2024-04-14, 08:04
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Aldrig sett ett så pinsamt och misslyckat försök till vedergällning. Iran skickade det bästa de hade och den koordinerade attacken tog 10 dagar att genomföra och i princip allt sköts ner 😂. Har kallat Iran ett åsneland tidigare men nu är det värre än någonsin.

Hoppas Israel använder kärnvapen. Iran borde sluta existera

Fem kärnvapen, ett över varje islamistiskt lands huvudstad, som omringar Israel. Sedan är det fred och lugnt i kanske 50 år åt minstonde. Det är ju värt det för de som bor i Israel.

Ett sådant anfall kommer kasta upp en del aska och sot i stratosfären, inte tillräkligt för en nukelär vinter, men nog tillräkligt för att sänka jordens temperatur med kanske någon eller några grader. Priset på mat skulle öka men inte påverka vår överlevnad. Dödsfallen från sådana sekundära effekter hade nog märkts i statistiska sammanställningar, det hade inte varit ett tydligt orsaksamband för normalbegåvade människor. Så det kommer de nog undan med, om de vill?
2024-04-14, 08:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tyvärr är de förberedelserna ganska värdelösa om USA går in.
Israel på egen hand skulle väl köra över Iran hyfsat lätt, blandar man in USA i leken blir det en barnlek.

Kommer väl sluta men några 1000 döda på usa/israels sida som det skrivs spaltmeter i tidningarna om medans Iran lär få några 100k döda som det inte skrivs något om.

Nu skiter jag fullständigt i hur många som dör på varje sida, blir mest förbannad över dubbelmoralen hos media som ändå förväntas ge någon form av sanning genom pulicitetregler vilket verkar ok att kringgå när vissa länder begår felaktigheter jämfört med andra som begår felaktigheter 😭

Israel får försvara sig genom alla medel, Iran verkar inte ha samma rättigheter till försvar.

Precis. Det bästa kanske vore om Israel gör en skenmanöver och lurar alla. Medan det väntas bombregn över Iran kommer Israel vända hela artilleriet mot Libanon, som är mullornas lilla koloni, och radera det lilla skitlandet från jordklotet. Då är det fram med popcornen !
2024-04-14, 08:05
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
https://youtube.com/shorts/_CkSwpb1_XY?si=2iEhrlAIoqMp5vYC

Du ser inte eftersom SVT och Israel censurerar.
De där videorna är inspelade av araber, helt omöjligt att bekräfta var och när det är inspelat
2024-04-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
Kändes som att domedagen var nära när jag somnade igår. Trodde faktiskt attacken skulle göra större skada. Nu verkar samtliga drönare och missiler blivit nedskjutna utom 7 st ballistiska missiler som träffade militära mål. Inga döda vad jag läst mig till? Tror jag underskattat Israels försvarsförmåga
7 ballistiska missiler har träffat enligt dem.. ok hur många har avfyrats "enligt de"?
2024-04-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Det stämmer ju inte någon stans
Israel attackerar konsulär bestickning men det lyfts inte över huvud taget. Det fördöms inte av omvärlden eller internationella samfundet. När nu då Iran "vedergäller" denna attack genom att rikta attack mot israeliska militärinstallationer så kommer det kallas att Iran attackerar Israel och Israels svar på detta med att attackera och bomba sönder Iran kommer kallas försvar.

Israel har alltid velat ha krig med Iran, de har bara väntat på rätt tillfälle och nu kanske de känner sig redo. Denna konflikt hoppas jag blir kortvarig annars är vi fucked. Vi kommer få enorma mängder av flyktingar här i Sverige.

Det sura i denna eskalerande konflikt ligger hos demokraterna i USA. Frågan är hur Biden kommer hantera det för att demokraterna skall ha en chans i valet i höst.

Du utelämnade hela den biten att målet med attacken i Syrien var mot IRCG. Dem som beväpnar Hizbollah, Hamas och Houthi-rebellerna. Samma grupperingar som attackerat Israel nu konstant i sex månader. Attacken i Syrien var legitim, Irans attack var inte det.
2024-04-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
De där videorna är inspelade av araber, helt omöjligt att bekräfta var och när det är inspelat
Den typen av nedslag är missiler som varken Hamas eller Hizbullah besitter
2024-04-14, 08:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Aldrig sett ett så pinsamt och misslyckat försök till vedergällning. Iran skickade det bästa de hade och den koordinerade attacken tog 10 dagar att genomföra och i princip allt sköts ner 😂. Har kallat Iran ett åsneland tidigare men nu är det värre än någonsin.

Hoppas Israel använder kärnvapen. Iran borde sluta existera

Sjukt underhållande att läsa alla kommentarer från muslimer på diverse forum igår kväll när Iran inledde sin s.k attack. Nu minsann skulle Allah visa sin styrka, Israel skulle brinna, andra länder skulle också börja anfalla Israel, Zionisterns skulle köras ut i havet o.s.v. sen vaknar man upp på morgonen och förstår att allt blev ett enormt fiasko för mullorna i Iran.

Nu är det istället underhållande att läsa alla som försöker bortförklara Irans misslyckande med att dom visst träffade sina mål eller min favorit, Iran gjorde sig dåliga med flit, man t.om hade berättat i förväg för USA var man skulle skjuta sina drönare, eller "punkter" 😄😄
2024-04-14, 08:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Iran anföll militära mål i Israel.

Vilka och hur många träffade man?
2024-04-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufickmalware
Du utelämnade hela den biten att målet med attacken i Syrien var mot IRCG. Dem som beväpnar Hizbollah, Hamas och Houthi-rebellerna. Samma grupperingar som attackerat Israel nu konstant i sex månader. Attacken i Syrien var legitim, Irans attack var inte det.
Du tramsar.. med samma logik kan alla länder anfalla övriga. Du anfaller ett land för att de stöttar ett annat. Då kan Ryssland angripa Sverige.
2024-04-14, 08:11
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Sjukt underhållande att läsa alla kommentarer från muslimer på diverse forum igår kväll när Iran inledde sin s.k attack. Nu minsann skulle Allah visa sin styrka, Israel skulle brinna, andra länder skulle också börja anfalla Israel, Zionisterns skulle köras ut i havet o.s.v. sen vaknar man upp på morgonen och förstår att allt blev ett enormt fiasko för mullorna i Iran.

Nu är det istället underhållande att läsa alla som försöker bortförklara Irans misslyckande med att dom visst träffade sina mål eller min favorit, Iran gjorde sig dåliga med flit, man t.om hade berättat i förväg för USA var man skulle skjuta sina drönare, eller "punkter" 😄😄

Det goda kommer alltid besegra ondskan och så även den här gången. Oj vad muslimerna skall gråta idag. De lyckas inte med någonting som de tar sig för. Det är bara för roligt
2024-04-14, 08:14
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nähä vad hände i Afghanistan? Talibanerna tog över tack vare idioten Trump

Krig mellan 2 olika länder menar jag och det visste du att jag menade.... Inga nya krig när Trump var President.
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-04-14 kl. 08:42.
2024-04-14, 08:14
Medlem
Citat:
Du tramsar.. med samma logik kan alla länder anfalla övriga. Du anfaller ett land för att de stöttar ett annat. Då kan Ryssland angripa Sverige.

Israel attackerade inte Iran, Israel attackerade ett mål i Syrien. Flera missiler har skjutits från Syrien sen sjunde oktober.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in