2024-04-14, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Denna händelse ägde inte rum i någon mörk och farlig gränd som man ser i filmer eller läser om i böcker...utan i ett vanligt bostadsområde med en bred och vältrafikerad tunnel, där människor går och cyklar dagligen. Där stod några personer och rökte på, vilket hade rapporterats till polisen flera gånger utan resultat. Han hade helt enkelt fått nog och bestämde sig för att säga ifrån. Det fanns verkligen ingenting som tydde på att någon skulle ta fram en pistol och skjuta.

Det var ju knappast i linje med att han satte sig på tågrälsen för att demonstrera och dog av tåget.

Är det bekräftat att de rökte cannabis?
Då bär GM också ansvar för att ha skapat en labil situation, akut allmänfara.
Att ställa sig i denna populära gångtunnel kl 18, röka cannabis och bära pistol, det är ju att praktiskt be om att någon ska bli allvarligt skadad eller dödad.

Och posta nu inte en massa knarkliberalt skit, för det kommer bara att bli OT och raderas.

Snorungen skulle inte burit pistol överhuvudtaget och var han dessutom pårökt, ökar hans skuld ytterligare. Stå och röka på med en laddad pistol i fickan, bland farsor, morsor, barn och hundar ....

Hur j-a lågbegåvad kan man bli?

Jag brukar kalla mig humanist. Men ibland vacklar jag.
Vissa människor förtjänar fan inte att leva.

Det var en fantastiskt destruktiv handling som GM begick.
Han dödade M, han berövade sonen hans pappa och förstörde hans liv. Hur fan ska han laga sig?
GM har också underblåst segregationen och rasismen.
Hela Sverige har lärt sig läxan: "tjafsa" inte med unga stökiga invandrare. Titta inte på dom, prata inte med dom. Gå runt, håll dig borta, flytta, försvinn från allt som har med dem att göra.
Nu kommer rasismen att växa som aldrig förr.

Bra jobbat.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-04-14 kl. 08:28.
Citera
2024-04-14, 08:40
Medlem
Du kanske är mer cynisk än andra. Normalt tänker man inte att ngn skjuter vid en tillsägelse. Ditt resonemang ursäktar brottet och antagligen skuldbelägger du våldtagna tjejer för att de bär kjol.

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Vad hade
han med barnens rökande att göra, egentligen? Och om han redan rapporterat det till polisen hade han väl ändå gjort så mycket man rimligen kan kräva av en laglydig, rentav påstridig samhällsmedborgare? Om polisen inte bryr sig så jättemycket om litet haschrökande i en tunnel, vare det polisens sak!

Att därtill vilja spela hjälte genom att direkt konfrontera småbuset, med minderårig son i följe, verkar för mig som ren dårskap! Visserligen, han hade säkert inte förutsett att någon i gänget hade en puffra; men vilkensomhelst av dem kunde ha haft en kniv i fickan! (Jag har ofta en fällkniv med mig själv, trots lagförbud!) Och mot tre tonåringar skulle åtminstone jag inte haft stora chanser att hävda mig, obeväpnad, ens då jag var femton år yngre än nu!

Nej, det ligger snubblande nära en nominering till en Darwin Award!
Citera
2024-04-14, 08:54
Medlem
Vad framsynt och ordnat att livsstilskriminella släpper kommunikéer.

Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hittade detta i en annan tråd om samma BO:

Skärholmsnätverket står redo att slå till mot polisen om inte grabbarna släpps nästa vecka.

Räkna med att bomb placeras i porten hos enskilda polismäns hem hädan.

Snappade en kommuniké från Skärholmen tidigare ikväll.
Citera
2024-04-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Gripen för mordet är Azad Ayafi, 22, folkbokförd i Tumba

Varken namnet eller åldern får man att bli chockad. Utan mer jahaa vad oväntat(not) jag såg det komma allafall
Citera
2024-04-14, 09:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skysurfer99
Kan ngn förklara varför Abdull*h Ch*ker postade detta på sin Snapchat med 'grekiska kolgrillen skärholmen' plats/dagen då mordet skedde? (kolla link)

Borde han inte vara i Skellefteå eller? och vem är Gunilla?

Kan ngn titta på domstolens dom om Abdull*h? det finns 7 domar/utredningar på hans personnummer. 19950104****

link

https://filebin.net/7bj9c8p9ew82lrdk

Uppenbarligen har överläkaren från Damaskus Universitetssjukhus tagit ett matbreak på kolgrillen från krängadet. Kan någon från Skärholmen som köpt godis av Abdullah hjälpa till lite?
Citera
2024-04-14, 09:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hittade detta i en annan tråd om samma BO:

Skärholmsnätverket står redo att slå till mot polisen om inte grabbarna släpps nästa vecka.

Räkna med att bomb placeras i porten hos enskilda polismäns hem hädan.

Snappade en kommuniké från Skärholmen tidigare ikväll.
kan du länka till tråden om samma BO som här? antar du syftar på en tråd om Mikael?
Citera
2024-04-14, 09:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är det bekräftat att de rökte cannabis?
Då bär GM också ansvar för att ha skapat en labil situation, akut allmänfara.
Att ställa sig i denna populära gångtunnel kl 18, röka cannabis och bära pistol, det är ju att praktiskt be om att någon ska bli allvarligt skadad eller dödad.

