2024-04-14, 01:23
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Är inte Iranier ganska hyvens för att vara från den delen av världen?

Eller har jag haft tur i mina möten med dom? Nästan alla jag har träffat har varit välutbildade eller drivit någon typ av persiskt restaurant.

Första Iraniern jag träffade var på drottningatan för 20 år sedan. Hans jobb var att stå och hålla upp en skylt med vägbeskrivning till en restaurang som låg lite avsides. Han stod där i ur och skur.

Brain drain. De välutbildade med ekonomiska muskler flydde efter revolutionen 79. Packet och mullorna blev kvar..
2024-04-14, 01:24
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Game over, Iran!
‘Senior Israeli official’ pledges ‘significant response’ to Iran

Israel plans a “significant response” to the unprecedented Iranian drone salvo against it, top-rated Channel 12 TV quotes an unnamed senior Israeli official as saying early on Sunday.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/senior-israeli-official-pledges-significant-response-to-iran/
Ja det är krig nu. Finns inte en chans att Israel låter Iran komma undan med det här. Tyvärr blir det vi i Europa som får ta emot alla flyktingar.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Nu saknas bara att kina går in i Taiwan också. Får se om västvärldens muskler kommer räcka till

Det är detta krig som väst skulle spara sina resurser till. Taiwan är ett land som är värt att försvara, Ukraina är inte det.
Medlem
tram123s avatar
Iran som land är lite som den iranska Hulken snubben som photoshopade sig skit stor och låtsades vara stark och stor sen visade det sig att det var en liten tjockis.

Är det ens en enda missil eller drönare som nått sitt mål?

Finns ingen chans att Israel ena hämnas på detta, hamas skickar väl fler raketer mot Israel under fredstid och då rycker Israel bara på axlarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu333
Har för mig att Iran har rätt duktiga hackers. Har en bekant i kanada som är med i dedsec, en riktig jävla ninja helt ärligt, han är från Iran iaf och påstår att de får lära sig att koda osv rätt tidigt i skolan.

Israel och franrike har bäst underrättelsetjänst vad gäller hackers
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiktaki
Undra om västvärlden äns har några muskler kvar

Kommer nog vara tvunget att prioritera vad som är mest värt att skydda.

Är medveten om att detta är en foliehatt konspiration men känns som alla krig som utspelas samtidigt just nu är en ond plan iscensatt av kina för att komma över Taiwan.
Medlem
Citat:

Eller har jag haft tur i mina möten med dom? Nästan alla jag har träffat har varit välutbildade eller drivit någon typ av persiskt restaurant.

Första Iraniern jag träffade var på drottningatan för 20 år sedan. Hans jobb var att stå och hålla upp en skylt med vägbeskrivning till en restaurang som låg lite avsides. Han stod där i ur och skur.

Jaa, men det är ju inte direkt tuff konkurans. Vi ska hoppas att inte jätte många söker sig hit efter bomberna.
Avslutad
Citat:

Du har träffat de iranier som flydde 1979.

Iran var ett väldigt bildat land med västerländska värderingar innan monarken störtades. Skillnad på perser/arier och araber.
2024-04-14, 01:25
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nej. De har varit fiender men blivit relativt goda grannar. Diplomatiska förbindelser och turistande i respektive land. Ett exempel på att ett arabland kan ha en funktionell relation med Israel.

Jordanien ska också ha skjutit ner ”dussintals” av de iranska drönarna som va ämnade att hamna i Israel. Ett ganska tydligt avståndstagande mot Iran. Det hade varit lätt att bra rycka på axlarna och låta drönarna flyga.
Medlem
sunlesss avatar
Citat:

Du syftar på de som drevs ut av muslimerna. De vill inte bli kallade för iranier.
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Möjligt att du har rätt, det var ett tag sedan jag såg något om det. Senast jag läste så var Israel inte fientligt, men inte heller på allians-nivå med ryssen. Det var väl kanske 1 år sedan. Har det ändrat sig så fort?

Japp, efter oktoberattacken.
2024-04-14, 01:26
Medlem
Citat:

Nästan 4% av våran riksdag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in