2024-04-14, 01:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbaggar1
Nei, Iran har aldri noengang sendt droner/raketter/missiler mot Israel fra sitt eget territorium.

Dette er en helt ny situasjon.
Denna gången kommer anfallet från Iran stationärt, och det berättigar ett motanfall med tio gångers styrka. Israel brukar vanligen svara tiofalt, förväntar mig Teheran brinner senast i övermorgon.

Skall käka popcorn och kolla på eländet..
2024-04-14, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
https://x.com/SilentlySirs/status/1779288861484453989

https://x.com/Megatron_ron/status/1779293547562185175

Det börjar brinna 💣 i Israel.
Första filmen är från skogsbränderna i Chile, den andra är från Sevastpool i Ukraina.
2024-04-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
"Självförsvar" hahah den var bra. Expansionspolitik menar du? De som våldtar dagligen är bosättarna på västbanken. En respons var bara väntad . Netanyahu vill inte ha någon tvåstatslösning och har aldrig velat heller.

Palestinierna vill inte ha fred, självklart så måste Israel se till att de kan skydda sin befolkning mot de palestinska folkmördarna och våldtäktsmännen.

Vi ser det i Sverige och Israel.

🫡🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🫡
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Tycker det där ser jättemärkligt ut. Så gott som alla korrespondenter på plats i Jerusalem och Tel-Aviv vittnar om väldigt få människor ute och att de allra flesta söker skydd. Tycker man ska ta det mesta som dyker upp på Twitter med en väldig nypa salt också.
Jackson Hinkles får community notes på var och vartannat inlägg. Vad han postar ska man verkligen ta med en nypa salt.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det sprids rykten att Israel ska svara direkt nu.

Citat:
Israel's channel 12 quotes a “senior Israeli official” pledging an ‘unprecedented response’ to Iran’s attack and urging Israelis not to go to bed due to what is coming Iran's way.

https://x.com/Faytuks/status/1779295568684097917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018

Iran är inte ensamma så du vet. De har ett lagen på sin sida, två hela BRICS+. Ryssland har tagit hand om hela NATO i Ukraina. Draken/Kina har inte ens börjat flyga ännu. Bara hjälp med lite satellit bilder mm i Ukraina! Bara Jordanien av icke västerländska länder stod upp för Israel. Turkiet, Saudi Arabien, Qatar, Kuwait, UAE, Egypten etc stod och åt popcorn!

Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja att Israel vill ha vedergällning för den här attacken är stora rubriker nu. Hur kan Israel inte erkänna att länder har rätt till självförsvar enligt art 51 när de själva åberopas det efter Hamas attack.

Israel tycker att de står över allt och alla uppenbarligen. Inga regler gäller mot Israel, de ska få göra vad de vill mot andra länder utan konsekvenser?

Vi får väl se hur natten utvecklar sig, må bäste man vinna.
2024-04-14, 01:52
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
du kan sluta länka fejkade/gamla videor du skrapat fram från twitter ditt kålhuvud.
Jag är öppen för kritik. Har du bevis på att det är fejk/gamla videor gör oss alla en tjänst och langa fram det.
Medlem
Har inte läst allt här än, men har ens något smällt på marken än?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-HD
Hahahaha

Vad hände din lilla gris? HA? Vad hände? Vågade inte Iran svara din åsna?

Vågade dom inte?

Hela Israel skakar av stress och oro, i flera dagar har dom skakat, för att nu vara sömnlösa i ytterligare några dagar. Detta är bara en leksak för Iran. Dom leker med lilla Israel

Gör Israel nåt igen, kommer Iran nästa gång skicka 2 000 drönare, och 5 gånger så många ballistiska missiler och ett fåtal hypersoniska.

Iran har makt.
Så mycket men endå så lite skada, visar bara att Israel har några av världens bästa försvarssystem, tänk om samma mängd hade träffat Iran, dem har inget ens i närheten av samma försvars teknik.
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Hur mycket kostar det att ta ner dessa drönare!
Judarna har pengar, är du ny här?
Medlem
anon42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Hamas och muslimer är ju Nazister idag. Är det den sidan du hejar på?

Sluta fjanta dig. Hamas är styrda av judarna för att provocera fram den här situationen så att de kan utrota muslimerna o ta alla pengar. Islam står för fred därför har de inte utrotat israel för länge sen men nu börjar de bli allvar.
2024-04-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Varför slutar alla Israelvänners argument med att vi ska ha en enorm flyktingkris på Europas utkant?

Personligen bryr jag mig inte det minsta hur många som går förlorade i den där delen av världen. Min agenda är att jag ogillar islam, för min del kan varenda Israel och halv Asien flytta in om vi bara skulle bli av med packet som nu förstör vårt land. Därav en väldigt tudelad känsla. Framgång för Israel i kriget kommer leda till sjuka flytktingsströmmar och alla kommer ju få asyl tyvärr. Tillika kan man ju inte hoppas på att kamelerna vinner heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in