Och posta nu inte en massa knarkliberalt skit, för det kommer bara att bli OT och raderas.

Snorungen skulle inte burit pistol överhuvudtaget och var han dessutom pårökt, ökar hans skuld ytterligare. Stå och röka på med en laddad pistol i fickan, bland farsor, morsor, barn och hundar ....

Hur j-a lågbegåvad kan man bli?

Jag brukar kalla mig humanist. Men ibland vacklar jag.
Vissa människor förtjänar fan inte att leva.

Det var en fantastiskt destruktiv handling som GM begick.
Han dödade M, han berövade sonen hans pappa och förstörde hans liv. Hur fan ska han laga sig?
GM har också underblåst segregationen och rasismen.
Hela Sverige har lärt sig läxan: "tjafsa" inte med unga stökiga invandrare. Titta inte på dom, prata inte med dom. Gå runt, håll dig borta, flytta, försvinn från allt som har med dem att göra.
Nu kommer rasismen att växa som aldrig förr.

Bra jobbat.
Det som är så skrämmande.
Tidigare i trådar klagade folk att vi svenskar är fega, vi kollar åt andra håll, vi läxar inte upp smutsen.
Nu som i denna tråd är det tvärtom, han får skylla sig själv, man går inte fram till ett gäng smuts osv.

Mikael är ett tydligt exempel på vad som kan hända om vi lägger oss i, samtidigt är Mikael ett tydligt exempel på VAD ALLA BORDE GÖRA, ligg på, anmäl minsta lilla överträdelse smutsen gör, gör livet hårt för dom.

Men grattis era små smutsiga amöbor, ni får som ni vill, Sverige är ert nu.
Vi svenskar kommer vända ryggen till mer än någonsin nu.
Citera
2024-04-14, 09:34
Medlem
ShadowWarriors avatar
Tredje person gripen efter mordet på Mikael
Uppgift: Setts lämna på cyklar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mPgrWg/mordet-pa-mikael-i-skarholmen-tredje-person-gripen
Citera
2024-04-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det som är så skrämmande.
Tidigare i trådar klagade folk att vi svenskar är fega, vi kollar åt andra håll, vi läxar inte upp smutsen.
Nu som i denna tråd är det tvärtom, han får skylla sig själv, man går inte fram till ett gäng smuts osv.

Mikael är ett tydligt exempel på vad som kan hända om vi lägger oss i, samtidigt är Mikael ett tydligt exempel på VAD ALLA BORDE GÖRA, ligg på, anmäl minsta lilla överträdelse smutsen gör, gör livet hårt för dom.

Men grattis era små smutsiga amöbor, ni får som ni vill, Sverige är ert nu.
Vi svenskar kommer vända ryggen till mer än någonsin nu.

Ja, svenskarna kommer att vända ryggen till 100%.
Det är en logisk följd av denna råa avrättning.
Det finns ju grader i helvetet också.
Skjuter man 3 gånger och sätter en kula i ansiktet på en ofarlig, obeväpnad person som man har på en armlängds avstånd, då är man bortom all räddning. GM borde låsas in som Breivik och ruttna bort.
Det är inte ett vådaskott, det är inte ett skott som avfyras på 30 meter håll och träffar fel.
Detta är känslokyla och råhet på en helt ny nivå.
Jag har följt svensk kriminalitet i många år och jag har aldrig sett något liknande.
Förr i tiden betraktades Svartenbrandt som en extrem psykopat, en av de grövsta nånsin.
Han skulle ALDRIG göra en sådan här grej. Aldrig. Han hade ett par spärrar kvar.
Det finns alltså tonåringar som har lägre moral än Svartenbrandt.

Sug på den .....

Det har hänt en hel del de senaste 30 åren.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-04-14 kl. 09:44.
Citera
2024-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han bodde hos sin mamma och hade efter en dubbel hjärnblödning för tio år sedan svårt att klara av det vardagliga.

Sonen el pappan?
Citera
2024-04-14, 09:42
Medlem
Snaran dras ihop ytterligare.

Tredje person gripen, även den ska vara en tonårspojke.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-tredje-person-anhallen-/
Citera
2024-04-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
kan du länka till tråden om samma BO som här? antar du syftar på en tråd om Mikael?

De ska alltså följa upp ett av Sveriges vidrigaste mord (på en oskyldig farsa) med ännu mer våld?
Fattar de här människorna något annat än våld? Är de ens människor?

Bra jobbat av polisen iaf. De har redan tre humanoider under kontroll.
Det betyder bla att de äldre brushorna inte vill ha med detta att göra.
De är mogna som 12-åringar men även brushorna i orten fattar att detta inte var bra.
GM och de andra humanoiderna i gångtunneln kommer antagligen inte att få det beskydd de vill ha.
Det kommer nog inte att smällas några bomber.
Jag gissar att de äldre brushorna kastar snorungarna till vargarna och går vidare i livet ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in