt?
- Eller gör man en Putin, sätter igång propagandamaskinerna, säger att man har inlett en operation mot Israel och att allt går enligt plan?
2024-04-14, 09:42
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ok, då vet jag hur du ser på det hela. Finns det andra ockupationsmakter du anser ha rätt att förvara sig mot folket dom ockuperar? Kina? Ryssland?

Vad har Ryssland och Kina med Irans aggression att göra? Sluta tramsa o gå offtopic.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in